Permalänk
Medlem

Ingen mikrofon fungerar

Jag har problem med att få en mikrofon att fungera med min laptop. Varken den inbyggda eller någon extern fungerar. Enligt felsökningen i Windows så finns det inga problem. Har försökt uppdatera drivrutiner, men det verkade inte finnas några nya.
Jag har kollat om mikrofonen är avaktiverad, men alla ljudenheter är aktiverade och skall fungera.
Enhetshanteraren hittar alla mikrofoner som är inkopplade.

Den inbyggda mikrofonen fungerade för inte så länge sedan, ungefär en månad sedan.

Ljud i övrigt fungerar felfritt.

Permalänk
Medlem

@Hombroz:

Kolla om något av det här hjälper:
https://www.howtogeek.com/395296/fix-my-microphone-doesnt-wor...
Det vanligaste problemet är att Windows ibland ändrar åtkomsten under sekretessinställningarna efter en uppdatering.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

@D-ryd: Det fungerade, tack för länken. Jag hade missat att låta skrivbordsappar använda mikrofonen. Konstigt att jag missade det eftersom jag varit inne i just de inställningarna flera gånger.