Årets medlem – nominera till SweClockers Awards 2019!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Har för mig att Swclockers bytte databas och medlemssystem där någonstans. Jag kommer ihåg att jag fick regga om, har hängt här mycket längre än det ser ut jag med.

Konstigt, mitt konto har fått hänga med längre än så.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag nominerar @nidas

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Har för mig att Swclockers bytte databas och medlemssystem där någonstans. Jag kommer ihåg att jag fick regga om, har hängt här mycket längre än det ser ut jag med.

Det var 2001
Så det är ingen orsak!

Men legend behöver inte betyda ålder.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Sjusovarn

Nominerar @Apanx, han erbjöd mig sovplats för SweClockersträffen och var dessutom både väldigt trevlig och kunnig - 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Har för mig att Swclockers bytte databas och medlemssystem där någonstans. Jag kommer ihåg att jag fick regga om, har hängt här mycket längre än det ser ut jag med.

lurigt, jag har inte behövt byta nå sen 2001.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det var 2001
Så det är ingen orsak!

Men legend behöver inte betyda ålder.

de har du rätt i

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Edit : Tycker det är snålt att man bara kan nominera en person när det finns så sjukt många dedikerade medlemmar som verkligen gör allt för att hjälpa till. Om jag hade fått bestämma hade alla kunnat få nominera tre personer så blir det mer röster

@tellus82 : Sjukt vad denne herre kan gällande Zen 2 och minnen, helt ovärderligt!
@the squonk: Samma som ovan
@Laxpudding : Bättre än Google! Får långa och utförliga svar gällande allt som har med skärmar att göra.

Bonus : @tellus82 borde få en egen tagg typ "ZenMaster" eller något sådant

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nominerar användaren @yoshman levererar ofta långa inlägg med mycket intressant info.

Permalänk
Medlem

@Tellus82
Otroligt engagerad och hjälpsam.
Kan inte komma på någon som ens är i närheten med en sådan fokus och energi på att faktiskt försöka hjälpa andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[UCP-1000] 2700K@4.6 | GTX1070 | m4 256GB | 360 mm
[NEO] 5800X3D -30 | 64GB E-Die @ 3200C14 | 7900 XTX | 2*XPG SX6000 Pro 1TB M.2 |420 mm x2
LG OLED B9 65" | Logitech Z906 | Beyer DT880

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Har för mig att Swclockers bytte databas och medlemssystem där någonstans. Jag kommer ihåg att jag fick regga om, har hängt här mycket längre än det ser ut jag med.

Jag har varit med över 18 år här, så det där stämmer inte.
Dock är jag rätt kass i textform och blir ofta missförstånd, så jag uppfattas nog som rätt dryg här. Men det gör inget när man är 40+ med två kids. ❤👍

Jag skulle vilja nominera den person som först drog igång konceptet att bygga en dator till en människa som inte själv har råd. Kommer inte ihåg vem det var, men det är ta mig fan det finaste man har gjort här på Swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag har varit med över 18 år här, så det där stämmer inte.
Dock är jag rätt kass i textform och blir ofta missförstånd, så jag uppfattas nog som rätt dryg här. Men det gör inget när man är 40+ med två kids. ❤👍

Jag skulle vilja nominera den person som först drog igång konceptet att bygga en dator till en människa som inte själv har råd. Kommer inte ihåg vem det var, men det är ta mig fan det finaste man har gjort här på Swec.

Jodå det stämmer att alla fick regga om, men det var månaden innan du reggade dig

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jag antar att @Jacob inte kan vinna, meeen tar och nominerar han ändå!

Varför frågar sig säkert en del, vad har Jacob gjort för att förtjäna sig av detta prestigefyllda award?
Jo de ska jag tala om för dig, han är cool lätt den coolaste på hela forumet!
Tror även att han är den mest kunniga på forumet med, har ni någonsin sätt en person som ser mer kunnig och trovärdig ut en denna?
Om alla bara kunde 10% av de du kan så troligen alla värdens problem bara försvunnit!
( )

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AleMal:

Jag antar att @Jacob inte kan vinna, meeen tar och nominerar han ändå!

Varför frågar sig säkert en del, vad har Jacob gjort för att förtjäna sig av detta prestigefyllda award?
Jo de ska jag tala om för dig, han är cool lätt den coolaste på hela forumet!
Tror även att han är den mest kunniga på forumet med, har ni någonsin sätt en person som ser mer kunnig och trovärdig ut en denna?
Om alla bara kunde 10% av de du kan så troligen alla värdens problem bara försvunnit!
( )

https://www.forumbilder.com/images/2019/09/02/Untitled-1.png

Ha! Anar viss underton av sarkasm och får svårt att ta det där inlägget med allt smicker seriöst.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hjälpsam

Nominerar @Paddanx vår interna databas för allt som gäller lagring och i synnerhet SSD:r.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ha! Anar viss underton av sarkasm och får svårt att ta det där inlägget med allt smicker seriöst.

@Jacob: Vaa nää, skulle aldrig gör nå sånt

Permalänk
Medlem

@Tellus82 för sina kunskaper när det gäller AMD. Jag har ingen Ryzen än men alltid kul att läsa hans inlägg

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Jodå det stämmer att alla fick regga om, men det var månaden innan du reggade dig

Jo, fast den jag citerade är reggad 2015...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Yoshman
Jag är inte särskilt kunnig inom det han skriver om men finner hans inlägg oerhört intressanta

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jo, fast den jag citerade är reggad 2015...

Skickades från m.sweclockers.com

Läste det i ett annat sammanhang, ingen fara på taket. ni är båda nya

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

@Yoshman
Jag är inte särskilt kunnig inom det han skriver om men finner hans inlägg oerhört intressanta

@bardbard det var därför inte @Yoshman fick min röst denna gång tycker hans inlägg är för invecklade och förstår inte mycket av hans inlägg och får oftast inte en genomgång av dom tekniska termerna i lekmanna termer översatta.

Hade han gjort som @tellus82 som gör ett register på värdena och termerna och grundliga förklaringar så man själv känner att man lär sig något nytt och rycks med in i denna fantastiska värld och utvecklas och därför också han fick min röst

Jag vill känna att jag lär mig nya saker och får bra förklaringar som dom flesta förstår.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Yoshman för hans intressanta och kunskapsrika inlägg.

Permalänk
Medlem

Nominerar @tellus82, guru of all things ZEN.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

@Yoshman You know it!

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Nominerar @tellus82 för sina otroliga kunskaper och vilja att hjälpa med AMD Ryzen.

Permalänk

Finns många duktiga på forumet som bidrar med mycket, men jag nominerar oxå @Yoshman
Hade alla på forumet haft sådana kunskaper, och delat med sig så friskt, så hade nog varenda IT/Elektronik-gigant dreglat för att få ha ett underforum här på SweC. Faktum är att "virtual void" (som han brukade kalla sig, innan hunden) påminner mig om internets akademiska rötter, och är en relik som vittnar om kvaliten kring hur internets forum-inlägg en gång i tiden brukade se ut.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Inaktiv

@yoshman

För han kan det mesta om både Intel och Amd samt skriver bra inlägg och förklara på en otrolig nivå.

Permalänk
Inaktiv

@tellus82 även här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag nominerar @Alling . Kunnig o hjälpsam. Hjälpte mig med iPadfrågor även i PM. Dessutom testpilot.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag nominerar @Jalle64
28222 inlägg under 15 års tid...
Kunnig, hjälpsam, trevlig = Respect

Visa signatur

Så blir det!