Samsung Gear S3 problem med ny S9, alla samtal till klockan

Permalänk

Samsung Gear S3 problem med ny S9, alla samtal till klockan

Hej!

Har haft en Samsung Gear S3 i drygt ett år nu, har funkat perfekt tillsammans med min Samsung Galaxy S8. Nu har jag bytt till en Galaxy S9 och har jag stött på problem. Möjligtvis är jag korkad men jag får alla samtalsljud, både inkommande och utgående, per automatik till klockans högtalare. Jag har försökt hitta en inställning till detta både i klockan och i telefonen utan att hitta en lösning. I bluetooth-menyn på telefonen står det att klockan är kopplad till telefonen för samtalsljud och tar jag bort detta kopplas klockan bort från telefonen i sin helhet. Jag har sökt på nätet och utifrån träffar på diverse engelska forum verkar detta vara ett problem som inte bara jag har/haft. Dock kanske oftast med andra androidtelefoner än Samsung.

Jag vill alltså att samtalsljud från utgående och inkommande samtal inte per automatik skickas till klockan. Tidigare med S8:an fick jag avisering på klockan om inkommande samtal och kunde även svara via klockan men ljudet gick till headsetet eller bilens högtalarsystem exempelvis.

Är det någon som känner igen detta och sitter på en lösning? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du drar nedåt på skärmen tror jag du har en rad där det står system output eller liknande där det står vilken enhet som ljud går ut på.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Om du drar nedåt på skärmen tror jag du har en rad där det står system output eller liknande där det står vilken enhet som ljud går ut på.

Hej! Om du menar på telefonen så står det i "bluetooth-menyn" att samtalsljud går till telefonen. Men detta kan jag inte stänga av, då disconnectar telefonen från klockan helt och hållet.

Permalänk
Medlem

på min note9 så har jag på aviserings skärmen typ en rad där det står systemljud tror jag det är när jag har mina lurar anslutna med BT. Där står det vart telefon ljud etc är anslutna mot

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att jag har en Plantronis Legend som jag pratar i på jobbet. Där väljer den ibland att koppla vidare till klockan istället för snäckan... mycket irriterande och lyckas inte hitta någon lösning.