Permalänk
Medlem

Trasigt modermort eller Grafikort?

Ok jag har ett litet problem ibland när jag startar upp min burk och startar spela ett spel (tex planetside) så ibland låser sig spelet helt och man kan inte göra nått och så ser man massa grafik fel, eller så kan man spela men så blir det fryzlagg helt! och då kommer grafik fel.

jag har även testat att köra wc3 och ibland kan man spela det perfekt och ibland så kommer inte ens menyerna fram.

anledningen till att jag säger ibland är när jag får dessa fel så öpnar jag burken, jag tar ur grafikortet och stätter tillbaka det, och med hjälp av denna metod kan man använda datorn igen, men nu undrar ajg vad är det fel på är det ett Trasigt modermort eller Grafikort?

snälla hjälp mig detta börjar skapa problem.

Jag har:
Instalerat nyaste drivers för ljudkort, grafikkort, jag har instalerat om windows. samma problem efter detta...

Hur kan man fixxa detta problemet?

Edit: Kan det vara någon glapp i AGP porten eller något liknande?

Permalänk

Kan vara graffe kortet, har du inget annat att testa med?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

joo skall kolla med polaren och testa

Permalänk
Medlem

Kan ju vara AGP-porten som är lite knasig. Det är jobbigt, men det kan hjälpa om man har olika saker att testa med. Exempelvis grafikkortet i någon annans dator.

Fast, man får ju en hel del erfarenheter på köpet, fråga mig!

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5200+ l MSI KN9 V3 nForce 560 l Radeon X1950 Pro l Samsung SpinPoint 320 GB 7200 RPM 16 MB Cache SATA-2 l 2048 MB Corsair XMS2 PC 5400 DDR2