Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

en fråga som dyker upp här, är alla spelen fria om man har ultimate, hittar assasins valhalla men fattar inte om det bara är att tanka ner eller ej, står "spel säljs separat"

Nej bara dom spel som finns under gamepass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

en fråga som dyker upp här, är alla spelen fria om man har ultimate, hittar assasins valhalla men fattar inte om det bara är att tanka ner eller ej, står "spel säljs separat"

AC creed valhalla ingår inte i game pass utan du måste köpa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fungerar det fortfarande att uppgradera 24 månader gold till Ultimate?

https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold/upgrade

Jag uppgraderade 36 månaders guld till Ultimate för en vecka sen och då fungerade det utan problem.

Permalänk

Jag har fortfarande inte fått något leveransbesked från EG öht. Står fortfarande likadant som den 22/9.
Frågade supporten och fick följande till svar:

"Det är bara att ha tålamod, xboxen levereras idag och inget har ändrats i din order. Invänta sms någon gång under dagen!"

Låter ju betryggande men jag är skeptisk med tanke på att man har fått 0 info.

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Medlem
Skrivet av JensSparebo:

Ingen uppdatering mer ifrån Bring än runt 09:00 om att den är på väg. Räknar inte med att få den idag. Enl Elgiganten så ligger Bring efter med sina aviseringar och alla ska få idag. Det tror jag på när jag får notis ifrån ombudet 😁

Note to EG, när man förbokar så är syftet att man skall skicka paketen iaf 1 dag innan så att det kommer fram på releasedagen.

Dom sa samma till mig, frågan är om det är sanning eller om dom bara vill bli av med oss hahahah

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av iJonsson:

Ja se bara till att du inte har något nuvarade xbox game pass medlemskap så ska det vara lugnt.

Jag köpte nyligen 36 måndaders xbox live för 900kr och uppgraderade alla månaderna till xbox game pass ultimate. Snacka om extrema besparingar.

vart hittade du 36 månader för 900kr?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Det är väl det då för mig gissar jag. Köpte i kassan utan förhandsbokning. Frågade om Xbox All Access och han sa att det sköter man hemifrån när man reggar konsolen. Men går man in på denna sida står det ju "OBS: Xbox All Access måste köpas i butik.":
https://www.elgiganten.se/cms/xbox-all-access/xbox-all-access...

Är det Microsoft man ska kontakta? Nåt bra tel?

har inget nr till microsoft , jag ringde elgiganten och hon där koppla mig till dom deras xbox avdelning .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soviac:

Hade ju varit roligare om de hade kunnat skicka ut konsollerna i tid. Främst till folket som har förbokat och redan betalat pengar för det. Istället för att sälja ex antal i butik där annat fölk kommer helt plötsligt på att de också vill ha. Sorry, men det sticker i ögonen.

Varför ska jag som hellre står i kö fysiskt i en butik komma efter andra som hellre står i en virtuell kö? Jag förstår inte den logiken. Låt mig få ha kvar min känsla av release day hype, så ska inte jag hävda att de som köper online inte ska få ha sina rättigheter kvar!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk

På kvittot jag fick med i lådan från Microsoft står det att jag köpt Xbox One S, bra koll där!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JensSparebo:

Ingen uppdatering mer ifrån Bring än runt 09:00 om att den är på väg. Räknar inte med att få den idag. Enl Elgiganten så ligger Bring efter med sina aviseringar och alla ska få idag. Det tror jag på när jag får notis ifrån ombudet 😁

Note to EG, när man förbokar så är syftet att man skall skicka paketen iaf 1 dag innan så att det kommer fram på releasedagen.

En fråga:
Jag pratade med supporten förut (jag beställde 22/9 kl. 18:30) och de sade att mitt X-box lämnat deras centrallager, och att konsolen nu ska levereras med Bring till mitt uthämtningsställe.
Något spårningsnummer har jag inte än, utan det skulle skickas ut via mail/SMS från Bring.

