Söker nytt trådlöst headset/hörlurar

Permalänk

Söker nytt trådlöst headset/hörlurar

Söker alltså ett nytt headset för datorn.
Har några kriterium.
-Trådlösa.
-Dem ska vara öppna.
-Over-ear.
-Helst mikrofon.

Prisklass 1000-2500:-

Permalänk
Keeper of the Bamse

Sätt en bevakning på prisjakt på Steelseries Arctis pro wireless. Du får trådlösa lurar med en "DAC" som också laddar det andra batteriet. När den varnar för låg batterinivå så byter du bara ut mot det fulladdade som är i DACen. Tar 20 sek.

Bra ljudkvalitet, bra mjukvara och de väger väldigt lite. Bra mikrofon också.
Jag sa "sätt bevakning" för att de hamnar på rea för 1700kr lite då och då. Då är dom sjukt prisvärda.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

@Printscreen: Vet du om det är bättre ljudkvalité i dem relativt Arctis Wireless 7? För personligen tycker jag icke-pro varianten är väldigt klen ljudmässigt men har väldigt bra mikrofon och bra räckvidd.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av CooingPendulum:

@Printscreen: Vet du om det är bättre ljudkvalité i dem relativt Arctis Wireless 7? För personligen tycker jag icke-pro varianten är väldigt klen ljudmässigt men har väldigt bra mikrofon och bra räckvidd.

Jag har inte lyssnat på "Vanliga" Arctis 7, men jag kan absolut inte ha full volym i mina när jag lyssnar på musik eller spelar spel med mina Pro, då får man ont i öronen.

Det var lite klen bas om man inte kör mjukvaran, men efter några klick i den är det ett jäkla tryck i basen om man gillar sånt Det är så att man känner hur dom vibrerar när man håller händerna mot dem

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har personligen gått igenom för många produkter (lurar, möss och tangentbord) från både Logitech och Steelseries för att ha någon förtroende för deras varor, dock har jag hört att Arctis Pro Wireless är i en egen klass.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Sätt en bevakning på prisjakt på Steelseries Arctis pro wireless. Du får trådlösa lurar med en "DAC" som också laddar det andra batteriet. När den varnar för låg batterinivå så byter du bara ut mot det fulladdade som är i DACen. Tar 20 sek.

Bra ljudkvalitet, bra mjukvara och de väger väldigt lite. Bra mikrofon också.
Jag sa "sätt bevakning" för att de hamnar på rea för 1700kr lite då och då. Då är dom sjukt prisvärda.

Problemet är att dem har sluten akustik som jag inte klarar av, annars hade dem varit klockrena.

Permalänk
Medlem

Kan lägga in en varning för Arctis Pro här då.
Jag har haft mina i lite drygt ett år och nu snappade ena fästet så ena luren bara hänger och dinglar.
Googlade lite och hittade typ 35 bilder till på folk som hade exakt samma sak.

Jag har varit nöjd med dem annars, men ett headset som ligger runt 3k ska fan hålla längre än dryga året.
Plasten sprack alltså när jag tog av de från huvudet precis som vanligt, har varit försiktig med dem och tror aldrig jag ens har tappat dom innan.

Permalänk
Medlem

@Matthewsfox: Tror inte att det finns något som lever upp till alla dina krav. RS 185 är väl enda trådlösa öppna hörlurarna värda namnet, dock ingen mick, skulle rekommendera dessa och en trådlös modmic. Blir lite mer att ladda men smidigt att kunna ta av och sätta på micen när man behöver dem, dock är det ju inte bluetooth så du kan inte ta med dem utanför hemmet.

Permalänk
Master of Overkill

GSP 370

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sarlucic:

damm

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Sätt en bevakning på prisjakt på Steelseries Arctis pro wireless. Du får trådlösa lurar med en "DAC" som också laddar det andra batteriet. När den varnar för låg batterinivå så byter du bara ut mot det fulladdade som är i DACen. Tar 20 sek.

Bra ljudkvalitet, bra mjukvara och de väger väldigt lite. Bra mikrofon också.
Jag sa "sätt bevakning" för att de hamnar på rea för 1700kr lite då och då. Då är dom sjukt prisvärda.

Relativt vad man tycker är "bra ljudkvalitet", personligen tycker jag att ljudkvaliteten är undermålig för ordinariepriset (3500 SEK). Har dessutom själv haft problem med disconnects och random avslagningar. Dessutom är de slutna hörlurar, TS frågade efter öppna. Kan själv dock inte komma någon trådlös headset med mic som är öppna dock, alla de jag känner till är slutna, inklusive Sennheisers GSP670 som jag anser är bäst i klassen.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |