Mobilt bredband, laddar inte hela hemsidan

Permalänk

Mobilt bredband, laddar inte hela hemsidan

Hej allihopa! Jag sitter just nu på telenors 200gb i månaden mobila bredband som funkar utmärkt i de flesta fall. Hastigheten är tillräcklig för mina behov och det verkar faktiskt väldigt stabilt. Men i vissa fall så laddar inte hemsidor fullt ut vilket resulterar i att loggor, side content med mera bara uppenbarar sig som en sån där "trasig bild"- ikon men den har likförbannat bestämt sig för att det är allt som ska laddas. Bryr mig inte om det tar en sekund längre. Vill bara att ALLA hemsidor ska ladda allt innehåll som finns tillgängligt. Hur ska jag gå tillväga? Trevlig helg! Mvh Propellerhatt

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Hur delar du ut internet sitter simkortet i en sticka eller har du en mobil router eller hur gör där och isf vilken modell har du?

Hur ser hastigheten ut och svarstiden?
Behöver veta det till att börja med för att kunna ge några råd.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av BaZZe:

Hur delar du ut internet sitter simkortet i en sticka eller har du en mobil router eller hur gör där och isf vilken modell har du?

Hur ser hastigheten ut och svarstiden?
Behöver veta det till att börja med för att kunna ge några råd.

Simkortet sitter i en router från tp-link. Ser ut som vilken hemmarouter som helst. Min stationära är kopplad via kabel till denna och resten av grejerna är anslutna via wifi. Kom på att felet kanske inte sitter där jag trodde då både min stationära och telefonen inte har några problem. Laptopen är den enhet som inte laddar sidor helt och den kopplar också bort sig konstant. Inte från nätverket alltså. Utan den är ansluten men "inget internet". Modellen på routern är hursomhelst en archer mr200. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15