Spelar ni Fallout 76 fortfarande? Någon som planerar börja?

Permalänk
Keeper of Traditions

Ska faktiskt bli kul att testa lite igen, var länge sedan jag spelade nu. Suget efter Fallout-världen börjar smyga sig på igen!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dunder:

Ska faktiskt bli kul att testa lite igen, var länge sedan jag spelade nu. Suget efter Fallout-världen börjar smyga sig på igen!

Håller med. Grunden till 76 är kul, genomförandet....ja mindre bra.
Nu när det kommer till steam med wastelanders får jag testa igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Undrar i vilken mån Wastelanders kan ta bort känslan av meningslös cykliskhet.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Moderator
Forumledare

Är det förresten någon som flyttat spelet från bethesdas launcher som faktiskt fått spelet i sin steamkatalog? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det ligger i min steam katalog då jag länkat, men kan bara förladda.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av NordhNet:

Är det förresten någon som flyttat spelet från bethesdas launcher som faktiskt fått spelet i sin steamkatalog? 🤔

Japp, det dök upp automatiskt, men har som sagt bara kunnat förladda än så länge. Kom du ihåg att länka Steam till ditt Bethesda-konto?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Wow, uppdaterat soundtrack och ljussättning.
Har mitt camp i nordöstra delen av Berkley Springs och precis på andra sidan vägen är det nu jobbiga grannar i form av ett fett raidercamp..!
Äsch, nu måste jag tydligen jobba...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Spelade spelet från och till, men sen införde de fallout 1st och låste oändlig crafting box bakom den avgiften. Inte tagit i spelet sedan dess. Kommer väl testa wastelander men tvivlar på att jag kommer spela så länge.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dunder:

Japp, det dök upp automatiskt, men har som sagt bara kunnat förladda än så länge. Kom du ihåg att länka Steam till ditt Bethesda-konto?

Japp, inget spel på kontot än så länge. Får slänga iväg ett Mail till supporten och höra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, inget spel på kontot än så länge. Får slänga iväg ett Mail till supporten och höra

Fick mitt till steam redan igår och installerade spelet under natten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Näbbdjuret:

Jag tycker det inte är ett problem, men de existerar. Jag tycker att det är mindre mängd (procentuellt) griefers än motsvarande mängd idioter man möter i samhället IRL. Vill ändå framhäva att mängden trevliga personer är betydligt fler, även om de flesta pysslar med sitt.

Stöter man på en griefer så är denne ofta ganska low-level men har ett team bakom sig. Low-level skjuter på dig och håller på, de flesta (som jag) har pacifist-mode tillämpat så minimal skada åsamkas. Dessa provokationers syfte är att du skall skjuta/slå tillbaka för att initiera pvp och då är kriget igång. Även om du pangar ned griefern (och lootar deras junk) så brukar det dyka upp ett par lagkamrater som dödar dig och tar ditt junk.

De gånger jag stött på dessa individer så har jag aldrig skjutit tillbaka, bara gått därifrån. Sen blockerat användaren samt bytt server.

Tycker man att det är ett problem så köp Fallout 1st nån månad. På din server bestämmer du vilka som är där. Jag körde två månader på xbox och det var det värt bara att kunna byta utrusning mellan mina karaktärer men framförallt obegränsad mängd junk i sin scrapbox.

Mycket bra info där, tack!
Blir intressant att ge spelet ett nytt försök, om jag nu lyckas ta mig tid.

Skrivet av NordhNet:

Är det förresten någon som flyttat spelet från bethesdas launcher som faktiskt fått spelet i sin steamkatalog? 🤔

Mitt spel dök upp på kontot nu ikväll (eller snarare, någon gång de 24 senaste timmarna) när jag kollade efter jobbet. Men vid det här laget borde även din ha dykt upp?
Fallout 1 och 2 följde också med för mig såg jag.

Permalänk
Avstängd

Spelar gärna Fallout 5, eller ännu mer ett nytt Fallout New Vegas men mp version av Fallout låter inte alls lockande

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt börja spel snart nu när spelet ÄNTLIGEN finns på Steam. Åtminstone för att nå 100% achievements.

Har någon något tips som jag ska tänka på innan jag sätter igång? Något sätt att styra åt att man hamnar på en server med svenskar?

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har fps problem? körs med 5960x och 1080ti med 40fps 1080p xD
Trodde dom fixat så att spelet skulle flyta på bättre sen jag spelade det förra året

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ExcZist:

Någon mer än jag som har fps problem? körs med 5960x och 1080ti med 40fps 1080p xD
Trodde dom fixat så att spelet skulle flyta på bättre sen jag spelade det förra året

Inte hunnit prova själv, tveksam på om jag hinner få hem spelet ikväll men förra sommaren när jag provade spelet med mitt då 6700K-baserade spel med samma grafikkort jag har idag (1080Ti även här) så hade jag sjukt dålig prestanda. Nyfiken på om det fungerar bättre idag med färskare kod och ny CPU men när du fortfarande har problem idag så är det fan frågan om. :S

Skrivet av anders190:

Tack för input, blev att jag testade lite. Ser faktiskt ganska lovande ut.

Blir dock att vänta ett tag till tror jag, blev inte direkt imponerad när min 6700K+1080Ti gav maffiga 13 FPS in-game med standardinställningarna. Gick jag ner på low på allt nådde jag runt 140-150 FPS men när jag inte ens kunde driva spelet i high så kändes det lite sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte hunnit prova själv, tveksam på om jag hinner få hem spelet ikväll men förra sommaren när jag provade spelet med mitt då 6700K-baserade spel med samma grafikkort jag har idag (1080Ti även här) så hade jag sjukt dålig prestanda. Nyfiken på om det fungerar bättre idag med färskare kod och ny CPU men när du fortfarande har problem idag så är det fan frågan om. :S

Verkar vara fler men ser ut att vara en del som har bra flyt på spelet.
Men jag kan allt spela med 40fps, kan jag spela spel på min feta ps3a så går detta på max settings haha
Men jag undrar lite vad felet kan vara ^^ " tänker alltid att det är det gamla vanliga, skit motor och buggigt

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ExcZist:

Fick mitt till steam redan igår och installerade spelet under natten.

Skrivet av anon5930:

Mitt spel dök upp på kontot nu ikväll (eller snarare, någon gång de 24 senaste timmarna) när jag kollade efter jobbet. Men vid det här laget borde även din ha dykt upp?
Fallout 1 och 2 följde också med för mig såg jag.

Det ser ut som att jag inte är ensam om att inte fått spelet. Uppenbarligen har där varit lite strul för en del (va?! Bethesda? Strul? Näääää) så man har förlängt deadlinen till den 28:e

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har spenderat typ 4 timmar i wastelanders men inte gjort några av de nya uppdragen. Det är helt klart snyggare nu än igår, draw distance förefaller ha förbättrats ordentligt och ljussättningen är finfin. Har inga problem med fps i ultrawide 1440p med R3600 och 2070s.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Saftskallen har lite info vad man kan tänkas behöva veta innan man börjar.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Lego Master

@Näbbdjuret:
Det blir alltså att installera igen, dra ner nya DLCn och hålla tummarna?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:
Japp! Tongångarna på Reddit är väldigt positiva.
Jag tycker själv att världen är mer intressant nu med npc lite här o var.
Dock lite ovant att inte "skjuta först och fråga sen" eftersom alla inte är ondskefulla.
Jag tänker köra hela Wastelanders ensam på privat server. Kanske börjar ikväll.

Förresten - en bugg jag stött på är att om jag siktar i VATS så gör mitt vapen ingen skada. Detta händer dock bara ibland. Skumt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Näbbdjuret:

@Shudnawz:
Japp! Tongångarna på Reddit är väldigt positiva.
Jag tycker själv att världen är mer intressant nu med npc lite här o var.
Dock lite ovant att inte "skjuta först och fråga sen" eftersom alla inte är ondskefulla.
Jag tänker köra hela Wastelanders ensam på privat server. Kanske börjar ikväll.

Förresten - en bugg jag stött på är att om jag siktar i VATS så gör mitt vapen ingen skada. Detta händer dock bara ibland. Skumt.

Just fan...servrar. Är det betald content att ha en egen server, eller hur funkar det? Känns inte som jag är jättesugen på att låta en massa griefers förstöra för mig.

Sitter o halvkollar på den här från MATN medan jag jobbar:

Verkar ju som att det nya konversationssystemet är riktigt trevligt, med skillchecks osv.

Men jag tycker fortfarande texturerna ser ut som kattskit och liksäck.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ganska intressant att folk betalar en månadskostnad för att kunna spela spelet i singleplayer......

Permalänk
Medlem

@xdrive:
Körde på xbox one x tills den gick sönderi mars, hade byggt ny dator månaden innan så jag köpte spelet på pc för drygt 100:- och spelade på den plattformen istället. Privat server kostar 150:- per månad, lätt värt det om man spelar mycket och vill byta vapen och utrustning mellan olika karaktärer. Man kan ha fem olika karaktärer igång tror jag, skapar men en sjätte måste man döda en befintlig. Man får också en dedikerad scrapbox med obegränsat utrymme för allt skrot. Man får också en del skins och valuta för att köpa skins, men det för mig oväsentligt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

@Näbbdjuret: Japp, man avgör ju helt själv vad man tycker är värt att betala för, dömer ingen.
Men för mig känns det bara fel att man ska behöva betala för att spela ett spel singleplayer

Innan spelet hade släppts pratade de om att stashboxen skulle vara oändlig. Sedan när spelet släpptes så var den extremt begränsad, och påstod att det berodde på server stabilitet. Sedan sätter de lösning bakom en paywall... Jag störde mig på samma lösning i ESO och jag gör det i Fallout 76 också.

Har provat spelet lite sedan wastelanders kom ut, och det är ju helt klart roligare nu.

Permalänk
Lego Master

Jag tycker fortfarande det är nåt som känns "fel" med spelmotorn. Som en strumpa med hål i, eller en kavaj som kliar i kragen. Även om det är i grunden samma motor som Fallout 4 så är allting liksom segt, trögt eller omständligt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det kryper i hela mig när jag springer omkring.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:
Det är inte så att du känner dig tung och trög? En handfull mutationer gör det bättre, kan hoppa högre springa snabbare osv.
Kört WL hela kvällen, mest massa fetch-quests för en kompanjon samt samma sak för ena grupperingen.
Kul med dialog, även om det inte är något avancerat ännu. Känns som Fallout 4 igen

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Lego Master

@Näbbdjuret:
Ja, jag vet inte. Jag får prova nån gång till tänker jag, med handkontroll kanske istället. Kommer ändå köra VATS för strid, så att sikta har inte så mycket relevans då.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:
Skicka PM om du behöver tips, hjälp med vapen eller utrustning, diskutera mutationer eller vad som helst.
Jag spelar på pc.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Funkar VATS i multiplayer? Känns som det blir svårt att tillämpa om endast en part nyttjar det men det kanske skiljer sig åt mellan servrar?