MSI GeForce RTX 2070 8GB ARMOR OC

Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 2070 8GB ARMOR OC

Tjena letar grsfikkort för 1440p 60 fps hittade detta på inet för 5500 som jag tyckte var ett bra pris ?

https://www.inet.se/produkt/5406820/msi-geforce-rtx-2070-8gb-...
Någon som vet om denna kylare är hyffsat tyst ?

Försöker hitta ett kort för 5-6k.

Kör amd 580 strix nu

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Hedersmedlem

@Kezzo: "Hyfsat" tyst är ju väldigt subjektivt och svårt att värdera. Den är förmodligen bättre än de så kallade "referenskylarna" men inte i samma klass som de mest påkostade varianterna. Det känns som ett okej pris men inte fantastiskt. NetOnNet har ASUS Strix-variant på kampanj för 300kr mer: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
Den är en av de erkänt bästa kylarna på marknaden så länge du får plats med den i ditt chassi. Jag skulle tro att den är värd de extra hundralapparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

@Kezzo: "Hyfsat" tyst är ju väldigt subjektivt och svårt att värdera. Den är förmodligen bättre än de så kallade "referenskylarna" men inte i samma klass som de mest påkostade varianterna. Det känns som ett okej pris men inte fantastiskt. NetOnNet har ASUS Strix-variant på kampanj för 300kr mer: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
Den är en av de erkänt bästa kylarna på marknaden så länge du får plats med den i ditt chassi. Jag skulle tro att den är värd de extra hundralapparna.

Är det ~92mm fläktar på strixen? Och 80 på MSI Armor?
Vet vi det?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Falcon:

Är det ~92mm fläktar på strixen? Och 80 på MSI Armor?
Vet vi det?

Enligt Toms Hardwares recension är det 90mm-fläktar på Strixen. Sweclockers egna recension hävdar 100mm-fläktar på MSI Armor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Enligt Toms Hardwares recension är det 90mm-fläktar på Strixen. Sweclockers egna recension hävdar 100mm-fläktar på MSI Armor.

Då hamnar vi ett konstigt läge, där strix bara lever på sitt namn?
Jag tar hellre 2st 100 fläktar än 3st 90.
Men det beror givetvis också på hur kylaren är uppbyggd, värmerör och vikt?

Av egen erfarenhet så är Armor sämre än t.ex deras Gaming-X, så jag tror nog Strixen vinner ändå, men låter det var osagt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

@Kezzo: "Hyfsat" tyst är ju väldigt subjektivt och svårt att värdera. Den är förmodligen bättre än de så kallade "referenskylarna" men inte i samma klass som de mest påkostade varianterna. Det känns som ett okej pris men inte fantastiskt. NetOnNet har ASUS Strix-variant på kampanj för 300kr mer: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
Den är en av de erkänt bästa kylarna på marknaden så länge du får plats med den i ditt chassi. Jag skulle tro att den är värd de extra hundralapparna.

Tack för tipset jag har strix kylaren på mitt nuvarande 580 och har haft den kylaren på andra kort gillar den kylaren starkt. lutar mer åt det kortet eller om man ska vänta ett par veckor till bf.

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Tack för tipset jag har strix kylaren på mitt nuvarande 580 och har haft den kylaren på andra kort gillar den kylaren starkt. lutar mer åt det kortet eller om man ska vänta ett par veckor till bf.

Kan du vänta några veckor på BF, så hade jag gjort det, helt klart.
Det kommer komma bra deals, om man är med lite

2080 kort för runt 6-7k kan mycket väl hända om man är snabb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Kan du vänta några veckor på BF, så hade jag gjort det, helt klart.
Det kommer komma bra deals, om man är med lite

2080 kort för runt 6-7k kan mycket väl hända om man är snabb.

Har ingen brådska spelar nu i 1080p med mitt 580 inga problem vill bara uppgradera till högre upplösning bara vänta och se😁

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Har ingen brådska spelar nu i 1080p med mitt 580 inga problem vill bara uppgradera till högre upplösning bara vänta och se😁

Då väntar vi några veckor och tar ett fint 2080!