Storlek borta från extern hårddisk

Permalänk
Medlem

Storlek borta från extern hårddisk

Hej,

Jag behövde ominstallera Windows idag och lägga över det på ett USB-minne eller en extern hårddisk men jag hade inget USB så det fick bli hårddisken. Saker är att den var på 1TB och nu är den bara på 31GB. Vet inte vad som har hänt? Jag hade inget viktigt på den men jag vill gärna ha allt utrymme igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbzter:

Hej,

Jag behövde ominstallera Windows idag och lägga över det på ett USB-minne eller en extern hårddisk men jag hade inget USB så det fick bli hårddisken. Saker är att den var på 1TB och nu är den bara på 31GB. Vet inte vad som har hänt? Jag hade inget viktigt på den men jag vill gärna ha allt utrymme igen.

om du kollar i diskhanteraren så är det nog så att det andra utrymmet inte är alkolerat så det finns men är inte anget för något.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

om du kollar i diskhanteraren så är det nog så att det andra utrymmet inte är alkolerat så det finns men är inte anget för något.

Dum fråga men hur alkolerar jag det, för det verkar vara som du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbzter:

Dum fråga men hur alkolerar jag det, för det verkar vara som du säger.

Den här guiden talar om hur man gör, men du kan skippa steget med att skapa partitionstabell och gå direkt till biten där det skrivs om hur man skapar en partition.
[TUTORIAL] Köpt en ny hårddisk, men hittar den inte?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Den här guiden talar om hur man gör, men du kan skippa steget med att skapa partitionstabell och gå direkt till biten där det skrivs om hur man skapar en partition.
[TUTORIAL] Köpt en ny hårddisk, men hittar den inte?

Vet inte om jag gjorde fel men det blev så här

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbzter:

Vet inte om jag gjorde fel men det blev så härhttps://i.imgur.com/uWbeD42.jpg

Du har fått tillbaka allt utrymme.

Tycker du det ser fel ut så behöver du berättade EXAKT vad du menade med "ville ha allt utrymme tillbaka" och om du installerat om Windows.

Om du installerat om klart och nu vill att den blir till 1 stor partition precis som förut så höger klickar på varje partition som syns i bilden och tar bort så utrymmet blir svart. Blir den en annan färg tar du bort igen tills den blir svart. Sen skapar du en ny partition. Vad färgerna betyder står på ramen längst ned.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Du har fått tillbaka allt utrymme.

Tycker du det ser fel ut så behöver du berättade EXAKT vad du menade med "ville ha allt utrymme tillbaka" och om du installerat om Windows.

Om du installerat om klart och nu vill att den blir till 1 stor partition precis som förut så höger klickar på varje partition som syns i bilden och tar bort så utrymmet blir svart. Blir den en annan färg gör du tar du bort igen tills den blir svart. Sen skapar du en ny partition. Vad färgerna betyder står på ramen längst ned.

Tack så mycket, det var så jag behövde göra.