Permalänk
Medlem

Samsung TV och soundbar

Hej, jag har en Samsung TV modell 60KS7005 och funderar på att köpa en soundbar modell HW-N410/XE. Just nu har jag en Chromecast och en PS4 anslutna till teven via HDMI. Har förstått att HDMI ARC bör användas för att kunna styra soundbaren med tevens fjärrkontroll. Har jag förstått det rätt att alla enheter jag använder (Chromecasten och PS4:an) ska kopplas in till soundbaren via HDMI och sedan ska soundbaren i sin tur kopplas ihop med teven via HDMI ARC? Då bör allt fungera som det ska och jag slipper använda dubbla fjärrkontroller?

Permalänk
Medlem

Saxat från netonnet jag lämnade tillbaka den då den stängde ner ljudet hela tiden.

Fördelar
- Stilren design
- Enkel att använda
- Klart och tydligt ljud, bra om man exempelvis lyssnar på poddar
- Prisvärd
- Går att finjustera volymen till exakt rätt nivå
- Bristen på djup bas gör att risken minskar för att ens grannar ska ringa störningsjouren

Nackdelar
- Den inbyggda subwoofern ger tyvärr inte samma bas och fyllighet till ljudet som en (bra) extern subwoofer hade gjort
- Soundbaren kopplar ifrån bluetooth-anslutningen efter fem minuters inaktivitet (alltså om jag pausar en låt/podd/program i några minuter och sedan tycker på play så är anslutningen till soundbaren borta och jag måste gå in på inställningar i mobilen och koppla samman enheterna igen)

Visa signatur