Kabeln till index trasig, använda HTC Vive Pro kabel?

Permalänk

Kabeln till index trasig, använda HTC Vive Pro kabel?

Kabeln som går till mitt index headset är trasig.
Tror det är glapp och Valve support trodde också det var kabeln eftersom datorn känner av headset men varnar för att kabeln till usb lr display inte är inkopplad.

Valve skulle skicka en ny kabel men fanns inte i lager och vet inte hur länge det dröjer innan den kommer så tänkte om man kunde köpa en https://www.inet.se/produkt/2000449/htc-vive-pro-all-in-one-c... och använda den så länge?

Läst den är bara 2m så kmr inte kunna röra mig så mkt men är alltid något om det skulle fungera tills jag får den nya från valve.

Permalänk
Medlem

@WinterFrog:

Kollade precis med Vive Pro och Index jag har här. Från Vive Pro's linkbox är det en kontakt som påminner om en Displayport men det är inte en displayport. Kontakten som sitter i Indexen's Breakout kontakt är en helt annan kontakt. Du lär tyvärr inte ha någon användning av den kabeln du länkade till.

Det står ju tydligt i beskrivningen: Funkar enbart med HTC VIVE PRO

Permalänk
Skrivet av dblade:

@WinterFrog:

Kollade precis med Vive Pro och Index jag har här. Från Vive Pro's linkbox är det en kontakt som påminner om en Displayport men det är inte en displayport. Kontakten som sitter i Indexen's Breakout kontakt är en helt annan kontakt. Du lär tyvärr inte ha någon användning av den kabeln du länkade till.

Det står ju tydligt i beskrivningen: Funkar enbart med HTC VIVE PRO

Fan.. Googlade och tyckte att jag läste att Vive och Index använder samma typ av kontakt och den ser ut som exakt den som sitter i mitt index.
Eftersom en helt vanlig displayport är fel och kan inte hitta någon annan typ av kabel som kan passa.
Vill verkligen tillbaka in i Vr, speciellt Vrchat 😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinterFrog:

Fan.. Googlade och tyckte att jag läste att Vive och Index använder samma typ av kontakt och den ser ut som exakt den som sitter i mitt index.
Eftersom en helt vanlig displayport är fel och kan inte hitta någon annan typ av kabel som kan passa.
Vill verkligen tillbaka in i Vr, speciellt Vrchat 😳

Ja i dessa tider får man nöja sig med virtuella äventyr. Nu är det ju ofta också bättre än verkligheten..