Molnlagring som hårddisk-backup

Permalänk
Medlem

Molnlagring som hårddisk-backup

Finns det någon molntjänst som funkar bra som hårddisk-backup?

Ska vara
* Säker (mot dataintrång)
* (I alla fall relativt) snabb filöverföring
* 10 TB

I övrigt gärna billig, men ovanstående punkter är viktigare.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Om du inte bryr dig om integritet, så finns MEGA som krypterar allt du laddar upp och du äger nyckeln. 16 TB för 29,99 EUR per månad (cirka 310 kr) Annars har Amazon S3 50 TB för 1 150 kr per månad (0,023 USD per GB). Vet dock inte om Amazon låter dig äga krypteringsnyckeln eller inte via deras molntjänst.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Vila i frid

Acronis har en trevlig produkt med AES256-kryptering. Lättanvänt och komprimerar datat rejält samt har ställbar retention (versionshantering) på det lagrade. Datalagring sker enbart i Tyskland och Frankrike dvs datat lämnar ej EU.

Permalänk
Medlem

Jag har fått Backblaze rekommenderat till mig. Det verkar som att man kan kryptera det via deras part med ett eget lösenord där de ej kan komma åt datan. Man kan backupa oändlig mängd, och det är billigt (6 €/månad)!

https://www.backblaze.com/cloud-backup.html

Visa signatur

|Razer blade 15 Advanced 2018 |

Permalänk
Medlem

Jag kör Jottacloud Personal, 75kr/månad oändligt lagringsutrymme.