3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Inaktiv

Är i behov av att installera om datorn men inget jag kan göra förens man får nya kortet komigen webhallen visa magin och ge en liten dump utav kort så man kan köpa sig ett.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mecc:

Hej @Webhallen, vill först säga att jag var väldigt missnöjda med er i starten av denna lansering då enda orsaken till att jag valde er, var för att det stod att ni hade Strix 3080 OC på ingång medans alla andra hade slut.

Men efter att jag har följt denna tråd samt era uppdateringar på er hemsida så har min syn vänt helt till att bli en nöjd kund även om jag ännu inte fått mitt kort ännu.

Min fundering är egentligen bara, hur många personer ligger kvar med på tiden 15:08 för Strix 3080 OC? Osäker på om du får vara så pass specifik men det är värt ett försök.

Gött att höra!

4 pers

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

3090 i lager på Netonnet. Skynda innan scalpers

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Kan man scalpa på en 20 tkr kort? Hur mycket pengar har folk egentligen? Redan slut förresten...

Den här tråden har ananrs blivit premiumreklam för @Webhallen. Sällan jag handlar där, men har nu köpt merparten av mina datordelar den här veckan från de efter att sett servicenivån här. Speciellt tack för att ni informerar om moderkorten angående zen 3 och bios.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Kan man scalpa på en 20 tkr kort? Hur mycket pengar har folk egentligen? Redan slut förresten...

Den här tråden har ananrs blivit premiumreklam för @Webhallen. Sällan jag handlar där, men har nu köpt merparten av mina datordelar den här veckan från de efter att sett servicenivån här. Speciellt tack för att ni informerar om moderkorten angående zen 3 och bios.

Kollar man Tradera går inte 3090 för så mycket längre, så är nog inget en smart skalperare går på idag. Det är ju inte supersvårt att få tag på ett 3090 idag om man nu inte vill ha någon speciell modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nachtgeist:

Jag har ett 3080 Strix OC på Inet med förväntad leveransdag idag, om jag klickar på ordernummer och läser längst upp, direkt under mina personuppgifter. Gissar att det inte blir så, men är det någon annan som fått sina datum flyttade eller hört något? Jag beställde 17/9, orderbekräftelse 16:16.

Skrivet av cloude71:

Jag har idag, Beställde 17/9, Bekräftelse 15,55. Har inte hört något.

Såvitt jag sett har de skickat ut till beställningar gjorda 15:28. Så kommer det in ett lass borde ju nästan ni få. Håller tummarna!
Jag beställde inte förrän 10:40 den 18/9. Tänk om man visst att man ändå skulle få vänta flera månader haha. Jag va rädd att köpa något utan att ha läst tester, tur jag ändå räknade ut det snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Såvitt jag sett har de skickat ut till beställningar gjorda 15:28. Så kommer det in ett lass borde ju nästan ni få. Håller tummarna!
Jag beställde inte förrän 10:40 den 18/9. Tänk om man visst att man ändå skulle få vänta flera månader haha. Jag va rädd att köpa något utan att ha läst tester, tur jag ändå räknade ut det snabbt.

Jag beställde 15/10 vet inte varför jag väntade så länge...
Kanske dumt att våga hoppas på kort innan jul

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Kan man scalpa på en 20 tkr kort? Hur mycket pengar har folk egentligen? Redan slut förresten...

Den här tråden har ananrs blivit premiumreklam för @Webhallen. Sällan jag handlar där, men har nu köpt merparten av mina datordelar den här veckan från de efter att sett servicenivån här. Speciellt tack för att ni informerar om moderkorten angående zen 3 och bios.

Såklart folk kommer handla på @webhallen dom ger ju super bra support i denna tråd och det är så man skaffar sig kunder.

Permalänk

@webhallen Kan ni bekräfta att alla som beställde 3080 Gaming x Trio klockan 15:11 kommer att få dem denna vecka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kollar man Tradera går inte 3090 för så mycket längre, så är nog inget en smart skalperare går på idag. Det är ju inte supersvårt att få tag på ett 3090 idag om man nu inte vill ha någon speciell modell.

ne kollar man ebay efter FE kort då ser man var scalpers siktar in sig på

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på att scrolla i denna tråd utan att finna någon info om Kompletts Asus 3080 strix oc. Polaren fick sitt häromdagen från Webbhallen, och vi beställde exakt samtidigt.

15:06 beställde jag, men trots det står min order som ”beställd 15:46”... Efter kontakt med supporten får jag också som svar att de ej kan se ”köplatser”.
Misstaget att inte beställa från Webhallen gör jag aldrig om.

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

Börjar bli trött på att scrolla i denna tråd utan att finna någon info om Kompletts Asus 3080 strix oc. Polaren fick sitt häromdagen från Webbhallen, och vi beställde exakt samtidigt.

15:06 beställde jag, men trots det står min order som ”beställd 15:46”... Efter kontakt med supporten får jag också som svar att de ej kan se ”köplatser”.
Misstaget att inte beställa från Webhallen gör jag aldrig om.

Komplett öppnade ju upp portarna 14:55, så även om ni beställde samtidigt så är du 5 minuter efter. Webbhallen gick ju helt på knäna och fick inte in ordrar förens 15:03/04 har jag för mig. Så även där blir det ju skillnad.

Däremot verkar det komma 3080 Strix OC varje vecka och Komplett är ju stora.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

Börjar bli trött på att scrolla i denna tråd utan att finna någon info om Kompletts Asus 3080 strix oc. Polaren fick sitt häromdagen från Webbhallen, och vi beställde exakt samtidigt.

15:06 beställde jag, men trots det står min order som ”beställd 15:46”... Efter kontakt med supporten får jag också som svar att de ej kan se ”köplatser”.
Misstaget att inte beställa från Webhallen gör jag aldrig om.

Samma här. Beställde på komplett 14:57, ordern godkändes 15:27. Det känns som att det är robotar som svarar i telefon och ger inga svar. Kan inte se köplatser, "kommer nästa vecka", "vill du avbeställa?" Är allt man hör. Jag brukade höra av mig till de en gång per vecka bara för att se om deras bullshit leverans datum som jag fick stämde, men det stämde aldrig. Nu är det den 2a januari.. sket i ens att ringa och se om det stämmer.
Asus tuf non oc beställde jag.
Har lagt en beställning på webhallen förra veckan och det ser mer lovande ut än på komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Jag har ett KFA2 2070 Super och är verkligen supernöjd med det. Knäpptyst och knappt över 60c vid spelande med originalkylare.
Väntar på att det ska gå att få tag på deras vita 3080 i sverige.
Det enda jag stör mig lite på är deras "What's your game?"-logga på korten. Utan den så hade det haft 10/10 från mig.

Ahh vad kul att höra. Hittade inte mycket reviews om den. Beställde en på netonet, sen började jag ångra lite för jag trodde att det blir något billigt skit med massa RGB 😂
Men jag kollade lite recensioner på äldre gpus och alla verkar vara nöjda.
"Whats your game" grejen på kortet stör jag mig på med, men men, man är lite desperat nu så det får duga 😂
Återkommer om jag är en av de lyckliga som ska få en

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte vänta eller krångla så jag högg en av de 3090 Vision OC som dök upp på Inet i fredags.
Lyckades nästan få det på lördagen men antar att alla helgon satte käppar i hjulen. Fick det igår istället.
Inga konstigheter, funkar bra, lite och behagligt fläktljud, inget coilwhine. Bra men lite för dyrt så klart.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av strumpf332:

@webhallen Kan ni bekräfta att alla som beställde 3080 Gaming x Trio klockan 15:11 kommer att få dem denna vecka?

De rasslade in nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

De rasslade in nu

/Patrik

YABADABADOO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De rasslade in nu

/Patrik

@Webhallen

Var det 40 st som kom nu idag som det stod 40st påväg in eller var det mindre antal. Jag som sitter på 15.12 och hoppas på att dessa 40 st ska gälla mig också

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

Samma här. Beställde på komplett 14:57, ordern godkändes 15:27. Det känns som att det är robotar som svarar i telefon och ger inga svar. Kan inte se köplatser, "kommer nästa vecka", "vill du avbeställa?" Är allt man hör. Jag brukade höra av mig till de en gång per vecka bara för att se om deras bullshit leverans datum som jag fick stämde, men det stämde aldrig. Nu är det den 2a januari.. sket i ens att ringa och se om det stämmer.
Asus tuf non oc beställde jag.
Har lagt en beställning på webhallen förra veckan och det ser mer lovande ut än på komplett.

Skumt, för hos mig står det fortfarande ”12e november” och har blivit framskjuten 2 gånger. Detta kanske skrivs in manuellt dock...
Jag la faktiskt en beställning på webhallen igår, så det är upp till bevis nu om komplett kan klara detta

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De rasslade in nu

/Patrik

Alltså, den gröna bocken.... Inte bråka med mig nu!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Har ni fortfarande ingen ETA för leveranser av TUF OC denna vecka? Hur många "minuter" av kön tror ni att man hinner beta av per leverans och vecka, är det fortfarande 1-2 minuter det rör sig om?

MVH minut 38

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Karate Taco:

@Webhallen
Har ni fortfarande ingen ETA för leveranser av TUF OC denna vecka? Hur många "minuter" av kön tror ni att man hinner beta av per leverans och vecka, är det fortfarande 1-2 minuter det rör sig om?

MVH minut 38

Av allt som är bekräftat så ska minut 38 vara inkluderad i det, med det sagt så trillar allt in sporadiskt och har ingen supertydlig klarhet i när allt landar då det handlar om flera leveranser.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

https://i.imgur.com/q1Sbg4C.jpg

Alltså, den gröna bocken.... Inte bråka med mig nu!

Hmm. Jag beställde 15:11 men har fortfarande gul ruta

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1168381/datorutrustning/dator...

Komplett har 7st MSI GeForce RTX 3090 VENTUS 3X OC på lager.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

https://www.komplett.se/product/1168381/datorutrustning/dator...

Komplett har 7st MSI GeForce RTX 3090 VENTUS 3X OC på lager.

Varför har den bara 2x 6-pin?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Varför har den bara 2x 6-pin?

Åtta på bilden jag kollar på :S

Permalänk
Skrivet av Yorg:

https://i.imgur.com/q1Sbg4C.jpg

Alltså, den gröna bocken.... Inte bråka med mig nu!

Samma på min order! Hoppas verkligen

Permalänk
Medlem

Är några fler Palit 3080 Gamerock OC beställda, @Webhallen ?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Wohoo!
MSI RTX 3080 Gaming X Trio skickad från Webhallen!
Ordertid 17/9 15:11
Äntligen!

Visa signatur

MB: MSI MAG B550 Tomahawk | GPU: MSI RTX 3080 Gaming X Trio | CPU: AMD Ryzen 5 5600X | Kylare: Noctua NH-D15 Chromax Black RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 32GB | PSU: Corsair AX 860i, 860W | SSD/HDD: Samsung 950 Pro 512GB M.2 + 3TB WD Red