Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Har ni fått in några Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro OC 10GB?.bokade när det va 8 elller 9 före mig hehe
mvh:)

Har uppdaterat produktsida nu, var inte jättemånga i denna sväng

Skrivet av Mawux:

Jag tycker du gör en fantastisk insats för Webhallen och för oss konsumenter :-). Kan du ge någon hint om när Webhallen kan tänkas acceptera inköp av Asus 3080 och 3090 igen? Men tanke på den goodwill du genererar kan jag tänka mig att många skulle kunna tänka sig beställa från webhallen och ändå acceptera en lång väntan på leverans.

Tack för de fina orden! Det är på tapeten nu och målet är att bokningarna ska öppna innan sista "intropris" dagen på TUF-korten, eventuellt även ROG så man får sin STRIX mus innan sista dagen där också.

Måste bara se till att formuleringarna finns där så ingen tror att detta är tecken på att det finns god tillgänglighet eller hopp om kort i år.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Har uppdaterat produktsida nu, var inte jättemånga i denna sväng
Tack för de fina orden! Det är på tapeten nu och målet är att bokningarna ska öppna innan sista "intropris" dagen på TUF-korten, eventuellt även ROG så man får sin STRIX mus innan sista dagen där också.

Måste bara se till att formuleringarna finns där så ingen tror att detta är tecken på att det finns god tillgänglighet eller hopp om kort i år.

Ok men om jag e på plats 9 då? vänta eller?
tack för info iallafall:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Har uppdaterat produktsida nu, var inte jättemånga i denna sväng
Tack för de fina orden! Det är på tapeten nu och målet är att bokningarna ska öppna innan sista "intropris" dagen på TUF-korten, eventuellt även ROG så man får sin STRIX mus innan sista dagen där också.

Måste bara se till att formuleringarna finns där så ingen tror att detta är tecken på att det finns god tillgänglighet eller hopp om kort i år.

Fantastiskt om ni gjorde det och gav fler chansen att få intropriset på TUF-korten. Bara ni är transparanta med att beställningar som läggs nu kommer att ha en mycket lång leveranstid så tror jag många kommer att slå till ändå.

/Mycket nöjd level 10 webhallen kund. Det kommer garanterat bli flera beställningar

Permalänk
Medlem

@Pliind Passar på när du verkar vara på gott humör: finns det någon ny info om Zotac AMP? Ev. kvalificerad gissning? Hursom, tack för all info i övrigt.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mawux:

Fantastiskt om ni gjorde det och gav fler chansen att få intropriset på TUF-korten. Bara ni är transparanta med att beställningar som läggs nu kommer att ha en mycket leveranstid.

/Mycket nöjd level 10 webhallen kund. Det kommer garanterat bli mera beställningar

Ja precis, det är just det som har gjort att vi inte vågat öppna upp riktigt ännu vill att det ska vara glasklart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

@Pliind Passar på när du verkar vara på gott humör: finns det någon ny info om Zotac AMP? Ev. kvalificerad gissning? Hursom, tack för all info i övrigt.

Haha, inte bättre gissning än produktsidans tabell tyvärr

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Förbannat snyggt gjort av dig!

Jag vill passa på att be om ursäkt för min tidigare hårda ton mot dig. Min frustration var sprungen ur det faktum att jag så långt tillbaka kan minnas varit trogen nöjd kund hos din arbetsgivare och med tanke på att jag visste att du jobbade på Webhallen (dock inte din aktuella roll) förväntade (kanske orättvist mot dig) jag mig mer information från dig och dina svar.

Tanken var att PM:a dig min ursäkt men anser att ursäkten bör vara lika offentlig som min initiala kritik.

Hatten av!

Edit: Får du skit från ledningen kan du alltid visa upp den goodwill du genererar åt Webhallen i detta forum.

Tack! förstår din synvinkel också, var verkligen inte menat att upplevas dryg, snarare halvt inkognito

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

om jag förstått det rätt så betalar man för att få ett bättre binnat kort

Tidigare har asus aldrig binnat mellan OC och non-OC, man kan alltså med lite tur då en bättre överklockning med ett som inte är fabriksöverklockat än ett kort som är.

Men det kan dom ju ha ändrat på nu inför 3000-serien med tanke på att det tar så lång tid, samt att dom verkar ha prioriterat OC modellerna på TUF också...

