Ny dator- ihopbyggd och färdig av inet 8k

Permalänk
Medlem

Ny dator- ihopbyggd och färdig av inet 8k

Tjena! Bestämt mig för en ny burk istället för att försöka fixa min gamla. Vill ha en dator för 8k +/- 500 spänn. Operativsystem ska ingå och även ihopbyggnad av inet. Ska kunna köra LoL och Cs på bra grafiker utan några problem med fps. Bara att slänga ut förslag innan mellandagsrean når sin deadline!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 - Cooler Master Hyper 212 Black Edition - Asus ROG Strix B450-F Gaming - Corsair Vengeance LPX 16 GB - Asus TUF 3070 - Kingston A2000 1 TB - Fractal Design Define C - Corsair RM650x V2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av xDexterz:

Tjena! Bestämt mig för en ny burk istället för att försöka fixa min gamla. Vill ha en dator för 8k +/- 500 spänn. Operativsystem ska ingå och även ihopbyggnad av inet. Ska kunna köra LoL och Cs på bra grafiker utan några problem med fps. Bara att slänga ut förslag innan mellandagsrean når sin deadline!

Om vi antar att du ska behålla tillbehör samt skärm, i vilken upplösning ska du då spela samt vilken uppdateringsfrekvens har skärmen?

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoilInBagRis:

Om vi antar att du ska behålla tillbehör samt skärm, i vilken upplösning ska du då spela samt vilken uppdateringsfrekvens har skärmen?

Ska behålla alla tillbehör jag redan har. Vill spela i 1080p och skärmen är en 60hz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 - Cooler Master Hyper 212 Black Edition - Asus ROG Strix B450-F Gaming - Corsair Vengeance LPX 16 GB - Asus TUF 3070 - Kingston A2000 1 TB - Fractal Design Define C - Corsair RM650x V2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av xDexterz:

Ska behålla alla tillbehör jag redan har. Vill spela i 1080p och skärmen är en 60hz

Skickades från m.sweclockers.com

I de spelen du nämner skulle jag definitivt satsa på en 144 hz skärm då 144 fps i CS inte direkt kräver någon monsterdator. Hade blivit en rejäl förbättring för dig.

Permalänk
Medlem

Riktigt svår budget att få till! Att bygga själv är inget alternativ antar jag? Det här är det närmaste jag kommer utan att göra allt för stora uppoffringar. Någon annan kanske har några dunderbra tips som gör det mer värt?

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13222116

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

För denna budget har jag svårt att tro något annat än att det bästa är att köpa färdiga från HP, Dell osv.

T.ex. denna:

Lenovo Legion T530-28ICB / i5-9400F / 8GB / 512GB SSD / GTX 1660 Ti / Win 10

https://www.webhallen.com/se/product/308006-Lenovo-Legion-T53...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zojjz:

Riktigt svår budget att få till! Att bygga själv är inget alternativ antar jag? Det här är det närmaste jag kommer utan att göra allt för stora uppoffringar. Någon annan kanske har några dunderbra tips som gör det mer värt?

https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1126156/8000

Asså vill ju jättegärna kunna bygga själv men när jag inte riktigt har kunskapen så vågar jag knappt! Särskilt inte om jag skulle göra sönder något så är det jobbigt att köpa nya grejer för plånboken. Vet inte hur man bootar upp en dator heller haha. Men tack för ditt förslag:))

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 - Cooler Master Hyper 212 Black Edition - Asus ROG Strix B450-F Gaming - Corsair Vengeance LPX 16 GB - Asus TUF 3070 - Kingston A2000 1 TB - Fractal Design Define C - Corsair RM650x V2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Har läst om denna dator och folk säger att det går att få ihop bättre dator för dom pengarna och att den är svår att uppgradera om det skulle hända något?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 - Cooler Master Hyper 212 Black Edition - Asus ROG Strix B450-F Gaming - Corsair Vengeance LPX 16 GB - Asus TUF 3070 - Kingston A2000 1 TB - Fractal Design Define C - Corsair RM650x V2 650 W

Permalänk
Skrivet av xDexterz:

Asså vill ju jättegärna kunna bygga själv

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det dags att du gör det. Alla går igenom första bygget med allt vad det innebär

Väldigt sällan man har sönder saker om man följer instruktioner, är försiktig i allmänhet och inte "gör" något man inte är helt säker på skall göras. Det finns mängder med fina guider och videos som går igenom alla steg från delar till första booten och installation av OS.

Testa göra det själv är mitt råd, får du inte ordning på juxet kan du säkert åka till Inet och lämna in den och få den installerad för samma peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Då är det dags att du gör det. Alla går igenom första bygget med allt vad det innebär

Väldigt sällan man har sönder saker om man följer instruktioner, är försiktig i allmänhet och inte "gör" något man inte är helt säker på skall göras. Det finns mängder med fina guider och videos som går igenom alla steg från delar till första booten och installation av OS.

Testa göra det själv är mitt råd, får du inte ordning på juxet kan du säkert åka till Inet och lämna in den och få den installerad för samma peng.

Du kanske kan övertala mig om du kan dra ihop en fin burk för 8k iochförsig kan jag skippa windows sålänge så ska jag se om jag kan flytta över licensen från min gamla dator!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 - Cooler Master Hyper 212 Black Edition - Asus ROG Strix B450-F Gaming - Corsair Vengeance LPX 16 GB - Asus TUF 3070 - Kingston A2000 1 TB - Fractal Design Define C - Corsair RM650x V2 650 W

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13222212

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Håller med ovanstående👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är att gå för en 3400g som bör prestera mer än tillräckligt i 1080p i både CSGO och LoL.
Min rekommendation är att köpa windows online för några hundralappar istället för att köpa det via inet för över 1000 kr.
Med en 3400g så har du tillräckligt med prestanda för dina krav så som de ser ut idag men du har också möjligheten att köpa till ett grafikkort i framtiden om du hittar ett begagnat, på bra rea eller dyl.

https://www.inet.se/datorbygge/b1126175/forslag-3400g

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom