Alternativ till Sonos, eller är det värt pengarna?

Permalänk
Medlem

Alternativ till Sonos, eller är det värt pengarna?

Kommer som det ser ut nu att imorgon köpa mig en playbar, sub och två play 1:or. Systemet kommer att användas som surround till en källare (16 kvm-ish). Så mest tv och musik ibland. Förutom frågan om andra billigare alt som drivs via wifi så undrar jag:

1. Är playbar att föredra före beam trots ett ganska litet rum?

2. Har mesh wifi i rummet. Läste någonstans att Sonos inte är kompatibelt med accesspunkter. Är mesh accesspunkt?

3. Går det att kalibrera med android? (Trueplay).

Tack på förhand.

Permalänk

Beam funkar väldigt bra trots sin storlek. Men du får en bättre separation på vänster och höger ljudkanal med playbar. Om du vill framtidssäkra din utrustning så köp playbar men annars funkar Beam väldigt bra och i större rum.

Mesh borde inte vara ett problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle säga att Beam blir tillräckligt på 16 kvadrat. Även om du skulle få bättre ljud med Playbaren, distansen mellan L+R elementen lär förstärka stereokönslan vs Beam dock. Även om jag är ganska imponerad av just det hos Beamen.

Tyvärr är appen rätt kass, och därför funkar bara Trueplay på deras favorable Apple telefoner... Du får be din tjej köra funktionen år dig. (ja jag är fördomsfull alla tjejer använder iPhones)

Har ingen aning om hur mesh kompabiliteten är då det ej rör mig. Men skulle ej bli förvånad om det inte fungerar. Google kan du hjälpa dig enkelt i detta fall.

Värt att nämna är att Heos by Denon erbjuder fler ljudformat och funktioner över Sonos för samma pris. Och är likgiltigt, om inte bättre ljudmässigt.

Hoppas lite saker klarna upp! 😊

Visa signatur

Citera för svar!