Du har ett spårningsnummer från dem? Hur lång tid tog det innan du fick det. Hur fick du det?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av iJonsson:

AC creed valhalla ingår inte i game pass utan du måste köpa det

då är jag med, tydligare från konsollen, försöker man ladda ner via luren tycker jag inte man ser vilka spel som ingår och inte

Permalänk

Någon mer än jag som inte lyckas aktivera ultimate ? Får bara att jag ska försöka igen och att felet är på deras sida om och om igen

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Skrivet av Najk:

En fråga:
Jag pratade med supporten förut (jag beställde 22/9 kl. 18:30) och de sade att mitt X-box lämnat deras centrallager, och att konsolen nu ska levereras med Bring till mitt uthämtningsställe.
Något spårningsnummer har jag inte än, utan det skulle skickas ut via mail/SMS från Bring.

Du har ett spårningsnummer från dem? Hur lång tid tog det innan du fick det. Hur fick du det?

Beställde 22/9 09:02. Inte ett ljud sedan imorse runt 09 då jag både fick mail ifrån bring och elgiganten att den var på väg med spårningsnummer. Samtidigt fick jag notis i "Mina paket" appen på telefon.

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa den sista Series x på elgiganten i Partille fanns 5st Series s kvar i butiken ifall någon är på jakt efter en sådan

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

På kvittot jag fick med i lådan från Microsoft står det att jag köpt Xbox One S, bra koll där!

Får du betala därfeter?

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Får du betala därfeter?

Man kan bara hålla tummarna för det! Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

På kvittot jag fick med i lådan från Microsoft står det att jag köpt Xbox One S, bra koll där!

Se till att få ett riktigt kvitto, inte så lyckat om du behöver reklamera

Permalänk
Skrivet av Eggi8finger:

Ni som inte fått tag på en konsol kan jag tipsa om att åka till lokala eg. Jag var inne idag i Södertälje och dem förklarade att dem skulle få in 29 st som alla var reserverade. Säljaren ringde sin chef som bekräftade att 20 av dem är reserverade för ”butiken”. Jag fick dessutom reservera en av dessa för hämtning imorgon. Återstår att se men det verkade endå lovande.

Betalade och förbokade konsolen igår vid 17:20, hämtade idag utan problem 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peak0001:

Varför ska jag som hellre står i kö fysiskt i en butik komma efter andra som hellre står i en virtuell kö? Jag förstår inte den logiken. Låt mig få ha kvar min känsla av release day hype, så ska inte jag hävda att de som köper online inte ska få ha sina rättigheter kvar!

Du gärna stå i kö fysiskt. Men det ska i så fall vara på lika villkor. Jag hade också ställt mig i kö fysiskt om jag visste att min förbokning inte kommer idag, eller den här månaden, vad vet jag.

Om förbokning digitalt gäller att man ska få mycket senare än fysiskt så ger det ju noll hype whatsoever. På samma sätt som att du betalar i kön, men när du kommer fram är den slut. Du får vänta en månad och stå i kö igen. Menar du att vår hype är mindre värd då? Din logik blir i så fall lika ologisk som min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

vart hittade du 36 månader för 900kr?

Livekort.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soviac:

Du gärna stå i kö fysiskt. Men det ska i så fall vara på lika villkor. Jag hade också ställt mig i kö fysiskt om jag visste att min förbokning inte kommer idag, eller den här månaden, vad vet jag.

Om förbokning digitalt gäller att man ska få mycket senare än fysiskt så ger det ju noll hype whatsoever. På samma sätt som att du betalar i kön, men när du kommer fram är den slut. Du får vänta en månad och stå i kö igen. Menar du att vår hype är mindre värd då? Din logik blir i så fall lika ologisk som min.

Menar absolut inte att jag ska komma före dig, bara att jag också ska få plats. Tar dom slut om jag står i kön får ju jag också gå hem utan. Jag tycker helt enkelt att det är rimligt att man allokerar både till butik och online!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Blev lite moloken när jag dök in på elgiganten partille typ 1 min i 10 och de 5 maskinerna de fått var slut. Men säljaren sa, åk till nån av de större - dom har fått fler. Stack till Bäckebol med ett telefonmöte pågående i bilen ( ), väl där så höll den trevliga säljaren på att bygga ett X med Xbox Series X konsollerna. Han sa det var fruktlöst för folk tog bort dom hela tiden.

