SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag gillar det nya utseendet. Har svårt att hitta allt nu när man blivit van med den gamla

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Samma kritik som mot betan. Halva skärmen är stort tomt vitt fält.
Detta pga att sidan inte är responsiv utan hårdkodad till maxbredd.
Klar försämring som ger bedrövligt dålig läsbarhet

Som tur är så kan jag ersätta Sweclockers CSS med en vettigare och som bonus blir det då 100% reklamfritt

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se hur många tummen upp man fått totalt på sin profil (privat).

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

Ja. men då får man sitta och scrolla som en tok,
Då har jag den hellre låst så att den alltid följer med ner.

Men somsagt den behöver då bli mer slimmad,

På mobilen ser sidan verkligen vidrig ut just nu.

Ett klick på Home så är man längst upp om man sitter vid datorn.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Skulle gärna vilja se hur många tummen upp man fått totalt på sin profil (privat).

gotta get dem dopamin poäng ju

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Skrivet av ELF:

Ett klick på Home så är man längst upp om man sitter vid datorn.

Använder enbart mobil, en gammal Samsung s9

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Klicka på siffran så kommer du till första olästa. Tycker det funkar smidigt. Lika som gamla väl?

Det normala och smidigaste borde ju vara att ta sig till första olästa inlägget även när man klickar på trådnamnet, kan inte komma på någon tråd som jag tidigare läst där jag vill börja med att läsa första inlägget...

Förstår inte varför det är gjort som det är gjort nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det normala och smidigaste borde ju vara att ta sig till första olästa inlägget även när man klickar på trådnamnet, kan inte komma på någon tråd som jag tidigare läst där jag vill börja med att läsa första inlägget...

Förstår inte varför det är gjort som det är gjort nu.

Fast det har väl alltid funkat så? Om man vill se trådstarten, hur tycker du man ska klicka då?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Några saker som jag inte gillar med nya sidan:

  • När man börjar skriva ett svar som snabbsvar och sedan väljer att istället använda "skriv svar" raderas det man redan skrivit. Här vore det bättre om det man redan skrivit följer med som det gör på de flesta andra forummjukvaror.

  • På mobilversionen finns ingen funktion för att välja sida i trådar med många sidor, t.ex. om an vill från sidan 20 till sidan 30 i en tråd med 50 sidor. Det går bara att välja en sida framåt/bakåt eller första/sista sidan.

  • "fulleditorn" i webbversionen (och troligen även mobilversionen) finns t.ex. ingen funktion för att citatmarkera ett textstycke som man har klistrat in från extern källa. Precis som på gamla sidan måste man skriva dit citattaggarna manuellt

  • Gillar som en del andra inte att sidan bara använder en sådan liten del av skärmytan, runt 50 procent av bredden för min del.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

I och med lanseringen har vi en enad hemsida, vilket underlättar vidareutveckling av design och funktioner på SweClockers.

Läs hela artikeln här

Gillar inte alls den nya varianten. Nu måste man göra två klick, istället för ett enda som tidigare!

En klar försämring i användargränssnittet.

Förstår inte hur en sådan här grundläggande sak, som en 100% ökning av antal klick för en sådan basfunktion, kan ha passerat test/beta utan att ha uppmärksammats.

👎

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Gillar inte alls den nya varianten. Nu måste man göra två klick, istället för ett enda som tidigare!

En klar försämring i användargränssnittet.

Förstår inte hur en sådan här grundläggande sak, som en 100% ökning av antal klick för en sådan basfunktion, kan ha passerat test/beta utan att ha uppmärksammats.

👎

Håller med framför allt på mobil där det redan är smått som det är.

Har senaste egna inlägget försvunnit nu? Hittar bara första olästa.
Är heller inte helt kompis med "följda trådar" menyn hade gärna vilja kunna dölja den.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Lite ovant då det är först nu ikväll jag kom till sidan som standard. Funktionell som vanligt så det blir nog bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walterwakr:

Kommer det finnas mörkt tema nu?

Så här ser det ut med Dark Reader i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

På sidan https://www.sweclockers.com/forum/foljda kunde man förr klicka på ett ställe för att komma vidare till första-olästa och klicka på ett annat ställe för att komma till senaste inlägget.
Nu hittar jag inte länken till senaste inlägget längre. Är den möjligheten borta eller hittar jag det bara inte?

