Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rico01:

Hur går det med 3090-varianterna av TUF?

det skickades också fler förra veckan som borde landa denna veckan

Permalänk
Medlem

3090FE redo för uthämtning här med... Fezzzt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

inte skeppad än tyvärr, förhoppningsvis denna veckan om GPU tilldelningen är bra

Tack för informationen! <3

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

inte skeppad än tyvärr, förhoppningsvis denna veckan om GPU tilldelningen är bra

är väl samma gpu i alla kort så varför skulle den va sämre än för andra kort? tex TUF

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Det är stor skillnad på boost clock mellan vanliga 3080 Strix och OC modellen. Finns det någon skillnad i binning mellan 3080 Strix och 3080 Strix OC eller ska man i teori enkelt kunna OC'a den vanliga modellen till samma nivå som Strix OC genom Afterburner?

Permalänk
Medlem

Gick det att förboka 3090 FE-korten på Nvidias sida? Funderar på om det är värt att sitta och hålla koll på sidan eller om det är flera månaders kö där också?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

är väl samma gpu i alla kort så varför skulle den va sämre än för andra kort? tex TUF

Det han menar är beroende på hur många GPU:er dom får av Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Gick det att förboka 3090 FE-korten på Nvidias sida? Funderar på om det är värt att sitta och hålla koll på sidan eller om det är flera månaders kö där också?

Det går inte att förboka kort på Nvidia.com utan man måste vara snabb.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aksi:

Mitt FE skickades nu under morgonen. Trist timing när jag åker bort torsdag till måndag, men sånt är livet!

Säker på att den inte redan är i sverige?
Alla vi som fick mail av nvidia här på morgonkvisten verkar få sin leverans idag.
Prova klicka på kolli länken i mailet, och se vad som står som leverans dag.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av Boko234:

Det han menar är beroende på hur många GPU:er dom får av Nvidia

ja o skulle de prioritera alla till TUF ? eftersom han säger de skeppar massor av dem

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

ja o skulle de prioritera alla till TUF ? eftersom han säger de skeppar massor av dem

Han har redan sagt att de prioriterat TUF eftersom det är deras kampanjkort. Var nog i andra tråden det nämndes.

Permalänk

Fick mail från Nvidia imorse, med att 3080 FE var skickat.
Kollar tracking och ser att korter borde gå att hämta ut på Ica redan ikväll )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

inte skeppad än tyvärr, förhoppningsvis denna veckan om GPU tilldelningen är bra

Tack för infon! När skulle du tro att jag skulle kunna ha ett 3080 Strix i handen om jag beställde två dagar sent? Förstår att det är svårt att säga och beroende på återförsäljare, men mellan tummen och pekfingret. I Oktober alls? November? Januari? Pratar vi 2020-tal överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Tack för infon! När skulle du tro att jag skulle kunna ha ett 3080 Strix i handen om jag beställde två dagar sent? Förstår att det är svårt att säga och beroende på återförsäljare, men mellan tummen och pekfingret. I Oktober alls? November? Januari? Pratar vi 2020-tal överhuvudtaget?

Jag skulle tippa på november om du la beställning 2 dagar senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

När jag läser alla er inlägg, om att ni har fått eller att de är på väg, så blir jag så avundsjuk.
Jag vill också ha mitt! Spelar just nu på ett Radeon r9 280 3gb 😭

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danielwerner:

Tack för infon! När skulle du tro att jag skulle kunna ha ett 3080 Strix i handen om jag beställde två dagar sent? Förstår att det är svårt att säga och beroende på återförsäljare, men mellan tummen och pekfingret. I Oktober alls? November? Januari? Pratar vi 2020-tal överhuvudtaget?

min gissning skulle vara November om du ligger hyffsat högt i bokningslistorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

min gissning skulle vara November om du ligger hyffsat högt i bokningslistorna.

