Problem med router och WDS-brygga (TP Link C6)

Permalänk

Problem med router och WDS-brygga (TP Link C6)

Hej alla som förhoppningsvis kan mer om nätverk än mig.

Min situation är att jag bor på internat och har tillgång till ett publikt wi-fi utan lösenord. Köpte en router nu i veckan, huvudsakligen för att kunna koppla in min Philips Hue-brygga men även min PS4a och bara få lite bättre mottagning i allmänhet. Har alltså ingen tillgång till någon form av ethernet-uttag eller så, bara det trådlösa.

Har följt instruktionerna i manualen ( https://www.tp-link.com/en/user-guides/Archer-A6&C6_V2/chapte... ) men det vill verkligen inte fungera.

Kan det vara vilken IP-adress jag väljer till routern? I manualen står det "For example, the IP address of the root router is 192.168.0.1, the IP address of the extended router can be 192.168.0.2~192.168.0.254. We take 192.168.0.2 as example."
Så jag har kört med exemplet. Eller ska jag använda mig av IPn som står under Wireless Lan Adapter i ipconfig? Den är något helt annat, börjar på 10.255 istället för 192.

Är det något med Mac-adresser eller DNS? Hjälp!

Tips eller hjälp på vad jag kan göra för att fixa det innan jag har slitit av mig allt hår uppskattas hjärtligt.