PC Hänger ibland med youtube, Nvidia gpu går ner på -1% i task manager och fryser

Permalänk
Medlem

PC Hänger ibland med youtube, Nvidia gpu går ner på -1% i task manager och fryser

Hej!

Vänder mig till er, då jag har det otroligt svårt att googla på detta problem jag har med min dator, "you are my last hope"

Först och främst specs då:

W10 x64 pro (10.0, b17763)
Z87 MPOWER MAX
i7-4770k
32gb RAM
GTX 970
Raid0 - samsung evo ssd 2x 500gb

Lite background story - Jag gjorde en windows refresh för att datorn inte kunde gå i sleep mode (hade flyttat dessa diskar från en laptop till stationär, så fick inte bort alla gamla inställningar).

Det fixade alla mina sleep mode problem, men nu istället så har datorn en tendens att krasha under video playback från typ youtube i chrome. Jag har stängt av HW acceleration och sådant för att testa om det gör skillnad, men det är fortfarande ett problem.

Det som händer är att videon börjar hacka och slutar spela, men ljudet är igång fortfarande.

Det är inte så datorn låser sig, har jag discord uppe kan jag skriva att min dator har krashar och jag måste starta om, men texten är seg som tusan.

När detta händer, så brukar jag öppna task manager, och det är då det konstiga syns. CPU/RAM och sådan info uppdateras inte, så det är samma värden, det uppdateras bara om jag switchar mellan flikarna, kollar jag på GPU load så är den helt plötsligt på -1%?

Ända sättet att komma ut det är att hålla ner knappen force reboota.
Om jag sparar ett dokument när datorn är såhär, då blir dokumentet korrupt också.

Datorn hänger sig aldrig när jag spelar eller så, bara ibland när jag gör något och har youtube. Ibland händer det en gång på en vecka, ibland händer det flera gånger på en dag.

Saker jag har testat:
* Fresh install nvidia drivers
* Kolla integriteten på windows installationen
* göra ram check
* disk check
* kolla temperaturerna (kör nu utan sideplate på chassit så att det är ännu mer airflow)

Har ni några frågor, hojta till så ska jag svara bäst jag kan. Är extremt less på det här problemet, för om jag sitter och programmerar och har youtube på andra skärmen, om det hänger sig så kan jag inte ens spara sista kodfilerna utan att det blir korrupt, och så ryker allt jag hade uppe.

Mvh

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem

Prova en annan webbläsare och se om du slipper problemet temporärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

@Joppis: Problemet är det att jag kollar mycket på youtube och oftast så är det inga problem på flera dagar, idag har jag kört utan problem också, måste ha chrome, har provat att installera om och deleta cachen och alla inställningarna. Vet inte helt 100% om det bara händer med just chrome, men oftast eftersom det är där jag kollar på video. Undrar om det inte har hänt med netflix också (appen i w10)

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz