Installerade Nvidia Driver, den gick inte att installera och nu får jag inte installera nya drivers och inte gamla heller står att mitt system inte är "compatible"?

Permalänk
Medlem

Installerade Nvidia Driver, den gick inte att installera och nu får jag inte installera nya drivers och inte gamla heller står att mitt system inte är "compatible"?

Ja hej, jag skulle uppdatera till den senaste nvidia drivern precis, det som händer är att halvvägs in i installationen dör mina två icke-primära skärmar. Sedan står det att jag ska starta om datorn, så det är precis vad jag gör, men då fungerar ingenting, testar att starta om datorn minst 15 gånger innan jag ger upp och blir lite lagom irriterad, alla skärmar är svarta och det står att dom inte får någon kontakt.

Så jag tar ut två av tre skärmar och det fungerar då att starta datorn, jag installerar drivrutinen igen (för den avslutade allt i mitten sist) och tänker att då kommer det fungera igen, men nej, drivrutinen installeras perfekt, felfritt och inga konstigheter. Men, mina två andra skärmar fungerar fortfarande inte efter flertalet omstarter (även testat sätta in när datorn är på), men ingenting fungerar, en skärm eller inget.

Edit: Ja, och nu tänkte jag testa spela lite, det som händer är att det absolut inte går, utan jag sitter på 0fps i spelmenyn till och med.. Så ja, det var ju underbart detta.

Edit2: Testar nu att avinstallera drivrutinerna (rensa) innan jag installerar den allra senaste, dom har det alternativet genom geforce experience.

Edit3: Det fungerade inte, alla skärmar fungerar, men fortfarande inte möjligt att spela något överhuvudtaget. Testade att ladda ner en gammal version från någon vecka sedan men det står att den inte är kompatibel, även efter jag avinstallerat alla drivrutiner igen.

Detta är vad som står, testat 3 olika äldre drivers, har tagit win10 och 1080 drivers.
Edit4:

Permalänk
Medlem

Har du provat köra DDU ( https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall... ) för att helt rensa bort den trasiga drivern?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Som nämnts, kör en DDU.

Ryck ur internetsladden från datorn (Enklaste sättet) när du installerar den senaste drivrutinen till kortet.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Som nämnts, kör en DDU.

Ryck ur internetsladden från datorn (Enklaste sättet) när du installerar den senaste drivrutinen till kortet.

Internetsladd, fniss!

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tuomi:

Internetsladd, fniss!

haha, oj.. Ethernet. Gamla vanor sitter kvar efter man pratat med sina föräldrar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

haha, oj.. Ethernet. Gamla vanor sitter kvar efter man pratat med sina föräldrar.

"Ryck ur Internetsladden från datorn" på T-shit snart i ett forum nära dig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net