Köpråd - trådlöst headset till datorn för ca 2000kr eller mindre.

Permalänk
Medlem

Köpråd - trådlöst headset till datorn för ca 2000kr eller mindre.

Hej.

Tyvärr så har mitt headset gått sönder och jag behöver hitta en ersättare till det. Jag hade ett Steelseries Arctis Pro Wireless men den här gången vill jag inte lägga så mycket pengar som det kostade. Jag har kollat runt lite och testat bl.a. Corsair Virtuoso som jag tyckte lät väldigt bra men tyvärr så satt det väldigt dåligt på huvudet.

Andra jag har kollat på men inte haft möjlighet att testa är Logitech G Pro X wireless och HyperX Cloud Flight. Jag har läst några recensioner som säger att micken är dålig på Logitech headsetet men utöver det så har båda dom två fått väldigt bra betyg.

Någon som har testat dessa två eller jämfört dom? Kom gärna med tips på andra headsets också.

MVH
Niklas

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Är inne på mitt andra Corsair Void Pro. Passar mitt stora huvud perfekt!

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Medlem

Känner du till att de flesta trådlösa headsets till datorn använder sig av 2.4 GHz bandet istället för Bluetooth?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Känner du till att de flesta trådlösa headsets till datorn använder sig av 2.4 GHz bandet istället för Bluetooth?

Vad menar du? Bluetooth använder 2.4 GHz.

Ser för övrigt ut som att du har fel. När man kollar samtliga trådlösa headsets på prisjakt. De flesta är Bluetooth:

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Vad menar du? Bluetooth använder 2.4 GHz.

Ser för övrigt ut som att du har fel. När man kollar samtliga trådlösa headsets på prisjakt. De flesta är Bluetooth:
https://i.ibb.co/jLmwY9r/z.png

Hmm inte tänkt på att bluetooth är 2.4 GHz också, men om jag fattar rätt så använder headsets inte sig av bluetooth tekniken. Är väl mer likt Wifi tekniken.

OM du kollar bluetooth trådlösa hörlurar får du väl oftast sånt som är till för mobilen? Inte ett "gamer headset"?

Ta ett par Corsair Virtouso t ex o kolla på deras anslutningsteknik på Prisjakt

Många sådana headsets kör båda 2.4 GHz wifi OCH bluetooth som du kan vara kopplad till samtidigt.

Ta t ex Audeze Penrose, såhär står det hos dom.

Citat:

Lossless 2.4GHz low-latency connection
Bluetooth 5.0 (SBC and AAC)

dvs dom har båda, men huvudanslutningen är den lossless 2.4 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Hej.

Tyvärr så har mitt headset gått sönder och jag behöver hitta en ersättare till det. Jag hade ett Steelseries Arctis Pro Wireless men den här gången vill jag inte lägga så mycket pengar som det kostade. Jag har kollat runt lite och testat bl.a. Corsair Virtuoso som jag tyckte lät väldigt bra men tyvärr så satt det väldigt dåligt på huvudet.

Andra jag har kollat på men inte haft möjlighet att testa är Logitech G Pro X wireless och HyperX Cloud Flight. Jag har läst några recensioner som säger att micken är dålig på Logitech headsetet men utöver det så har båda dom två fått väldigt bra betyg.

Någon som har testat dessa två eller jämfört dom? Kom gärna med tips på andra headsets också.

MVH
Niklas

HyperX Cloud Flight kör jag själv och är mycket nöjd med ljud och passform, klarar ca 20 timmar om man stänger av alla RGB.