SweClockers Julkalender 2019 är här!

Permalänk
Medlem

Asså jättebra rim av den som vann och mitt bidrag var verkligen inte Oscar worthy. Men hade varit bra mkt roligare och lättare att rimma om man visste att det inte behövdes rimmas på produkterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

@Segmonsson: Den var ju bra, jag försökte rimma på celsius S24 men det blev väldigt krystat.

Jag skickade dock in ett bättre Lucia-rim till dagens Be Quit som kanske har en chans.

Tack! Ja den var riktigt svår tyckte jag. Lättast att rimma på "6" tänkte jag så fick bli så.
Härligt! Jag la allt förtroende på denna tävlingen haha. Får se vad det dyker upp för mer tävlingar

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Riktigt bra erbjudande i dagens julkalender, hoppas många nappar!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Riktigt bra erbjudande i dagens julkalender, hoppas många nappar!

Är det det verkligen? 10% på ett kort som förmodligen kommer se sig utklassad när 3000 serien anländer om ett halvår med halva nm och förutspått bättre MSRP. Men vill man slippa vänta och behöver ett kort nu så verkar det ju som bästa kortet att köpa för tillfället! (plus att vi såklart inte vet hur bra 3000 faktiskt kommer att vara och vet inte säkert hur bra de kommer vara precis när de anländer eller exakt när).

Edit: Måste erkänna att jag själv trots detta är riktigt sugen. Sitter på ett 1080 som börjar kännas segt i 1440p. Men känns dumt att inte vänta 6 månader på en helt ny generation, förhoppningsvis utan samma prispremium som 2000 serien haft. Och med förbättrad FPS med Ray tracing.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ny dag, ny lucka från Seagate. Efter förra gången där de hade någonstans kring 30-40 SSD-enheter har vi försökt föra fram till Seagate att de måste ta det här på större allvar och ha bättre tillgång. Det säger ju sig självt att SSD-lagring till bra priser säljer som smör när vi slänger ut saker på framsidan, kan tyckas.

Tyvärr fick vi ingen gehör för detta trots goda argument från vår sida. Så jag vill redan nu på förhand be om ursäkt om det är så att allt säljer slut på en gång. Det är första gången något liknande händer; att antalet enheter är lågt och att en samarbetspartner helt enkelt inte lyssnar när vi höjer ett varningens finger. Jag och @Emil tittar därför på om vi på något bra sätt kan specificera volymer så att samma misstag inte upprepas åren som följer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Köpte en 512GB, nackdel att 2st SATA portar stängs av med m.2 i men ska bli kul ha första m.2 enheten.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ny dag, ny lucka från Seagate. Efter förra gången där de hade någonstans kring 30-40 SSD-enheter har vi försökt föra fram till Seagate att de måste ta det här på större allvar och ha bättre tillgång. Det säger ju sig självt att SSD-lagring till bra priser säljer som smör när vi slänger ut saker på framsidan, kan tyckas.

Tyvärr fick vi ingen gehör för detta trots goda argument från vår sida. Så jag vill redan nu på förhand be om ursäkt om det är så att allt säljer slut på en gång. Det är första gången något liknande händer; att antalet enheter är lågt och att en samarbetspartner helt enkelt inte lyssnar när vi höjer ett varningens finger. Jag och @Emil tittar därför på om vi på något bra sätt kan specificera volymer så att samma misstag inte upprepas åren som följer.

Äsch, bra jobbat ändå. Ni gör så bra ni kan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av K-D][Aramis:

Äsch, bra jobbat ändå. Ni gör så bra ni kan

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket! Det gör vi faktiskt, men man känner sig ändå otillräcklig och blir frustrerad.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Tack så mycket! Det gör vi faktiskt, men man känner sig ändå otillräcklig och blir frustrerad.

Som sagt, bra jobbat ändå!
Man måste också inse att man inte kan leverera allt till alla hela tiden.
Så klart tråkigt att inte fler kan ta del av erbjudandena.
Vi får glädjas åt att i alla fall Swec lyssnar och försöker, samt åt de som lyckas ta del av de erbjudanden som kommer.
På med tomteluvan

Tillverkare och butiker kan heller inte skänka bort hela partier, skulle bara göra resten av året till en dyr upplevelse för oss alla

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja se en Shield för ett bra rabatterat pris, om man nu får önska sig saker i luckorna🤪

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

37 x 21 mini LED FALD är ju bra, men skulle hellre se närmre 96 x 54 för mindre bleeding. Tror 128 x 72 vore det optimala utan att stöta på höga kostnader, men självklar vill man ju se 256 x 144 👀 eller 36864 zoner på marknadsföringsspråk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

37 x 21 mini LED FALD är ju bra, men skulle hellre se närmre 96 x 54 för mindre bleeding. Tror 128 x 72 vore det optimala utan att stöta på höga kostnader, men självklar vill man ju se 256 x 144 👀 eller 36864 zoner på marknadsföringsspråk.

3840x2160 vore lagom

Men lite mer seriöst:
Jag hajar inte riktigt, varför kosta på 15 000 LED-lampor och sen dela upp dem i bara 768 zoner? Kostar verkligen själva styrningen av zonerna så mycket extra, om nu alla 15000 individuella lampor redan finns där?
Finns säkert nån bra förklaring, men känns lite slösaktigt...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

3840x2160 vore lagom

Men lite mer seriöst:
Jag hajar inte riktigt, varför kosta på 15 000 LED-lampor och sen dela upp dem i bara 768 zoner? Kostar verkligen själva styrningen av zonerna så mycket extra, om nu alla 15000 individuella lampor redan finns där?
Finns säkert nån bra förklaring, men känns lite slösaktigt...