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Tidigare har asus aldrig binnat mellan OC och non-OC, man kan alltså med lite tur då en bättre överklockning med ett som inte är fabriksöverklockat än ett kort som är.

Men det kan dom ju ha ändrat på nu inför 3000-serien med tanke på att det tar så lång tid, samt att dom verkar ha prioriterat OC modellerna på TUF också...

Det var någon med asus nick som skrev tidigare att det är binning mellan oc och non-oc. Ska se om jag hittar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Tidigare har asus aldrig binnat mellan OC och non-OC, man kan alltså med lite tur då en bättre överklockning med ett som inte är fabriksöverklockat än ett kort som är.

Men det kan dom ju ha ändrat på nu inför 3000-serien med tanke på att det tar så lång tid, samt att dom verkar ha prioriterat OC modellerna på TUF också...

ASUS representant här på forumet skrev att de binnade till OC. Eller om det var så att de binnade till ROG kanske...

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

ASUS representant här på forumet skrev att de binnade till OC. Eller om det var så att de binnade till ROG kanske...

Jag TROR att asus binnar till ROG, men inte mellan ROG OC/non-OC, men om någon hittar info kring detta tar jag gärna del av det

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Tidigare har asus aldrig binnat mellan OC och non-OC, man kan alltså med lite tur då en bättre överklockning med ett som inte är fabriksöverklockat än ett kort som är.

Men det kan dom ju ha ändrat på nu inför 3000-serien med tanke på att det tar så lång tid, samt att dom verkar ha prioriterat OC modellerna på TUF också...

Skrivet av Uggmull:

Det var någon med asus nick som skrev tidigare att det är binning mellan oc och non-oc. Ska se om jag hittar.

Skrivet av Rico01:

ASUS representant här på forumet skrev att de binnade till OC. Eller om det var så att de binnade till ROG kanske...

Inte en quote från Swec men killen som representerar asus rog i USA skriver på Facebook

"All cards can OC. OC cards are validated for the clock speeds they are programmed at by that they feature binned GPUs as they have to be screened/tested at that frequency. OC frequency beyond this is not guaranteed and could be similar, better, or lower than that of a non-OC card. As a whole, though by it its nature the OC versions are superior as not all cards can guarantee to operate at the frequency of the OC editions." -Juan Jose Guerrero III (sås)
när någon ställer samma fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jag har inte exakt info om binning men generellt sett: ja, vi är extra petiga med binningen av OC. Med det sagt finns det definivt möjlighet att dem i slutändan presterar lika bra. Men köper man OC har man iaf garderat sig lite extra om man vill pressa kortet.

Detta var det som skrevs...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatpala:

Inte en quote från Swec men killen som representerar asus rog i USA skriver på Facebook

"All cards can OC. OC cards are validated for the clock speeds they are programmed at by that they feature binned GPUs as they have to be screened/tested at that frequency. OC frequency beyond this is not guaranteed and could be similar, better, or lower than that of a non-OC card. As a whole, though by it its nature the OC versions are superior as not all cards can guarantee to operate at the frequency of the OC editions." -Juan Jose Guerrero III (sås)
när någon ställer samma fråga

För mig låter det där som att dom binnar till Strix, validerar överklockning på OC, och säljer sedan de validerade som OC varianten för att sälja resten som vanliga Strix? Eller tänker jag fel där kanske..

Dvs med lite tur kan eventuellt ett non-OC kunna klocka lika bra om inte bättre än ett OC kort

EDIT:

Skrivet av Uggmull:

Detta var det som skrevs...

Okej, så jag tänker typ rätt då alltså med att ASUS inte binnar mellan OC/non-OC, men man är såklart garanterad bättre frekvenser på OC varianten. Då är jag lite mer lugn med att jag försökte spara in 300kr och bokade vanliga Strix

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

För mig låter det där som att dom binnar till Strix, validerar överklockning på OC, och säljer sedan de validerade som OC varianten för att sälja resten som vanliga Strix? Eller tänker jag fel där kanske..

Dvs med lite tur kan eventuellt ett non-OC kunna klocka lika bra om inte bättre än ett OC kort

EDIT:
Okej, så jag tänker typ rätt då alltså med att ASUS inte binnar mellan OC/non-OC, men man är såklart garanterad bättre frekvenser på OC varianten. Då är jag lite mer lugn med att jag försökte spara in 300kr och bokade vanliga Strix

Även kallad binning

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Ni som beställde Aorus från Dustin idag. Vad står det under er ordersida?

