Program för månadsbudget

Permalänk

Program för månadsbudget

Finns det något program för att göra en månadsbudget som har färdiga mallar?

På mac finns ju suveräna programmen Keynote, numbers och pages. Där finns til lexempel färdiga mallar om man ska ska göra en budget. Färdiga med cirkeldiagram och totala utgifter och massa sånt som räknas ut automatiskt när man fyller i olika siffror.

Vet ju att Excel eller något annat program i Office har sånt men jag verkar inte ha det på min nyköpta pc. Fick för mig att det alltid ingick på pc men det kanske var förr i tiden

Någon som har tips på bra program som gärna är gratis som har samma funktion?

Vänligen
Andreas

Permalänk
Medlem

Google Docs, ta en av 10000 budget-mallar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Libreoffice Calc är en ersättare för Excel (Libreoffice är ett open source-alternativ till Microsoft Office). Den duger bra för ganska mycket av det Excel gör. Färdiga mallar borde väl finnas någonstans men det är hyfsat kompatibelt med Excel annars så en sådan mall skulle kunna fungera.

https://www.libreoffice.org/

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

YNAB på Steam (You need a budget)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av frong:

Google Docs, ta en av 10000 budget-mallar.

tack ska du ha. Har faktiskt aldrig sett detta men det verkar ju vara liknande som det jag nämnde till Mac. Här finns ju dokument, kalkylark,presentationer och formulär. Sen i varje finns olika mallar. Jag ser dock endast en enda budget-mall och inte 1000 som du säger.
Kan du förklara lite närmare hur du kommer åt fler?

Permalänk
Skrivet av Jpau94:

Libreoffice Calc är en ersättare för Excel (Libreoffice är ett open source-alternativ till Microsoft Office). Den duger bra för ganska mycket av det Excel gör. Färdiga mallar borde väl finnas någonstans men det är hyfsat kompatibelt med Excel annars så en sådan mall skulle kunna fungera.

https://www.libreoffice.org/

tack så mycket . Ska kolla upp detta

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

YNAB på Steam (You need a budget)

tack. ska genast kolla upp

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Tink (bara mobilapp dock).

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

tack. ska genast kolla upp

https://www.youneedabudget.com/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Kan tipsa om Tink (bara mobilapp dock).

Instämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

tack ska du ha. Har faktiskt aldrig sett detta men det verkar ju vara liknande som det jag nämnde till Mac. Här finns ju dokument, kalkylark,presentationer och formulär. Sen i varje finns olika mallar. Jag ser dock endast en enda budget-mall och inte 1000 som du säger.
Kan du förklara lite närmare hur du kommer åt fler?

"Google docs budget template" på Google

Om du inte använt Google Docs förut, så välkommen. Bra "office-bas" och molnbaserat.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Kan tipsa om Tink (bara mobilapp dock).

tack. men vill inte ha på mobilen bara.

Skrivet av frong:

"Google docs budget template" på Google

Om du inte använt Google Docs förut, så välkommen. Bra "office-bas" och molnbaserat.

ja det verkar finnas mycket bra där.