Min bror som förbeställde får sin imorgon. Så nu har jag kul och retar honom.

Permalänk
Medlem

Jag har fått ordning på mitt all access , såhär är det, det är ingen kod som hänger med, det är när du kopplar in ditt xbox säg till att koppla upp dig på nätet direkt innan du gör något annat och uppdatera konsolen första du gör så kanske det ordnar sig annars får man ringa in till microsoft deras xbox avdelning kan ej nr dit jag vart kopplad dit genom elgiganten , de hjälper dig med allt ,jag fick göra så att jag fick återställa konsolen för få fram de erbjudandet, så när ni har uppdaterat konsolen och om ni inte får fram något testa att återställa konsolen och välj ta bort allt och se om det kommer upp då annars får ni kontakta microsoft så kommer de hjälpa er.

Permalänk

Jag beställde 22/09 kl 09:04 ifrån EG med betalsätt Klarna faktura och expressleverans. Inte hört någonting från varken EG eller bring, inget mail, sms etc och status är fortfarande "Reserverad. Kontaktade elgiganten idag och de sa att min order inte har skickats än för det var högt tryck på dem just nu (kunde man inte räknat med det?) men att den ska skickas någon gång under dagen. Första och sista gången med förbokning hos elgiganten och expressleveransen var ju bara lurendrejeri. Med tydlig kommunikation hade det inte varit något problem om min box kom senare under veckan, men att inte kommunicera det till sina kunder är under all kritik.

Permalänk
Skrivet av iJonsson:

Livekort.se

Konverter det till ultimate om man köper live gold innan?

Permalänk
Medlem

Tyvärr ingen box idag. Ej förvånad då den legat i Tyskland hela dagen.
Koeln, Germany
We've missed the scheduled transfer time. This may cause a delay.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Hämtade ut en Series X på Elgiganten vid 11.40 i Kalmar, hade bokat sedan tidigare med all-access som jag skulle få 5dec.
Dom hjälpte till att flytta över det på den nya konsolen, får se hur det funkar när jag kommer hem.

Det var den näst sista dom hade i lager.

Tack alla som sa att Elgiganten hade i lager i flera butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av RostfriaRobin:

Jag beställde 22/09 kl 09:04 ifrån EG med betalsätt Klarna faktura och expressleverans. Inte hört någonting från varken EG eller bring, inget mail, sms etc och status är fortfarande "Reserverad. Kontaktade elgiganten idag och de sa att min order inte har skickats än för det var högt tryck på dem just nu (kunde man inte räknat med det?) men att den ska skickas någon gång under dagen. Första och sista gången med förbokning hos elgiganten och expressleveransen var ju bara lurendrejeri. Med tydlig kommunikation hade det inte varit något problem om min box kom senare under veckan, men att inte kommunicera det till sina kunder är under all kritik.

Håller med. Urusel kommunikation.

Jag har egentligen inget emot att de säljer även i butik vid release (även om jag tycker Mediamarkt ska ha credd för att ha satsat på tilldelning till de som förhandsbokat först), jag kan förstå varför man vill göra så också, men tror det sticker rejält i ögonen på folk som förbokat sedan länge och inte fått någon info (annan än "lugn, de kommer i tid") för att sedan få sin dagar efter att andra bara knatat in och plockat över disk.

Permalänk
Medlem

Jag har gått över till PC eftersom det är där spelen som jag gillar finns. Så det är tur att denna tråd finns så jag kan uppleva detta konsolsläpp genom era kommentarer. Mycket nöje till er alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Konverter det till ultimate om man köper live gold innan?

Ja precis, se till att du inte har något xbox game pass medlemskap nu.

Köp 1-3 års xbox live hos valfri återförsäljare.

Lös in kodern/koderna på microsoft.com/redeem

Skaffa sedan xbox game pass ultimate för 1kr och alla dina xbox live måndader konverteras till xbox game pass ultimate.

Tänk på att du måste stänga av "Återkommande fakutering" om du tänker köpa 3 års xbox live annars kommer du endast att kunna lösa in 2 år.