Permalänk
Medlem

Mmm, det känns lite NES på nått vis... (säger nån som aldrig ägt en förutom mini-NES:en )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

@Nimafor Aah, det måste vara Solomon's Key! Eller?

And we have a winner 😁

Permalänk
Medlem

Yes, då tar vi nästa bild:

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Freds:

Rasputin, C64-versionen för att vara exakt

Äntligen med i matchen igen
Har missat precis alla chanser på senaste, kommer bara in i tråden precis när någon gissat rätt men inte hunnit posta ny bild hela tiden !

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Rasputin, C64-versionen för att vara exakt

Jag hade gissat på spectrum på grund av uppdelningen av färger, men har inte spelat det. Kände igen det men tänkte ett annat namn.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Rasputin, C64-versionen för att vara exakt

Äntligen med i matchen igen
Har missat precis alla chanser på senaste, kommer bara in i tråden precis när någon gissat rätt men inte hunnit posta ny bild hela tiden !

Det är korrekt!

Musiken är väl spelets höjdpunkt om du frågar mig. Och ja, folk är snabba här!

Permalänk
Medlem

Ja, man får göra det ordentligt trixigt och hoppas på att de som kan det direkt är ute i skogen med slut på surfpott...

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Ok här kommer ett nytt bidrag då!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ok här kommer ett nytt bidrag då!

https://i.ibb.co/b2Hdj9S/japp.png

Coolt utseende! Ballz 3D: fighting at its ballziest!

Edit: och Mega Drive är konsolen som bilderna är tagna från.

Min storebror jobbade på en spelmotor som skulle vara bollbaserad men han blev aldrig färdig med det.

Påminner mig om detta..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Påminner mig om detta..

Har ingen tagit den här än?
Jag väntar en stund till

Kultspel! (har varit nån gång i tråden förut)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Coolt utseende! Ballz 3D: fighting at its ballziest!

Edit: och Mega Drive är konsolen som bilderna är tagna från.

Min storebror jobbade på en spelmotor som skulle vara bollbaserad men han blev aldrig färdig med det.

Påminner mig om detta..

https://i.ytimg.com/vi/EWm6Ssxdi6U/maxresdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/9SsR5fPjGu4/sddefault.jpg

Skrivet av Roger W:

Har ingen tagit den här än?
Jag väntar en stund till

Kultspel! (har varit nån gång i tråden förut)

Ser ut som "Ecstatica", right? Spelade detta lite när det kom men kom aldrig någon vart och man blev ju typ dödad efter 3 minuter av "monstret" på översta bilden 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ser ut som "Ecstatica", right? Spelade detta lite när det kom men kom aldrig någon vart och man blev ju typ dödad efter 3 minuter av "monstret" på översta bilden 😂

Rätt!

Jag testade det bara enstaka gång på monsterdatorn i datorbutiken bakom Åhlens.. Det fastnade i minnet rejält dock.

Din boll! (pun intended denna gång)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Testar denna, sökte i tråden och verkar inte ha varit uppe förut men kan ha fel såklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Testar denna, sökte i tråden och verkar inte ha varit uppe förut men kan ha fel såklart!

https://i.imgur.com/eqlrIUM.jpg

Får Sierra-vibbar men känner inte igen.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Får Sierra-vibbar men känner inte igen.

kände igen det så mycket att jag var tvungen att bild-googla för nyfikenhet, så jag är diskad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Får Sierra-vibbar men känner inte igen.

Ja, det stämmer att det är Sierra On-Line! 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ja, det stämmer att det är Sierra On-Line! 🥰

Då lyckades jag leta mig fram till EcoQuest: The Search for Cetus!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Då lyckades jag leta mig fram till EcoQuest: The Search for Cetus!

👍 Fint och gulligt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

👍 Fint och gulligt spel!

Då blir det ett klassiskt spel som jag tyvärr inte visste om fanns när jag var liten. Tycker det ser fantastiskt ut för sin ålder!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Silpheed?

En idé, ge ledtråd via ljudfil / musik från spelet istället för bild? Är det okej i den här tråden eller bättre med en ny tråd "Gissa spelet från ljudet?'

Hur som, bild den här gången

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Silpheed?

En idé, ge ledtråd via ljudfil / musik från spelet istället för bild? Är det okej i den här tråden eller bättre med en ny tråd "Gissa spelet från ljudet?'

Hur som, bild den här gången
https://i.ibb.co/CM4t1XV/Screenshot-20200821-175321.jpg

Känner igen spelet men inget säkerr namn.

Och det är helt ok att göra annorlunda frågor, ljud, berättelser och bilder har använts tidigare.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Digital fyndjägare

@Elektroman: Super Cars II

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

2 minuter före! Attans!

Så hår det när man prioriterar barn och matlagning. Helt klart fel prioriterat av mig

Permalänk
Digital fyndjägare

@medbor: Sry... såg den precis o svarade.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Silpheed?

En idé, ge ledtråd via ljudfil / musik från spelet istället för bild? Är det okej i den här tråden eller bättre med en ny tråd "Gissa spelet från ljudet?'

Hur som, bild den här gången
https://i.ibb.co/CM4t1XV/Screenshot-20200821-175321.jpg

Behövs ingen ny tråd, ljud och annat har förekommit som ledtrådar tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@medbor: Sry... såg den precis o svarade.

Inget du behöver be om ursäkt för, jag var för långsam helt enkelt. Lite synd när det är ett spel man faktiskt spelat (på Atari 1040 STE) för en gångs skull

Permalänk
Medlem

Super Cars II är rätt! Spelade det själv på Amiga för många år sedan.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Digital fyndjägare

Ny bild... lycka till!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare

Ännu en bild på samma RPG spel som ovan.
Spelet släpptes år 1985.
Spelet sålde över 50.000 exemplar.
Spelet blev det bäst säljande spelet för spelskaparna bland deras spel för C64.

Bilderna är från Atari ST versionen, (syns om man kollar på muspilen på första bilden).

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare

-Spelet finns i en spelserie där detta är den första i serien.
-Fjärde och sista delen i serien kom bara ut i en Japansk exklusiv version för PC-9801 och MSX utan någon engelsk översättning.

Här kommer liknande bilder från PC versionen.

Lycka Till!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •