Logitech G Pro dubbelklick fortfarande problem?

Permalänk

Logitech G Pro dubbelklick fortfarande problem?

Hej, går i köptankarna på en ny mus och musmatta med laddning...
Det verkar som många upplevt problem med dubbelklick gällande Logitech wireless möss. Har det gjorts någon fix på detta? Någon som haft detta problem och vet om det blir strul att reklamera?

Läst att det finns endel fixes men dessa verkar bara funka temporärt. Tråkigt om man köper ny mus och musmatta för 2500 och grejorna inte funkar.

Permalänk
Medlem

Explorer 3.0 de var grejjer det för 20 år sen;) Vad bör man ha nuförtiden för märke?
Var länge sen man hade ett gamingset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade inget problem med min. Vill dock tipsa om att kika på Viper ultimate också, den fick min G PRO att gå i pension 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@frågvis jävel: Inte haft några problem med min GPW, alls. De första exemplaren så tyckte folk att mellanrummet där fram mellan m1 och m2 var för litet och beroende på vad man hade för grepp så kunde de gnugga mot varandra men det fixades.

Förövrigt tycker jag inte det är värt med Logitechs wireless charging musmatta. Musen håller löjligt länge ändå.

Permalänk
Skrivet av kamiii:

Explorer 3.0 de var grejjer det för 20 år sen;) Vad bör man ha nuförtiden för märke?
Var länge sen man hade ett gamingset

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle nog säga att alla håller hög standard! Finns så mycket idag som håller hög kvalitet att du behöver inte oroa dig så mycket för märke utan mer på vilken typ av modell... olika möss för olika typer av spel t.e.x
Just nu är det väll mode med hål i mössen för att göra de lätta... typ "finalmouse". Jag vet att för några år sedan köpte jag möss med vikter i för att kunna få mer precision, så det ändras

Skrivet av Eyeless1983:

Hade inget problem med min. Vill dock tipsa om att kika på Viper ultimate också, den fick min G PRO att gå i pension 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Okej skönt att höra!
Vipern såg fin ut!

Skrivet av Gustenrocks:

@frågvis jävel: Inte haft några problem med min GPW, alls. De första exemplaren så tyckte folk att mellanrummet där fram mellan m1 och m2 var för litet och beroende på vad man hade för grepp så kunde de gnugga mot varandra men det fixades.

Förövrigt tycker jag inte det är värt med Logitechs wireless charging musmatta. Musen håller löjligt länge ändå.

Jo jag har ändrat mig gällande musmattan, löjligt vad lång batteritid de har...

Tack för alla svar:)

Permalänk
Medlem

Har inte heller märkt av något sådant. Installerade någon firmware-uppdatering för ett tag sedan också men märkte inte av något sådant innan heller.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Eyeless1983:

Hade inget problem med min. Vill dock tipsa om att kika på Viper ultimate också, den fick min G PRO att gå i pension 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Står i valet och kvalet mellan G PRO och Viper Ultimate. Klämde och kände på de här om veckan men kan fortfarande inte bestämma mig.. Vad fick dig att pensionera din G PRO?

Permalänk
Medlem

Hr du kikat på Logitech G305? Förefaller vara en utmärkt trådlös mus till ett lite rimligare pris, samma form som den trådbundna G Pro'n, brukar få riktigt högt betyg i recensioner. Går att köra den med små litiumbatterier + adapter för att få ner vikten till runt 84 gram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howlinskogge:

Står i valet och kvalet mellan G PRO och Viper Ultimate. Klämde och kände på de här om veckan men kan fortfarande inte bestämma mig.. Vad fick dig att pensionera din G PRO?

Ska jag vara ärlig så gick jag tillbaka till G pro för ett par dagar sedan. Båda är bra möss men upplever att brytarna är skönare på G pro 👍

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera G Pro, Howling

Permalänk
Inaktiv

Jag har problem med min. Köpte den i december men har inte orkat lämna in den nu i dessa tider. Ruskigt dåligt för en så dyr produkt. Märks inte alls i spel men om man jobbar i After Effects så är det ganska jobbigt att hela tiden dubbelklicka istället för enkelklicka

Permalänk

Använder både en GPW och en G703 på en powerplay under en CM mp510. Fungerar ypperligt. Inga problem med dubbelklick för min del men verkar ju samtidigt som att det drabbar många. Är du en DIY människa så kan du byta brytare själv.

