Permalänk
Medlem

Mycket mystisk dator

Hej! har haft min dator ett tag nu men på senare tiden har den börjat bete sig väldigt mystiskt. Allt började med att datorn en dag bara "chrasade". Var inne och så på youtube då den plötsligt bara förs och varken musen eller tangentbordet funkade så jag var tvungen att starta om den genom att hålla ner startknappen men sedan när jag försökte starta den igen så starta den upp men dog och sedan direkt och startade upp igen fast med igen signal på skärmen samt inget bot pip från "pipfelsökaren" man kan sätta dit på moderkortet.

Det som är väldigt mystiskt är att den ibland bara kan starta som ingenting har hänt och allt fungera tip-top men sedan andra gånger få samma problem som beskrivet ovan. Har försökt det mesta med att byta all kablar, ta ut ramminnerna och prova ett för sig, kollat att prossesorn sitter så den ska, köra utan grafikkort men det är som att den har ett eget liv.

igår fick jag ingen signal så jag provade att ta ut ett ramminne och den gick gång fine, uppdaterade drivruntiner och körde en benchmark förr att kolla hur den klarade sig och allt verkade funka fine(provade även att stänga av och sätta på, inga problem) men idag ville den inte ge någon singal även fast jag inte rört datorna sedan dess. prövade att ta sätta in båda ramminnerna och plöstligt funkar den igen! Vad är det som händer!!? Har någon nån aning?

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Prova ett annat nätaggregat.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Kör ett test på ramminnena

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Medlem

@giplet: Har inget extra måste isåfall använda brorsan, känns dock jobbigt som man skulle fucka upp hans dator också hah

Permalänk
Medlem

@sp4ceRock3r: hur tänker du då? ett itaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tofflann:

@sp4ceRock3r: hur tänker du då? ett itaget?

Memtest86 är ett exempel

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Memtest86 är ett exempel

Har kört memgtest86 ett bra tag nu, den hittar inga problem. märker att datorn starta typ 1 av 10 gånger om stänger av och sätter på när man inte får någon signal, mycket konstigt kanske är nått glapp i nätaggregatet?