Missade helt de, WTF, slösaktigt indeed, tror dock det är så att själva indelningen i zoner är dyrare, dvs man måste se till att det inte blöder ljus från granndioden med olika barriärer och stuff

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Om man råkade göra ett litet fel i rimmet, kan man skicka in det igen då på något sätt? Jag råkade få med en extra bokstav som förstörde början lite Lär ju inte vinna ändå, så spelar ju ingen roll, men rätt ska vara rätt!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Akerhage:

Om man råkade göra ett litet fel i rimmet, kan man skicka in det igen då på något sätt? Jag råkade få med en extra bokstav som förstörde början lite Lär ju inte vinna ändå, så spelar ju ingen roll, men rätt ska vara rätt!

Enklare stavfel är skitsamma, sånt bortser vi ifrån (inom rimliga gränser givetvis).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det har gäckat mig sedan jag lämnade in mitt bidrag till Lucka 14, jag har för mig jag skrev:

"Kolla denna lilla grej, ok?
Detta lilla paket gör din dator till en raket!"

Men jag borde istället har skrivit
"Kolla denna lilla grej, ok?
Innehållet i detta paket gör din dator till en raket!"

Nåväl

Permalänk
Medlem

Det var då verkligen inte vackert det där HP omen tangentbordet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Det var då verkligen inte vackert det där HP omen tangentbordet.

Med tanke på vad många andra har så är det inte så illa.

Värt att nämna är att om någon missar det här erbjudandet så kan man få 20 % med koden XMS20. Så sweclockarna får egentligen ”bara” 10 % rabatt jämfört med övriga. Kanske inte något att bli upphetsad över. Men men, jag är ju nöjd med mitt tangentbord så jag ska väl bara vara tyst egentligen.

Permalänk
Inaktiv

Lucka18:
Känns jobbigt att behöva aktivera brytarna med ljus och inte med fingrarna som man brukar.

Citat:

Som om det inte vore nog är tangentbordet bestyckat med optiska mekaniska brytare som aktiveras med hjälp av ljus.

Permalänk
Medlem

Bra med sprutt från den billiga Barracuda SSDn i lucka 15 Blåste från min 960 EVO. Bra kalender!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Tangentbord från Corsair på inet för 999:- istället för 1699:-
Erbjudandet görs tillgängligt 12:00. Klockan 12:23 går jag in och kollar och alla är utsålda.
Kvar finns bara tangentbord till det ordinarie priset.
Endast 30 stycken totalt till ett rabatterat pris i Julkalendern som dessutom säljer slut på under 20 minuter känns lite som ett hån får man nästan säga...

Visa signatur

//Ekipz

Permalänk
Skrivet av ekipz:

Tangentbord från Corsair på inet för 999:- istället för 1699:-
Erbjudandet görs tillgängligt 12:00. Klockan 12:23 går jag in och kollar och alla är utsålda.
Kvar finns bara tangentbord till det ordinarie priset.
Endast 30 stycken totalt till ett rabatterat pris i Julkalendern som dessutom säljer slut på under 20 minuter känns lite som ett hån får man nästan säga...

Det står 24st kvar nu 12:37

Permalänk
Avstängd

Jag har klickat på bilden under en tid och inte sett något annat pris än 1699:-.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hacke[Man]:

Det står 24st kvar nu 12:37

Står att det är 24 kvar för mig också, men dom kostar 1700kr styck.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ekipz:

Tangentbord från Corsair på inet för 999:- istället för 1699:-
Erbjudandet görs tillgängligt 12:00. Klockan 12:23 går jag in och kollar och alla är utsålda.
Kvar finns bara tangentbord till det ordinarie priset.
Endast 30 stycken totalt till ett rabatterat pris i Julkalendern som dessutom säljer slut på under 20 minuter känns lite som ett hån får man nästan säga...

Skrivet av Hacke[Man]:

Det står 24st kvar nu 12:37

Skrivet av sweborn:

Jag har klickat på bilden under en tid och inte sett något annat pris än 1699:-.

Skrivet av AppleMuffin:

Står att det är 24 kvar för mig också, men dom kostar 1700kr styck.

Jag tror ni behöver vara inloggade hos Inet och ha kontot verifierat mot SweClockers.
https://www.inet.se/kampanj/4870/swec-aktivera-medlemserbjuda...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

@emilakered: Tack för det, nu är tangentbordet på väg

Permalänk
Medlem

Beställde tangentbordet efter att ha sneglat på det i ett par månader men tyckt att det varit för dyrt tidigare

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på dagens tangentbord! Frågade sambon om jag fick köpa ett.
"Men alltså nää, tusen kronor? Du har redan önskar dig en Nintendo Switch liksom!"

Så jag fick tyvärr inte köpa nytt tangentbord. Good news är att jag kanske får en Switch?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Maxgaming har glömt uppdatera priset. @Emil jagar på så gott han kan här en lördag innan jul!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Så där en knapp timme senare är priset uppdaterat och vi har nu ett finfint erbjudande i lucka 21!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner