Akut köpråd: Lenovo Y540 eller något annat?

Permalänk
Medlem

Akut köpråd: Lenovo Y540 eller något annat?

Hej!

Jag behöver en ny gaminglaptop i dag eller i morgon. Den ska klara WoW Classic utan problem, även i raids osv.

Det skulle även vara kul att kunna köra andra spel såsom Rust och Apex Legends, men det är inte viktigt för mig att maxa grafiken i de spelen.

Vad tror ni om denna som just nu har nedsatt pris: https://www.webhallen.com/se/product/302930-Lenovo-Legion-Y540-17IRH-17-3-144Hz-i7-9750H-8GB-512GB-SSD-M-2-GTX-1660-Ti-Win-10?

Någon som har erfarenhet av Lenovo Y540 och kan säga något om den? Finns det något annat alternativ som är mer prisvärt?

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Tjena!
Beställde denna i Fredags och den kom till postombudet 24 h efter beställningen (galet snabbt av inet och postnord (en gång postnord, en gång))

Har hunnit pilla med den rätt mycket och spelat en del rocket League vilket flyter svinbra! Inte världens mest krävande spel men 144 fps var noll problem (ingen g sync men det stör inte mig) . Tycker byggkvalitén är riktigt bra för att vara i plast, tangentbordet skönt med lite flex i mitten men jag trycker inte så hårt så ingen fara och trackpaden okej. Batteritiden är okej men måste fixa lite fler inställningar så går det nog att trycka upp den lite!

Jag är i stort jävligt nöjd! Kommer palla alla spel jag vill köra och alla program jag kan behöva i skolan. Om du har någon fråga så hojta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Brukar inte den säljas med 16gbit ram? Såg just den här på Inet förra veckan för en tusenlapp mindre på deras rea. Men... Just Lenovo 540 (samt Acer nitro 5) har typ ALLTID rabatt på någon sida. Så om din brådska är pga erbjudandet så kan du sitta ner i båten

För övrigt en grym dator

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Kul att ni är nöjda med den här modellen och tack för bra svar!

Jag gick och köpte datorn samma kväll som jag skrev ovanstående inlägg. Behövde datorn omgående. Jag är ganska nöjd än så länge. Jag såg också att den varit ännu billigare i någon tidigare rea, men priset jag köpte för verkade vara standardpriset vid rea. Det finns varianter med 8 och 16 gb ram. Planerar att sätta i 8 gb till i vår. Enligt Webhallen får jag göra det själv utan att bryta garantin.

Hur har ni det på CPU-värme? Tyckte den blev ganska varm ändå när jag spelade WoW Classic en längre stund. Max-temp enligt HWmonitor gick upp till 88-89 grader på vissa cores. Det var nog dock toppar. Den var aldrig så varm när i stunden när jag kollade. Men är det något att oroa sig över, tror ni?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bohman08:

Kul att ni är nöjda med den här modellen och tack för bra svar!

Jag gick och köpte datorn samma kväll som jag skrev ovanstående inlägg. Behövde datorn omgående. Jag är ganska nöjd än så länge. Jag såg också att den varit ännu billigare i någon tidigare rea, men priset jag köpte för verkade vara standardpriset vid rea. Det finns varianter med 8 och 16 gb ram. Planerar att sätta i 8 gb till i vår. Enligt Webhallen får jag göra det själv utan att bryta garantin.

Hur har ni det på CPU-värme? Tyckte den blev ganska varm ändå när jag spelade WoW Classic en längre stund. Max-temp enligt HWmonitor gick upp till 88-89 grader på vissa cores. Det var nog dock toppar. Den var aldrig så varm när i stunden när jag kollade. Men är det något att oroa sig över, tror ni?

Temperaturerna har vart okej. Fläktarna varvar igång rätt hårt och det verkar som att min toppar ca 80 grader. Med det sagt så är cpu-tempen beroende av rumstemperatur och jag bor i en kåk med självdrag. Sen kanske wow är tyngre för cpu än Rocket League

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

CPU tempo och gpu tempo är hög i alla gaming laptops. Kommer liksom med formatet. De är gjorda för att kunna köras i veckor i hundra grader så ingen fara.

Dem som kan vara jobbigt är om tangentbordet blir för varmt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon281286:

Temperaturerna har vart okej. Fläktarna varvar igång rätt hårt och det verkar som att min toppar ca 80 grader. Med det sagt så är cpu-tempen beroende av rumstemperatur och jag bor i en kåk med självdrag. Sen kanske wow är tyngre för cpu än Rocket League

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte är rädd för bryta garanti brukar en repaste med ett kvalitets kylpasta hjälpa

https://youtu.be/G51yPCFfMoA