Vilka har provat Mini-ITX å linux?

Permalänk
Medlem

Vilka har provat Mini-ITX å linux?

Tjenare, Har en lite fråga, Hur många har testat mini-itx med linux, då menar ja dom som har Vias C3 processor integrerad,,, typ 500MHz å uppåt..

Funkar de bra med X,, alltså, flyter de hyffsat? tänkte ha en tyst dator som typ kör X med openoffice/staroffice/wine+MS office... å mozilla å wine+fc.. de e alltså ingen speldator ja har tänkt mig

Visa signatur

If you can't make it good, make it look good (*host*Windows XP)

Permalänk
Medlem

funkar bra som router/www/ftp/samba iaf.. utom en lite störig sak med nätverkskortet..

Permalänk
Medlem

Du tror inte du skulle kunna berätta vad denna störiga sak är?

Permalänk
Medlem

det har funnits problem med grafikdrivrutiner till de bräden som har DDR-chipsetet. vet ej hur det är nu dock

Visa signatur

4 datorer: 9 cpuer (plats för 4 till), 10scsi+1satadisk, 7.75gb ram, bara Linux
http://isitfika.net http://code.kryo.se

Permalänk
Medlem

Har kört Slackware och kör FreeBSD nu, funkar alldelens utmärkt.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Jag har VIA C3 800MHz processorn och det fungerar kanon...
Lite slött med Mandrake men i Slackware så flyter det bra.

Visa signatur

Jag kan väl ha roligt utan alkohol, men det är dumt att chansa...

Permalänk
Medlem

den störiga saken med nätverket är att drivrutinerna till via-rhine buggade för mig. Men det var ett tag sen, och OpenBSD.. så kanske inte det är ett problem för dig.

Permalänk
Medlem

Jag körde Slackware 9 men hade problem med grafikdrivrutiner så det fick bli RedHat 7.3 istället som det fanns färdiga drivrutiner för. Jag har 500MHz varianten med 256 MB ram. Det funkar fint, jag ska ha freevo (www.freevo.org) på den för att spela upp film. Jag har dock haft lite problem med vissa codecs som verkar vara lite för krävande. Om någon har en ideé om hur jag ska lösa det så säg gärna till.

Permalänk

Jag kör en ftp på FreeBSD med 800MHz EPIA. Det är fördjävligt jobbigt för nätkortet skiter sig sporadiskt nät jag tankar till den i 100Mbit. Inte alltid men ofta. Det är otroligt irriterande eftersom jag inte har någon skärm eller tangentbord till den så jag måste köra två reset på den (första gången skiter vinum ner sig).

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RulerOfHeck
Det är fördjävligt jobbigt för nätkortet skiter sig sporadiskt nät jag tankar till den i 100Mbit. Inte alltid men ofta.

Du skriver inte om du får några felmeddelanden i /var/log/messages, men jag hade ett liknande problem med min laptop....
Det visade sig efter lite sökning på nätet att den plötsligt inte visste om den skulle köra 10Mbit eller 100Mbit och då gick nätverkskortet ner...
Eftersom jag laddade nätverkskortet som modul så kunde jag lägga till en växel för att tvinga den till 100Mbit och sen dess har det funkat!
Med lite tur så har du nåt liknande problem.

[edit]Kan tillägga att jag kör Linux på den, men jag gissar att *BSD fungerar på ett liknande vis...[/edit]

Visa signatur

::.. KDE Neon ..::
Home | MAME Arcade
Spelkonsoler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apeekaboo
Du skriver inte om du får några felmeddelanden i /var/log/messages, men jag hade ett liknande problem med min laptop....
Det visade sig efter lite sökning på nätet att den plötsligt inte visste om den skulle köra 10Mbit eller 100Mbit och då gick nätverkskortet ner...
Eftersom jag laddade nätverkskortet som modul så kunde jag lägga till en växel för att tvinga den till 100Mbit och sen dess har det funkat!
Med lite tur så har du nåt liknande problem.

[edit]Kan tillägga att jag kör Linux på den, men jag gissar att *BSD fungerar på ett liknande vis...
[/edit]

Tack för det, det är nog inte det som är felet här men du fick mig att börja leta så jag hittade en patch. Tyvärr vet jag inte hur jag ska använda den men ändå

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.