Beta-testa Inets nya kundklubb

Permalänk
Inet

Beta-testa Inets nya kundklubb

Hej kära medlemmar.

Vi hoppas snart kunna lansera nästa stora nyhet på Inet.se: vår nya kundklubb!

Med kundklubben vill vi göra Inet.se mer personlig och roligare att interagera med. Bland annat introducerar vi kundavatarer, som du själv komponerar med delar du låser upp när du erhåller nya achievements. Achievements ger även IP(Inet Points), vilka ökar din totala nivå på kontot.

Achievements låser du upp när du exempelvis har varit kund i X antal år, recenserat X antal produkter eller köpt för X antal pengar från en specifik tillverkare. Är du redan kund hos oss räknas även din nuvarande orderhistorik in.

I samma veva förbättrar vi även vår recensions-funktion. Nu kan du recensera med din avatar synlig och andra kan rösta på din recension. En omtyckt recension flaggas som en topprecension och hamnar längst upp i listan (och ger extra IP). Därtill har vi lagt till en bock för verifierade köpare.

Innan vi lanserar kundklubben skarpt hoppas vi få er hjälp.

Vi är nu i ett skede av utvecklingen där vi känner oss säkra nog att låta andra se vad vi sysslat med de senaste månaderna. För att sätta vårt självförtroende på prov vill vi nu därför välkomna alla våra kunder här på Sweclockers att beta-testa vår nya kundklubb och komma med ris, ros och ett annat perspektiv.

Genom åren har vi fått mycket och bra feedback från er, vilket hjälpt oss bli en bättre återförsäljare, och vi hoppas att ni tycker det är kul att vara med och forma Inet.se.

Är du intresserad av att tycka till är du varmt välkommen att testa vår beta här: kundklubb.inet.se

På beta-sidan har vi en blå feedback-knapp som ligger och svävar till höger. Den får ni väldigt gärna använda för alla era synpunkter på våra nya funktioner.

Självklart får alla som lämnar feedback under beta-testet ett unikt achievement att skryta med.

Betan finns tillgänglig för alla våra verifierade Sweclockers-medlemmar. Är du inte redan verifierad medlem kan du läsa om hur du blir det på den här länken.

Som verifierad medlem får du alltid fri frakt, oavsett alternativ, och du får specialerbjudanden som endast gäller medlemmar. Att bli verifierad medlem är helt gratis och innebär ingen extra oönskad kommunikation från oss, men det är via våra e-postutskick vi meddelar när vi exempelvis kör igång vår Black Friday-special för medlemmar. Så vill du vara bland de första att veta det rekommenderar vi att ha nyhetsutskicken aktiverade, men det är helt frivilligt.

Hoppas ni tycker om den nya kundklubben, men återkom gärna med feedback oavsett om det är bu eller bä!

Med vänliga hälsningar

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Kul med kundklubb!
Men ser dock inte riktigt poängen med att vilja gå upp i level om det inte ger några speciella förmåner.
Tycker webhallens system med extra rabatt på fyndvaror är rätt schysst.

Permalänk
Medlem

Kul, tummen upp för detta!

Däremot håller jag med föregående talare. Om man inte får några perks av att ha högre level (men detta kanske kommer?) så försvinner lite av poängen med det hela. Tror ni tjänar i längden på att bjussa på nåt som en morot att få fler achievements. Gärna nåt roligare och mer intressant än Webhallens motsvarighet. Fri frakt spelar ingen roll om alla får det oavsett level; och rätt få köper fyndvaror.

För achievements i sig gör många smått beroende. Bara det faktum att jag själv skriver i tråden för att låsa upp achievementen "Lämnat feedback på beta-version av nytt medlemssystem" (vilket jag hoppas räknas genom att skriva här, annars är det inte helt klart var man ska ge denna feedback).

Så till det viktigaste av allt: Det går inte att byta färg på skägget för ens avatar! KATASTROF!

EDIT: Jaha! Bra om man läser hela inlägget också. Har nu lämnat feedback via den BLÅ SVÄVANDE FEEDBACK-KNAPPEN till höger.

Permalänk

Högre level borde leda till fler pingvinstänger!

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas det blir lite meningsfullare än Webhallens variant. För tidigt för något som helst intryck för min del men intressant att se den data ni har på mitt konto och jag hoppas på att få se några trevliga rabatter med min kundnivå framöver (15).

Permalänk
Medlem

Inget specifikt om just er implementation, men jag vill passa på att inflika hur mycket jag föraktar allt som har med kundklubbar, medlemsrabatter och annat liknande påhitt. Det verkar inte gå att undvika normalt i livet idag, men fy fan vad jag hatar det. Behöva hålla koll på finstilta villkor på en prislapp, behöva identifiera sig vid betalning, så ut med spam från alla möjliga företag. Varför håller alla på så här?

Bara sälj era varor till ett bra pris på en tydlig plattform. Om ni beter er som andra återförsäljare med den nya kundklubben så kommer jag aldrig mer handla hos er. Det skapar inget mervärde hos några andra butiker och det är så väldigt många som jag aktivt undviker om valet finns eller känner en grov förakt för när jag tvingas handla där.

Jag hoppas verkligen att ni bara lägger ner alltihop och istället fokuserar på att agera som en butik borde.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Om man inte tjänar något på det så luktar det flopp redan innan det är igång.
Ser inte vitsen alls som det presenteras nu.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med om vad som tidigare sagts. Dessa kundklubbar är rätt trista, webhallen kör ju åtminstone sina lootboxes var vecka för att lura in folk på sidan med jämna mellanrum så generar säkert något köp. Å andra sidan är väl frifrakt (29 kr?!) det bästa som kan droppa från dem och numera kör de fri frakt över 500 kr så rätt meningslöst.

Permalänk
Medlem

Gamification av konsumtion? The future is now!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Kan bara hålla med om vad som tidigare sagts. Dessa kundklubbar är rätt trista, webhallen kör ju åtminstone sina lootboxes var vecka för att lura in folk på sidan med jämna mellanrum så generar säkert något köp. Å andra sidan är väl frifrakt (29 kr?!) det bästa som kan droppa från dem och numera kör de fri frakt över 500 kr så rätt meningslöst.

Har en "Fri frakt upp till 129kr" på min, så lite högre finns det. 30kr fraktrabatt på medlemsnivån.

Genererar inte speciellt många extraköp från mitt håll dock, kommer inte ihåg när jag fick 129kr-rabatten ens.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i