Permalänk

chrome slutat fungera

hej vet inte alls vilken tråd jag skulle ha valt men har problem med mitt chrome. Det har fungerat utmärkt i något år men nu när jag försökte starta det så ser det bara vit med röda kryset o de uppe i hörnet sen kommer det upp en varningskylt:

Google Chrome har slutat att fungera

Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt.
Programmet kommer stängas och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet.

Det jag har testat är först att starta om datorn vilket inte hjälpte sen har jag ominstalerat chrome vilket inte häller har hjälpt ett dugg

Tacksam för vilken hjälp som hälst

//Anton

Permalänk

Hej Anton.

Kommer du åt inställningarna i Chrome? Har läst lite om problemet och vissa har löst det genom att gå in i inställningarna scrolla ner till Avancerat och stänga av "Use hardware acceleration when available" (använd hårdvaruacceleration
om möjligt).

Andra steget du kan gör är att rensa “chachen” i Chrom, Enklast är att ha chrome uppe och trycka CTRL + SHIFT + Delete tryck avancerat, byta tiden till "All time" (vet inte någon bra översättning till det.
Kryssa i följande: "Chaced Images and files", "Cookies", "Browsing history" och "Autofill" sedan verkställ.

Tredje du kan testa med är att gå till settings igen, avancerat, scrolla ner till "Reset and clean up" (Återställ inställningar).

Om inget av detta hjälper så kan vi fortsätta efter det och se om vi kan komma fram till någon lösning.

Mvh Thunder

Visa signatur

Gaming Machine: Steam Deck.

Permalänk
Medlem

I värsta fall om du inte är rädd om dina inställningar, bookmarks osv så är det bara att ta bort chrome mappen från AppData på din användare och installera om chome så blir den nollad till defaults.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.