Permalänk
Medlem

@Tiamat: +1 för den snabba redigeringen av urflippet...
Visst kan det vara frustrerande men vi är förhoppningsvis såpass vuxna och mogna att vi inte behöver ventilera oss på det viset.

OnT:
Faktum är att jag tror att ni båda har en sitter på varsin sanning som inte nödvändigtvis behöver överensstämma i alla lägen.
Googles resultat kan absolut variera mellan gångerna, och visst kan det vara trevligt till en viss grad med skräddarsydda sökresultat när man vet vad man är ute efter, det kan dock finnas en fara med allt för finjusterade sökningar som standard i det läget då man vill söka reda på något utan för sin normala bubbla som Google+partners algoritmer skapat åt dig.

@twoodblue:
Eftersom använder Firefox, prova att installera tillägget "Lightbeam" (f.d. collusion) och ta en titt på vilka siter som är sammanlänkade och delar info om dig.
-Det kanske kan ha med cookies, eller annan datainsamling på högre nivå att göra, ex. länkat till din uppkoppling eller operatör eller geografiska position.
Du kanske även vill prova tillägget Ghostery. som är en s.k. Privacy Ad Blocker.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Måste bara tacka för tipset om ShareX.
Inte för att det är jobbigt på nåt sätt att ladda upp bilder till imgur på "det vanliga sättet", men ShareX var sjukt smidigt. Tack!

Hehe, inga problem! Fick själv tipset här på Sweclockers tror jag för ett par år sedan eller så.
Det sparar några sekunder och är lite smidigare då man enkelt kan ta bild på bara en specifik ruta, ett litet område eller hela skärmen om man vill, utan att behöva klistra in i paint eller liknande innan man uploadar bilden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Skrivet av krigelkorren:

@Tiamat: +1 för den snabba redigeringen av urflippet...
Visst kan det vara frustrerande men vi är förhoppningsvis såpass vuxna och mogna att vi inte behöver ventilera oss på det viset.

OnT:
Faktum är att jag tror att ni båda har en sitter på varsin sanning som inte nödvändigtvis behöver överensstämma i alla lägen.
Googles resultat kan absolut variera mellan gångerna, och visst kan det vara trevligt till en viss grad med skräddarsydda sökresultat när man vet vad man är ute efter, det kan dock finnas en fara med allt för finjusterade sökningar som standard i det läget då man vill söka reda på något utan för sin normala bubbla som Google+partners algoritmer skapat åt dig.

@twoodblue:
Eftersom använder Firefox, prova att installera tillägget "Lightbeam" (f.d. collusion) och ta en titt på vilka siter som är sammanlänkade och delar info om dig.
-Det kanske kan ha med cookies, eller annan datainsamling på högre nivå att göra, ex. länkat till din uppkoppling eller operatör eller geografiska position.
Du kanske även vill prova tillägget Ghostery. som är en s.k. Privacy Ad Blocker.

Tack för tipsen!

Jag blir trött på människor som bara håller på, ska strida emot och trycka ner en!
Att man uttrycker sig är naturligt, sen kanske det var lite väl lågt, det kan jag hålla med om.
Men att du sen kritisera mig som omogen och inte vuxen samt även nedvärderar barn är väl lika illa som sätter jag uttryckte mig?!
Snacka om dubbelmoral, så kanske borde även rannsaka dig själv!?