Permalänk
Medlem

förlänga kablar på PSU

hej.

kan man förlänga kablarna från molexarna på OSU:et utan att det blir nå fel. jag måste nog göra det för att chassit jag ska bygga kommer att bli så stort att kablarna inte räker til cd och hdd. går det förlänga dom?

mvh emil

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Absolut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av back
Absolut

Har du haft en fest lr var du bara törstig?!

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av back
Absolut

så det ska alltså inte vara något problem?

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Ja, du kan förlänga kablarna utan problem.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av habeapa
Har du haft en fest lr var du bara törstig?!

Både och

Visa signatur
Permalänk

Har hört diskussioner att om man förlänger ATX-kontakten för långt får man problem med induktansen?

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Har hört diskussioner att om man förlänger ATX-kontakten för långt får man problem med induktansen?

dvs?

Permalänk
Medlem

induktans? I likspänning? Jaharu..
ledningsresistansen ökar däremot, frågar är hur mycket... det kan du räkna ut iofs. Ledningslängden * Ledningsarean * Rå (som är 0.071 eller nåt sånt för koppar) har jag för mig att det är. Men det är nog ingen större skillnad, du kan få nån mV lägre spänningspotentialer men det är nog ingen fara.. eller?

Permalänk
Medlem

Du kan förlänga dina kablar så mycket du vill!..
Så länge vi inte pratar om kilometer.

Permalänk
Medlem

hehe atx kontakten behöver jag inte förlänga det är bara molexkontaktrena!

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

du kan lungt förlänga dom.
bara du inte förlänger dom mer än nån meter får du inga problem dem motståndet i dom.

Visa signatur

det är manligt att fela, och än mer manligt att stå för det..

Permalänk
Medlem

Hmmmm
En liten fråga.
Kan man ta bort sladdar från nät agget?
typ knipsa dem inne i lådan.

Visa signatur

MSN: koth_queque@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Visst, se till att stumparna inte kortsluts bara...

Permalänk
Medlem

Ja det kan du men till vilken nytta? Det e väl bättre om du kan vika ihopp den å lägga den nånstans där den inte e ivägen. Om du nu måste ta bort dem så löd bort dem om du kan istället ifall du ångrar dig Annars klippt dem så långt ner det bara går.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Nu blir det att ta fram avbitartången.

Kanske ska säga varför jag ska göra det:
Jag funderar alltså på att sätta in ett extra nätagg för att kunna driva allt och på det skulle jag bara behöva molexkontakterna, så det känns lite onödigt att ha en massa lösa sladdar hänga inne i lådan

Visa signatur

MSN: koth_queque@hotmail.com