Display driver uninstaller problem

Permalänk
Inaktiv

Display driver uninstaller problem

Brukar inte använda denna applikation men tänkte att det kunde vara bra sedan jag bytt märke av grafikkort.
Startade windows i safe mode, körde DDU och startade sedan om. Sedan dess har det vid varje uppstart öppnats ett chrome fönster med Windows 10 help. Någon mer som har upplevt detta problem med DDU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Någon mer som har upplevt detta problem med DDU?

Nepp, och jag har kört det ett antal ggr.
Kontrollera i registeret om det är något som relaterat till det som auto startar.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Och om du har 64bit Win 10 även här
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Disclaimer.
Att ändra i registeret är alltid riskfyllt om man inte vet vad man pysslar med, eftersom man är i hjärtat av Windows och det finns inget skyddsnät.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Belzader:

Nepp, och jag har kört det ett antal ggr.
Kontrollera i registeret om det är något som relaterat till det som auto startar.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Och om du har 64bit Win 10 även här
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Disclaimer.
Att ändra i registeret är alltid riskfyllt om man inte vet vad man pysslar med, eftersom man är i hjärtat av Windows och det finns inget skyddsnät.

Tack för tipset.
Inga registernycklar där under som relaterar till chrome. Fick bort problemet genom att rensa cachen i chrome. Lyckades även återskapa problemet genom att köra ddu ytterligare en gång. Något skumt gör ju DDU men det verkar åtminstone inte vara något virus.