Permalänk
Medlem

När det gäller utseendet är det lite mycket vitt och ljusa färger, märks att ljusstyrkan är mycket högre än tidigare när man öppnar vissa sidor – t.ex. "Skriv svar". Blir lite bländande och inte lika mycket kontrast i temat som tidigare.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen "klassiskt läge" box att kryssa i nånstans?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Tja 60% vitt och 40% innehåll i min webbläsare, 2 st fönster bredvid varannan ser luftig och rätt innehållslöst ut.. Har ingenting emot minimalism men det här ser bara konstigt ut.

Visa signatur

ASRock X570Taichi | 3950X | Sapphire RX5700 Pulse | Amdgpu With Wayland & Vulkan Enabled :)

Permalänk
Medlem

Snälla, fixa så man kan välja den gamla designen som val. =(

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Många reagerar på att det blivit ljust och många vill ha ett mörkt tema. Man får ju hoppas att de tar och arbetar rätt fort med en mörkt tema så att alla med mobiler kan använda det.

Men för desktop så har @Soitora redan efter mindre än en dag lyckas med en Alpha av nyaste Sweclockers Dark. Ett userscript som man enkelt kan installera i de flesta webbläsarna (alla?). Man använder sig av Stylus som plugin och sedan installerar denna Alpha. Så här ser det ut nu.

Edit: Observera att det är verkligen i Alpha, så mycket kan vara fel färger än. Men allt är bättre än bländande vit.

Angående max-bredden på desktop sidan så går det att fixa med lite userscript, testade det med betan. Men smart som jag var så tog jag bort det userscriptet jag testat med nyss. Det kanske Soitora kan lägga in när han är klar

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Konstruktivt förslag till förbättring: Lite mer padding uppe & nere i foruminlägg och skippa den vita linjen som är mellan varje inlägg.

Nu har jag inte gamla desingen framför mig, men jag upplever det som mer ihopklämt. Den vita "linjen" som blir mellan inläggen är jobbig för mina ögon. (Den mörkgrå "boxen" är redan separator mellan inlägg, nu finns det helt plötsligt två separatorer och ögat dras naturligt till det ljusa.)

Toppenförslag! Håller helt med.

Hänglåset var en så stor förbättring att jag i stort sett är nöjd. Trots att vi människor alltid är lite negativa till förändring. Sidan laddar snabbt och flyter på fint på mobilen.

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Edit: Observera att det är verkligen i Alpha, så mycket kan vara fel färger än. Men allt är bättre än bländande vit.

Känns lite Harold meme på det hela, skrev ju precis om mitt tema inte långt innan Betan var announcead och näst intill inget går att återanvända

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Fast det har väl alltid funkat så? Om man vill se trådstarten, hur tycker du man ska klicka då?

Är det en tråd man inte läst tidigare så hamnar man på första inlägget.
Är det en tråd man läst tidigare så hamnar man på senaste lästa inlägget.

Är det ofta som du vill läsa första inlägget på trådar som du läst tidigare?
I såfall så kan man ju gå till tråden och sedan till första inlägget..,

De flesta kommer ju vilja läsa första olästa inlägget i en tråd. Oberoende om tråden är oläst eller tidigare läst.

Permalänk
Medlem

någon annan som läste "triumfartade" av misstag?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Jag kan tycka ikonerna är sämre för följda trådar, att en tråd är sticky i sin kategori är inte så givande där, det förvirrar bara. Då föredrog jag ikonerna från förr där det visade om tråden i sig hade olästa meddelande för mig.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Inaktiv

Kul med något nytt! Här kommer lite feedback med saker jag tycker måste fixas:

- Request desktop site på telefonen funkar inte (Chrome på iOS) samt liknande funktion i Safari (iOS) fungerar inte alls. Ibland vill man kunna zooma ut lite när man läser i forumet, och inte bli tvingad till screen-width. Känns väldigt begränsande och inlåst att inte kunna välja hur man vill se forumet på telefonen längre.

- I marknaden kan man inte längre se hur många kommentarer vardera annons har fått. (Oavsett dator eller telefon). Supertrist! Försämrar användandet enormt. Detta var en stor anledning till att jag körde desktop-sidan på telefonen förut, men nu kan jag varken göra det från telefonen eller se antalet kommentarer även om jag besöker sweclockers från en dator.