Tack! Då vet jag ungefär vad jag har att förhålla mig till (men tar det givetvis inte som hugget i sten när efterfrågan är som den är, och jag - dum som jag är - inte hängde på låset). Får jag ett tidigare så är det bonus.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dockson:

Det är stor skillnad på boost clock mellan vanliga 3080 Strix och OC modellen. Finns det någon skillnad i binning mellan 3080 Strix och 3080 Strix OC eller ska man i teori enkelt kunna OC'a den vanliga modellen till samma nivå som Strix OC genom Afterburner?

jag har inte exakt info om binning men generellt sett: ja, vi är extra petiga med binningen av OC. Med det sagt finns det definivt möjlighet att dem i slutändan presterar lika bra. Men köper man OC har man iaf garderat sig lite extra om man vill pressa kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jag har inte exakt info om binning men generellt sett: ja, vi är extra petiga med binningen av OC. Med det sagt finns det definivt möjlighet att dem i slutändan presterar lika bra. Men köper man OC har man iaf garderat sig lite extra om man vill pressa kortet.

Kul att se er här med lite inside info, medan man väntar på sitt TUF från Webbis ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

min gissning skulle vara November om du ligger hyffsat högt i bokningslistorna.

Detta gav mig precis lite hopp om att få mitt Strix innan 2021! Kände mig lite besegrad igår efter att jag fick höra att det kan dröja ett tag innan jag får mitt eftersom jag beställde nästan 3 timmar efter lansering. Får jag det i november blir jag skitglad

Tack för att du kommunicerar! Det betyder väldigt mycket att representanter som du själv syns och hörs i forum.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Säker på att den inte redan är i sverige?
Alla vi som fick mail av nvidia här på morgonkvisten verkar få sin leverans idag.
Prova klicka på kolli länken i mailet, och se vad som står som leverans dag.

Den står som registrerad tyvärr. Så antar att den är lite senare av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Säker på att den inte redan är i sverige?
Alla vi som fick mail av nvidia här på morgonkvisten verkar få sin leverans idag.
Prova klicka på kolli länken i mailet, och se vad som står som leverans dag.

Jag fick mail från nvidia imorse att den var på väg, när jag kollade postnord hade den varit på väg sedan igår och var framme redan vid lunch. Så kolla din tracking so ZOlid sade.

Permalänk
Skrivet av izcho:

Jag fick mail från nvidia imorse att den var på väg, när jag kollade postnord hade den varit på väg sedan igår och var framme redan vid lunch. Så kolla din tracking so ZOlid sade.

Mitt 3090 FE kom precis fram till utlämningsställe 😃

Permalänk
Medlem

Fan vad jag vill ha mitt kort nu

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

inte skeppad än tyvärr, förhoppningsvis denna veckan om GPU tilldelningen är bra

Gäller detta även Strix 3090?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

Gäller detta även Strix 3090?

Släpptes 3080 Strix en vecka tidigare och dem har inte skickats så kan du nog redan svaret ;P

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

har förbokat några olika 3080 och nu fick jag mail från elgiganten där dom menade att dom kan skicka ett kort 7 okt.

det är ett PNY XL8 3080 3 slot

Produktsida

Har googlat men hittar ingen recension eller omdömen nånstans.
Någon som har erfarenheter om PNY?

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Skrivet av eXeem:

har förbokat några olika 3080 och nu fick jag mail från elgiganten där dom menade att dom kan skicka ett kort 7 okt.

det är ett PNY XL8 3080 3 slot

Produktsida

Har googlat men hittar ingen recension eller omdömen nånstans.
Någon som har erfarenheter om PNY?

Hmmm, ska man kanske ändra sin bokning till ett sånt istället, har en bokning på ett TUF OC

Men har hört att PNY är rätt bra, dom tillverkar nämligen nVidias quadro kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

har förbokat några olika 3080 och nu fick jag mail från elgiganten där dom menade att dom kan skicka ett kort 7 okt.

det är ett PNY XL8 3080 3 slot

Produktsida

Har googlat men hittar ingen recension eller omdömen nånstans.
Någon som har erfarenheter om PNY?

Inte jag. Hittade en youtuber som verkar ha den modellen.
https://www.youtube.com/watch?v=I_1GtarlOkI

PNY gör ju Quadrokorten åt nvidia samt har visat sig vara tillverkare av tidigare FE-modeller, så de är ju inga skojare direkt

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Nu så, efter många om och men, är den hemma i alla fall

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