Ända fördelen med vipern är att den har lite gummi på sidorna för bättre grepp.

Nackdel med powerplay-mattan är att jag stöter i den lilla "boxen" ibland när jag spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Jag har problem med min. Köpte den i december men har inte orkat lämna in den nu i dessa tider. Ruskigt dåligt för en så dyr produkt. Märks inte alls i spel men om man jobbar i After Effects så är det ganska jobbigt att hela tiden dubbelklicka istället för enkelklicka

Har du testat att installera firmware-uppdateringen som länkas nedan (klicka på "Show all donwloads")?

https://support.logi.com/hc/en-us/articles/360024696774-Downl...

Jag testade visserligen inte innan jag installerade den men lyckas inte återskapa det med någon av testsidorna. Min har batchnummer 1932 under luckan på själva musen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Har precis fått min G Pro utbytt pga dubbelklick på vänsterklick.
Och min 603 har skrollhjuls problem istället hoppar upp och ner..

Får nog bli något annat märke i framtiden.

Men mössen är ju bra förutom måndags/kvalitén skulle jag säga.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blunden:

Har du testat att installera firmware-uppdateringen som länkas nedan (klicka på "Show all donwloads")?

https://support.logi.com/hc/en-us/articles/360024696774-Downl...

Jag testade visserligen inte innan jag installerade den men lyckas inte återskapa det med någon av testsidorna. Min har batchnummer 1932 under luckan på själva musen.

Snyggt! Tack, får testa det Har den där G-hub installerat, känns ju som den borde skicka ut uppdateringen om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Snyggt! Tack, får testa det Har den där G-hub installerat, känns ju som den borde skicka ut uppdateringen om inte annat.

Nej, kan inte minnas att G Hub nämnde något om firmware-uppdateringen för mig. Däremot kan programmet visa nuvarande firmware-versionen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Min funkar perfekt efter ett par månader 10/10

Framför allt förvånad över hur länge batteriet håller och hur snabbt det går att ladda upp.

Letar nu trådlöst tangentbord också bara för det... Dock inte hittat något jag gillar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Poängen med ett Logitech Pro är ju att slippa sladden. Om du skaffar en laddningsmatta så får du ju koppla in en sladd lik förbannat. Verkar inte vara värt priset ändå eftersom batteriet verkar hålla väldigt länge ändå. Det är iaf den bästa musen jag någonsin använt.

Permalänk
Medlem

Skaffa hellre Viper Ultimate så slipper du tänka på dubbel klick plus att den är skönare

Permalänk
Medlem

Satt också och funderade på g Pro, men verkade vara aldeles för mycket fel.
Slutade med en g305 och ångrar det inte en sekund. Liten, men man vänjer sig (storlek 8-9 handskar om de säger något)

Permalänk
Skrivet av Spicebeast:

Poängen med ett Logitech Pro är ju att slippa sladden. Om du skaffar en laddningsmatta så får du ju koppla in en sladd lik förbannat. Verkar inte vara värt priset ändå eftersom batteriet verkar hålla väldigt länge ändå. Det är iaf den bästa musen jag någonsin använt.

Ja men den sladden sitter inte fast i musen. Och eftersom batteriet håller så bra gjorde att jag glömde bort att ladda den och batteriet tog ju såklart slut när det va gametajm så efter ett par av dessa missöden så skaffa jag powerplay-mattan.
På det viset är vipern bra med docknings stationen att sätta den i varje gång man lämnar datorn istället för att krångla med att koppla in en sladd i GPW.

Permalänk

Lånar tråden lite.

Suget på trådlöst börjar bli lite för stort. Ni som testat både Logitech g pro och Razer viper ultimate. Vilken är att föredra för en med Claw/fingertip användning?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av Blackwizard:

Lånar tråden lite.

Suget på trådlöst börjar bli lite för stort. Ni som testat både Logitech g pro och Razer viper ultimate. Vilken är att föredra för en med Claw/fingertip användning?

Har inte testat razor men säger razor pgr gummi-beläggningen

Permalänk
Medlem

Har absolut inga problem med min g pro som jag köpte för ~1 månad sen

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Jag köpte tillslut en G-PRO och är väldigt nöjd.
Funderade länge på en Viper Ultimate men tycker den var lite för liten och för dyr i jämförelse.