För mig står det orderstatus bekräftad.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra2001:

Komplett har uppdaterat sin lagerstatus på min beställning och bekräftat att Asus 3090 Strix OC-kort kommer in den 17 oktober.

Bugger! Minuten mellan 15:03 och :04 kostade mig två veckor då

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Bugger! Minuten mellan 15:03 och :04 kostade mig två veckor då

Vad har du för datum?
Min blev framflyttad till den 22/10 idag...
Beställde 15:04

Permalänk
Skrivet av AAKEE:

Bugger! Minuten mellan 15:03 och :04 kostade mig två veckor då

Galet, hoppas inte väntan blir för lång för dig min vän

Skrivet av Eyeless1983:

Vad har du för datum?
Min blev framflyttad till den 22/10 idag...
Beställde 15:04

För mig står det just nu hos Komplett:
"Beställd, bekräftad i lager 17 oktober 2020, 1 st" med en gul/grön kvadrat bredvid.
(Fick min bekräftelse klockan 15:03)

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Vad har du för datum?
Min blev framflyttad till den 22/10 idag...
Beställde 15:04

15:04

Gul kvadrat, Förväntad i lager 1 November.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering från ASUS angående 3000-serien;

https://www.facebook.com/groups/ASUSPCDIY/permalink/3453015311448198/

Verkar som om 3080 ROG Strix (non-OC) inte ens tillverkas ännu. Minst sagt oroväckande för min del i allafall.

Nu kan jag verkligen säga att jag ångrar att jag inte bokade OC-varianten.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Ny uppdatering från ASUS angående 3000-serien;

https://www.facebook.com/groups/ASUSPCDIY/permalink/3453015311448198/

Verkar som om 3080 ROG Strix (non-OC) inte ens tillverkas ännu. Minst sagt oroväckande för min del i allafall.

Nu kan jag verkligen säga att jag ångrar att jag inte bokade OC-varianten.

åh neeej :'(

Permalänk
Medlem

Jag har 2st 3080 strix OC bokade i olika butiker.

Är glad om jag får mitt innan nyår...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Bugger! Minuten mellan 15:03 och :04 kostade mig två veckor då

Fick bara lov

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har nämnt det tidigare men jag snackade med Inets support idag gällande koder för Watch Dogs: Legion och Geforce Now. Fick mitt kort den 6:e men väntar fortfarande på koderna.

Enligt Inet stämmer det att det är på Nvidias front det krånglar där (som nämnts på flera ställen på nätet). Så det är bara att vänta tills Nvidia får sin shit in order verkar det som!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

åh neeej :'(

"Please be aware information is limited to ASUS North America
This includes the US and Canada. If you are interested in other regions' availability you will need to reach out to ASUS and respective channel partners in those regions."

Får helt enkelt invänta svar ifrån Asus.David eller annan Asus representant kring 3000 series Strix non-OC ärendet.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk

Hämtar ut mitt strix kort idag från, men ni som bara har 2st pcie anslutningar era nätagg. Hur har ni tänkt lösa det? 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Och en coup som höll på att skålla undertecknad, men det var det värt, lättare att be om förlåtelse än lov 😅

Riktigt modigt gjort, kudos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Ny uppdatering från ASUS angående 3000-serien;

https://www.facebook.com/groups/ASUSPCDIY/permalink/3453015311448198/

Verkar som om 3080 ROG Strix (non-OC) inte ens tillverkas ännu. Minst sagt oroväckande för min del i allafall.

Nu kan jag verkligen säga att jag ångrar att jag inte bokade OC-varianten.

Skrivet av sverre_b:

åh neeej :'(

Alltså gäller detta ej produktionen för EU

"Please be aware information is limited to ASUS North America
This includes the US and Canada. If you are interested in other regions' availability you will need to reach out to ASUS and respective channel partners in those regions."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Alltså gäller detta ej produktionen för EU

"Please be aware information is limited to ASUS North America
This includes the US and Canada. If you are interested in other regions' availability you will need to reach out to ASUS and respective channel partners in those regions."

Vi kan nog lugnt räkna med att detta gäller alla regioner. USA är deras största marknad och prio 1.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |