Permalänk
Medlem

Virtuell privat server

Hej,

Har kört med både vultr och även testat med annat. Funger ok'ish, men skulle gärna haft en mer lokalt anknuten. Bägge har Tyskland eller Holland som närmaste bas. Dom är ok på pris, $5 per månad och jag behöver inte mycket alls. Någon som har tips?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Jag föredrog DigitalOcean när jag hyrde VPS eller som de kallar det "Droplets". Aldrig haft något problem överhuvudtaget någonsin. De finns så billigt som 5$ i månaden upp till 960$ om du nu behöver något "maffigt".

De har servrar lite utspritt, jag minns jag körde i New York men hade aldrig någonsin slöa tider för att komma åt den. De har även San Francisco, Tyskland, Kanada, London, Singapore, Amsterdam och Bangalore.

Om du har en gammal laptop och inte bryr dig om prestanda hade jag nog smällt på ett lämpligt server-os (Ubuntu server, Fedora Server) på den och gömt den i en skrubb.

Vad är planen att använda den till?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Sötast

cloud.google.com skulle jag rekommendera för labba.

Du får 12mån gratis / $300 free credit när du reggar dig, utan några större begränsningar.

gcloud har gratis snapshots och man kan labba fullt ös.

Du kan tom köra en av de minsta instances de har utan kostnad 24/7 (f1 micro) efter din trial

Jag kör dock min nextcloud miljö på alphavps.bg
Kör 2C, 2GB, 1TB disk för €5

De har också billiga general-user maskiner. Billigaste shared vps är 4C 2GB, 15GB för €3.50

Permalänk
Medlem

Hosthatch.com har servrar i Sverige och är väldigt prisvärda, kan däremot inte kommentera på hur upptiden är då jag inte kört något som snurrat någon lägre tid på deras servrar.

Om du är ute efter en server i Sverige och vill ha riktigt bra upptid så rekommenderar jag starkt GleSYS. I prestanda så konkurrerar de med Vultr's High Frequency Compute samt att de inte är mycket dyrare än konkurrenterna