Permalänk
Inaktiv

Programmering (Java) - boktips

Halloj,

Har börjat med Java och tycker att det är skitkul. Övar just nu på codecademy och tittar videos på youtube. Känner dock ibland att det går riktigt segt, visa tutorials tar upp saker som inte riktigt är relevanta eller saker som är för svåra. Vill därför köpa en bok och se om det blir bättre/roligare på det sättet.

Jag såg att det var några utbildningar som använde denna. "Introduction to Java Programming and Data Structures" . Någon som vet om den är bra eller ej?

Kom gärna med tips.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst boken du frågar om men tänkte att jag kan hoppa in och säga att när jag pluggade läste vi "objects first with java", hade ingen tidigare erfarenhet av att programmera men tycker att den boken på ett vettigt och strukturerat sätt gick igenom allt från grunderna till den punkt när jag kunde lära mig själv det jag behövde därefter.
Lycka till!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sholdar:

Jag har inte läst boken du frågar om men tänkte att jag kan hoppa in och säga att när jag pluggade läste vi "objects first with java", hade ingen tidigare erfarenhet av att programmera men tycker att den boken på ett vettigt och strukturerat sätt gick igenom allt från grunderna till den punkt när jag kunde lära mig själv det jag behövde därefter.
Lycka till!

Tack för tipset!
Ska absolut ta en titt, det kanske är något för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Head first Java är också ett bra tips, förklarar grunderna i språket på ett bra sätt utan att skriva sida upp och sida ner.
Kan vara värt att kolla på!

Skickades från m.sweclockers.com