Kan ej avinstallera ett program från Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan ej avinstallera ett program från Windows 10

Hej alla. Har ett gammalt program installerat sedan 2014. Hade en del projekt utförda med detta program, men som nu blivit utdaterade och nyproducerade i ny programvara.
När jag försöker avinstallera/radera det gamla programmet från Windows med verktyget "Program & Funktioner" så får jag error meddelande:
"An error {-5005:0x80070002} has occured while running the setup.
If the error still occurs, please contact your vendor: NetObjects {##ID_STRING1##}.

Detail:
Error Code: -5005 : 0x80070002
Error Information:
>Kernel\KernelMedia.cpp (95)
>SetupNew\setup.cpp (851)
PAPP:NetObjects Fusion 2013
PVENDOR:NetObjects (##ID_STRING1##)
PGUID:6FFC6A05-F8E7-4551-B1E2-6F2A237C8856
$15.0.0.498
@Windows Vista Service Pack 2 (6002)
IE Version: 9.11.19041.0

Mjukvaruproducenten har slutat supporta programmet för flera år sedan. Hemsida finns men får ingen kontakt med någon.

Någon som har en patentlösning 🙏🏼
Kan ju låta det ligga kvar å skräpa då det bara tar utrymme. Men man vet ju inte om det ställer till problem i framtiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecuaman:

Någon som har en patentlösning 🙏🏼
Kan ju låta det ligga kvar å skräpa då det bara tar utrymme. Men man vet ju inte om det ställer till problem i framtiden...

En generell lösning som ibland fungerar är att helt enkelt installera om programmet, och sedan avinstallera det igen.
Detta kräver iofs. att man har kvar installations filen.

En annan lösning på problemet som kan fungera är att köra verktyget som finns här:
MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

En generell lösning som ibland fungerar är att helt enkelt installera om programmet, och sedan avinstallera det igen.
Detta kräver iofs. att man har kvar installations filen.

En annan lösning på problemet som kan fungera är att köra verktyget som finns här:
MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall

Hej Belzader. Tack för ditt engagemang Tyvärr inte installations filer kvar för programmet. Körde verktyget från Microsoft, såg lovande ut då jag kunde välja programmet att avinstallera, Resultat lyckat stod det, men när jag kontrollerar är programmet fortfarande kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecuaman:

Hej Belzader. Tack för ditt engagemang Tyvärr inte installations filer kvar för programmet. Körde verktyget från Microsoft, såg lovande ut då jag kunde välja programmet att avinstallera, Resultat lyckat stod det, men när jag kontrollerar är programmet fortfarande kvar

Prova att starta om datorn eftersom ibland när det gäller sådana här verktyg så markeras filerna bara för borttagning, men tas inte bort förrän vid en omstart.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Jag brukar köra Ccleaner för att rensa min egen dator man måste dock kolla inställningarna i program så man inte rensar bort sparade lösen och annat liknande.

Permalänk
Medlem

Några saker som kan hjälpa.

-CCleaner
-Revo Uninstaller
-Starta om datorn i felsäkert läge och köra CCleaner/Revo Uninstaller från det läget.
-Googla på "uninstall program", ibland hittar man instruktioner för att manuellt avinstallera ett program.