Sony Xperia 10 (Första generationen, Dual-SIM)

Permalänk
Proffsmoddare

Sony Xperia 10 (Första generationen, Dual-SIM)

Köptes för att testa Sailfish på, och har aldrig använts till vardags. Används endast som kontroll för Chromecast i nuläget, vilket känns lite overkill. Bootloader är givetvis upplåst.

Kartong samt kvitto från Elgiganten finns (köpt ny 06/01/2020). Laddaren medföljer men laddkabeln har jag nog använt till något annat. Vill du ha en så kan jag skicka med, men kan inte garantera att jag hittar originalkabeln.

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Den har någon minimal repa på baksidan (plast), men är i övrigt i nyskick.

Skickas eller hämtas i Växjö. Ska det skickas sker betalning i förskott via Swish eller Banköverföring. Kör nu original-Android från Sony men kan levereras med Sailfish om det önskas.

Pris: Bud från 1500:-

Inga bud via pm är ni snälla.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Hur upplevde du Sailfish OS? Är själv intresserad av att testa på det.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av glennborg:

Hur upplevde du Sailfish OS? Är själv intresserad av att testa på det.

Det funkar fint som fristående OS. Gestnavierigen är trevligare än både Android och iOS och känns överlag rappare. Vet inte om det är nått specifikt du undrar över men det är bara att fråga isåfall. Inte lika polerat givetvis, men har inte hittat några kritiska buggar när jag använt det.

MicroG går att installera för appar som kräver Googles tjänster (BankID, Swish osv), skulle dock inte rekommendera Sailfish om man är alltför insyltad i Googles ekosystem.

Edit: Vill förtydliga att jag inte säljer för att Sailfish är dåligt, utan för att jag tycker telefonen är för stor för att använda till vardags

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Skrivet av SleepstreameR:

Det funkar fint som fristående OS. Gestnavierigen är trevligare än både Android och iOS och känns överlag rappare. Vet inte om det är nått specifikt du undrar över men det är bara att fråga isåfall. Inte lika polerat givetvis, men har inte hittat några kritiska buggar när jag använt det.

MicroG går att installera för appar som kräver Googles tjänster (BankID, Swish osv), skulle dock inte rekommendera Sailfish om man är alltför insyltad i Googles ekosystem.

Edit: Vill förtydliga att jag inte säljer för att Sailfish är dåligt, utan för att jag tycker telefonen är för stor för att använda till vardags

Tack för svaret. Det är ju ändå löning idag så kan unna mig nåt kul att pilla med nu när föräldraledigheten närmar sig.
Antar att du inte sålt mobilen än så skicka ett PM så tar jag den.

Permalänk
Medlem

1500kr, hämtar

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Gigabyte B550 S2H | Gskill Trident Z Neo 2x16 3600cl16-16 | Palit GameRock OC 3070 | Fractal design ion+ 650w | Lian li O11 mini | Samsung Odessy G7 | Sennheiser GSP-670 | ROG Claymore MX Red | ROG Chakram

Permalänk
Proffsmoddare

Insåg precis att jag glömt speca i annonsen att upphämtning prioriteras, så jag får väl helt enkelt skylla mig själv. Ni har nu samma bud, men eftersom @glennborg var först så får du @Geimvera buda över 1500.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Skrivet av SleepstreameR:

Insåg precis att jag glömt speca i annonsen att upphämtning prioriteras, så jag får väl helt enkelt skylla mig själv. Ni har nu samma bud, men eftersom @glennborg var först så får du @Geimvera buda över 1500.

Förstår helt att du föredrar upphämtning. Tycker att du får avgöra om du pallar med att skicka eller inte. Känns okej från min sida oavsett hur du bestämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Insåg precis att jag glömt speca i annonsen att upphämtning prioriteras, så jag får väl helt enkelt skylla mig själv. Ni har nu samma bud, men eftersom @glennborg var först så får du @Geimvera buda över 1500.

Min flickvän har ändrat sig så jag drar mig ur iallafall

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Gigabyte B550 S2H | Gskill Trident Z Neo 2x16 3600cl16-16 | Palit GameRock OC 3070 | Fractal design ion+ 650w | Lian li O11 mini | Samsung Odessy G7 | Sennheiser GSP-670 | ROG Claymore MX Red | ROG Chakram

Permalänk
Proffsmoddare

Såld.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989