Fjärranslut = Windows 10 Home

Permalänk

Fjärranslut = Windows 10 Home

Hej

Har någon något tips på ett bra Fjärranslutningsprogram likt TeamViewer (TV)?

TV systemet har stoppat fjärranslutningar från min dator därför den tror att jag använder TV som ett företag. Felet är att jag kopplar upp mig rätt ofta mot min server med TV!

Behöver hjälpa mina päron också så vill köpa ett program istället men slippa månadsbetalningar

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Finns många gratisalternativ, tex är Anydesk "free for personal use".

Permalänk
Keeper of the Bamse

Går det inte bara att avinstallera teamviewer och installera som privat produkt?

https://www.teamviewer.com/sv/produkter/teamviewer/

Eller har den börjat "gissa" att du är kommersiell användare? Hur ser den rutan ut?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, TV har börjat gissa kommersiellt bruk. Jag råkade ut för det själv. Man kan enkelt överklaga deras beslut via mejl, jag beskrev mitt användande och ett par dagar senare var mitt konto öppnat igen.

/Jonas

Permalänk
Skrivet av Lilak:

Ja, TV har börjat gissa kommersiellt bruk. Jag råkade ut för det själv. Man kan enkelt överklaga deras beslut via mejl, jag beskrev mitt användande och ett par dagar senare var mitt konto öppnat igen.

/Jonas

Gjorde samma sak, kör Teamviewer mot burkar hemma, när jag sitter på jobbet t.ex

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

De är ganska snabba på det har jag också märkt, prova anydesk som redan nämnt och är inte lika kitsliga.

en av säkert hundratals länkar
https://www.ionos.com/digitalguide/server/tools/the-best-team...

Om man jagar open source-alternativ för att inte riskera avbrott någonsin pga. licens-detaljer, och kanske mest aktuellt om man bara länkar 'till sig själv' och inte till andra eller företags-saker där man måste ha samma klient hos alla... vilket kan vara utmaning att få sådant på plats/installerat i företag...

Permalänk

Efter ett mail till TeamViewer är nu mitt konto upplåst

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.