Permalänk
Medlem

"Pads" till mus

Ny mus (BenQ Zowie EC2-A), fick med dessa. Är detta något man brukar behöva?

Har haft många möss genom åren, men kan inte minnas att jag behövt byta ut dessa tidigare.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad du använder för matta. Min i etsat glas sliter ju bra mycket mer än en tygmatta till exempel.
Har använt teflontejp innan för att förnya glidet, dock inte på länge då jag föredrar en lite högre friktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Beror ju på vad du använder för matta. Min i etsat glas sliter ju bra mycket mer än en tygmatta till exempel.
Har använt teflontejp innan för att förnya glidet, dock inte på länge då jag föredrar en lite högre friktion.

Okej, har alltid haft tygmatta så det är nog därför. Vad är poängen med glas? Är det någon fördel i t.ex. FPS-spel?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

@Elektroman: Ingen aning om det gör någon skillnad.

Finns ju dock ett antal nackdelar vilket gör att de inte är så populära som de var förr i tiden:
Högljudd, hård att vila handen på (har en fin valk på handloven på grund av den), friktionen, slitaget på musen, fungerar väldigt dåligt med vissa sensorer, etc.

Dock är den outslitlig samt lätt att hålla ren.
Jag älskar min dock, men önskar att jag köpt den större varianten istället för den lilla jag har.

Finns ju andra material som också sliter så som "mattor" i metall.

Permalänk
Medlem

På hård matta nöter man långsamt ner padsen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas någon fördel med hård matta så jag fortsätter med gammal hederlig tyg

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Verkar inte finnas någon fördel med hård matta så jag fortsätter med gammal hederlig tyg

Det är bättre glid i en hård matta, tills mattan ätit upp(slipat ner) dina pads och börjar käka mus istället.