Kan inte logga in på google konto

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på google konto

Hej. Min telefon gick sönder nyligen så jag tog fram min tidigare och körde en reset på den. Efter den installerade om sig vill den inte logga in på mitt google konto, "logga in med ett av ägarkontona på enheten" kommer upp. Här fastnar jag. Det är det kontot jag alltid har haft och det är rätt lösenord. Har googlat lite och det verkar vara FRP, någon form av säkerhetsgrej som google har. Läste mig till att den ska vara 72 timmar men det har gått mer än så nu och jag kan inte använda telefonen då jag inte kan logga in på den eller komma vidare i installationssidan.

Det är en Nexus 6P.

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyrax:

Hej. Min telefon gick sönder nyligen så jag tog fram min tidigare och körde en reset på den. Efter den installerade om sig vill den inte logga in på mitt google konto, "logga in med ett av ägarkontona på enheten" kommer upp. Här fastnar jag. Det är det kontot jag alltid har haft och det är rätt lösenord. Har googlat lite och det verkar vara FRP, någon form av säkerhetsgrej som google har. Läste mig till att den ska vara 72 timmar men det har gått mer än så nu och jag kan inte använda telefonen då jag inte kan logga in på den eller komma vidare i installationssidan.

Det är en Nexus 6P.

Tack på förhand.

Du har säkerställt att det är rätt kontouppgifter, genom att logga in på t.ex. gmail.com med dem?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Ska gå bra att logga in direkt om man har rätt uppgifter. Så har det varit för mig.
Enklast är dock att antingen avaktivera skärmlås eller google kontot från telefonen innan man kör reset. Då slipper man FRP.
Är bara om du byter lösenord för google i samma veva som factory reset som man måste vänta 24h vad jag vet.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Ja det är rätt uppgifter, kan logga in på dator utan problem och komma åt min mail, foto etc. Bytte lösenord för 3 dagar sedan också. Nu sitter jag som sagt fast i installationsmenyn efter man har valt språk > wifi > konto.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyrax:

Ja det är rätt uppgifter, kan logga in på dator utan problem och komma åt min mail, foto etc. Bytte lösenord för 3 dagar sedan också. Nu sitter jag som sagt fast i installationsmenyn efter man har valt språk > wifi > konto.

Hmm skumt.
Kolla googles inställningar "Enhetsaktivitet och säkerhetshändelser" från PCn om det finns något där som måste verifieras eller så, fast det tror jag inte ska behövas.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

@maskeradmannen: Har kollat och jag kan inte ändra något där heller. Visar bara att jag försöker logga in på min nexus men jag kan varken trycka på en knapp för att bekräfta eller något annat...

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk

Hittade du någon lösning?

@Xyrax: Hittade du någon lösning? Sitter med kollegans mobil här och nu.. Den registreras på hans googlekonto och visar att den varit aktiv så den loggar aktivt men släpper inte mig vidare i mobilen..

Mvh Uffe