Permalänk

Spel/pluggdator

Behöver en dator i bärbart format som klarar de flesta spelen. Vad sägs som denna med ett extra 8gb ram-minne monterat? Tänker mig inte över 12k kr.

https://www.komplett.se/product/1112684/gaming/speldator/barb...

Permalänk
Medlem

Hur mycket krav har du på upplösning och grafikinställningarna? Laptop är ju alltid svårt med tanke på ljudvolym av fläktar mm. Hade själv en msi för runt 13000 och var väldigt missnöjd med den.

Kolla notebookcheck, de har information om de flesta bärbara burkarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Av de föreslagna skulle jag ha tagit MSI - bra GPU, plats att uppgrada ram samt två hårddiskar (en för windows och en för spel).

Men som tidigare har sagts, en bärbar speldator funkar inte alltid bäst - hade en själv för några år sedan (med ett gtx 460 1,5gb), den klarade en del men min nuvarande burk är mer med på banan (inte bara för att den är nyare).

Lycka till!

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Medlem

Om den ska användas för studier så rekommenderar jag starkt på att ta en lättare dator. I princip endast den länkade MSI-datorn som väger någorlunda rimligt (2.2kg). Sen tillkommer ju vikten av laddare också.

Permalänk
Medlem

Tänk på att MSI’n har TN-panel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Vad ska du spela? Vilken upplösning/frekvens?
Om du bara siktar efter 1080p 60fps på lite neddragna inställningar kan det vara mer värt att titta på andra slags laptops än de som har nämnts här. Bashar inget förslag här, men det skulle underlätta om du gav oss mer information.
Du nämner plugg. Är det bara Word/Powerpoint eller ska den vara bra till CAD/CAM också?
Lycka till på letandet!