- På telefonen måste jag klicka 3(!) gånger för att komma till markanden. Helt oacceptabelt. Först klickar jag på marknad, då kommer en dropdown ner med "skapa annons", "avslutade annonser" och "regler". Klickar jag en gång till på marknad så läggs marknad till i dropdownen. Sedan kan jag äntligen klicka mig in på marknaden genom att klicka på marknad i dropdownen. (iOS 13.3 iPhone 7+, även testat på iPad Pro 11" iOS 13.3.1, samma fel uppstår i både Safari och Chrome).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vet inte om jag gillar det nya utseendet. Har svårt att hitta allt nu när man blivit van med den gamla

Det är ju just detta som är det stora problemet med "uppdateringar" överlag.

Det envisas alltid (oftast helt omotiverat) med att flytta runt och ändra en massa i GUI.

Fixa alla buggar och säkerhetshål, jättebra.

Lägg till alla nya flashiga funktioner ni vill, men ge användaren möjligheten att genom aktivt val välja bort dessa och fortsätta använda sidan/tjänsten som tidigare.

Detta är något som stör mig nått oerhört rent generellt när det gäller tekniska ting, men det blir ju mest påtagligt operativsystemet i telefonen och datorn...

Det må vara en något klumpig liknelse, men eftersom mina 2 stora hobbys i livet är datorer och bilar så blir det så att jag använder mig av dessa... Föreställ dig att du en vacker dag fick ett meddelande ifrån lokala återförsäljaren där du köpte din nya bil några år tidigare. Du informeras om att tillverkaren upptäckt ett tillverkningsfel som innebär att bromsarna helt plötslig kan sluta fungera, de uppmanar dig att inte använda bilen och kontakta återförsäljaren för att boka en bärgare som tar bilen till verkstad för att åtgärda felet. Givetvis kostnadsfritt.
Du kontaktar då återförsäljaren, bokar tiden, bärgaren kommer o hämtar bilen.
När du dagen efter bjuds på en taxi till återförsäljaren för att hämta din bil så möts du av följande.
Det första du reagerar på är att de lackat om bilen, den var grå innan, nu är den svart. De rektangulära framljusen har ersatts med runda... samt en oräknelig mängd mindre ändringar här o där, det du känner igen är själva karosslinjerna och ditt registreringsnummer.
När du sätter dig i bilen så uppdagas det att nu är förarplatsen flyttad till baksätet, kopplingen är nu den mittersta pedalen, bromsen är till höger o gasen längst till vänster. Spaken för att släppa parkeringsbromsen sitter numera i bagageutrymmet, ett bagageutrymme som nu förövrigt är tömt på de personliga tillhörigheter som låg där när du lämnade in bilen. Ratten sitter nu av någon anledning i taket.
O för att starta bilen så krävs nu att du först trycker med huvudet mot nackstödet, du trycker på bromsen med ena foten och kopplingen med andra, samt trycker in signalhornet samtdigt som du vrider på nyckeln...

När du nu börjar ifrågasätta vad i hela friden alla dessa ändringar har med de felbyggda bromsarna att göra så möts du av en massa snack om att det är väl kul med något "nytt o fräscht", lite hippt o modernt??
När du då frågar hur du ska gå tillväga för att få tillbaks din bil som den var innan så får du till svars att det är inte möjligt, vill man ha felet på bromsarna åtgärdat så måste man lämna in bilen till dem, o då görs alla dessa ändringar oavsett vad kunden önskar.
Du kan välja att inte lämna in bilen, men transportstyrelsen är medveten om konstruktionsfelet på bromsarna o alla bilar som inte generalagenten rapporterat in är åtgärdade får automatiskt körförbud inom 3 månader, så bilen blir i praktiken oanvändbar om inte denna åtgärd utförs.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Hoppas mörkt tema kommer snart.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Hittar inte längre någon knapp för datorläge så att man slipper ställa in det varje gång man surfar in på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Är det en tråd man inte läst tidigare så hamnar man på första inlägget.
Är det en tråd man läst tidigare så hamnar man på senaste lästa inlägget.

Är det ofta som du vill läsa första inlägget på trådar som du läst tidigare?
I såfall så kan man ju gå till tråden och sedan till första inlägget..,

De flesta kommer ju vilja läsa första olästa inlägget i en tråd. Oberoende om tråden är oläst eller tidigare läst.

Fast nu har du ju valet. Vill du komma till olästa, klicka på siffran. Tycker det verkar dumt att ändra.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Sidan känns ljus, fräsch och snabb. Gillar den. Tar lite tid att vänja sig och hitta allt. Läser sidan på en iPad och det ser mkt bra ut.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers