Permalänk
Medlem

Ett par månader för sent och tanks.gg ger inte information om bakomkiggande moduler. Men tack ändå

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Någon som fortfarande lirar?

Är en beta-testare som har börjar lira lite igen efter ett uppehåll.
Känner mig ganska värdelös då det är många omgjorda kartor och många nya.

Heter samma ingame som här.

Permalänk
Medlem

Sporadisk spel för mig, men hittepåstridsvagnar, power creep, gold spam, medvetna OP-stridsvagnar och hjulfordon förstör spelet.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Någon som fortfarande lirar?

Japp

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av AmpRC:

Sporadisk spel för mig, men hittepåstridsvagnar, power creep, gold spam, medvetna OP-stridsvagnar och hjulfordon förstör spelet.

Håller med.
Jag laddar inte guld öht men kan fortfarande se en viss charm med spelet.

Permalänk
Skrivet av maverickgoose:

Håller med.
Jag laddar inte guld öht men kan fortfarande se en viss charm med spelet.

Tycker det är tråkigt att spela sporadiskt, körde alltid med premium, och, nu när jag bara försökt köra lite då och då så, pga ovanan och att det kostar så mycket att köra T10or så går jag bara back, inte så kul att spela då tyvärr.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

World of Tanks, någon att spela lite random's med,

Söker en eller kanske ett par "vettiga" att spela lite sporadiskt World of Tanks platoon med.

Kör själv endast randoms/kravlöst och i intervallet tier 3-6 mestadels och något lite i 7-9, försöker hålla det flytande numera så gott det går utan någon större influx av pengar.

Startade själv 2010, och körde då rätt hårt men tog ett uppehåll på några år för att nu tagit upp spelet igen.

Kör inte med discord själv av olika anledningar utan endast ts3 och har en ts3 server gående sedan många år tillbaka, så det är nog ett krav (obs, inget konto behövs registreras för ts3 klienten).

Fokus på spel och mindre på RL är min melodi, ålder spelar ingen större roll men +25 och uppåt kan nog vara bra samt att du har någon form av vagnpark/erfarenhet från spelet redan, försöker nu pressa upp WR så kör "lagom" aggressivt och alltid till sista pixeln/vinna :).

Om det verkar intressant så skicka ett PM för ts3 info. och några test-spel så ser vi om vi kommer överens

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

In It Together: Claim Your 7 Free Days of Premium Account,
(Claim period: until November 17, 2020, at 06:00 CET (UTC+1))
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/in-it-together-2...

Citat:

We'd like to contribute our small part towards ensuring that your time spent at home is more enjoyable. Any player can claim 7 days of World of Tanks Premium Account for free! The “Home Sweet Home” 2D style is also included. Get yours by clicking the button below, where you'll need to activate the bonus code: 2020GOHOME

Kanske kan vara något om man inte loggar in så ofta och ser det.

Datum.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Skrivet av cb99:

In It Together: Claim Your 7 Free Days of Premium Account,
(Claim period: until November 17, 2020, at 06:00 CET (UTC+1))
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/in-it-together-2...
Kanske kan vara något om man inte loggar in så ofta och ser det.

Välkommet då jag inte kör prem för tillfället, upptäckte att jag går plus även utan men lite extra creds per fight tackar jag inte nej till.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem

Spelet är mer absurt nu än någonsin och det är farligt att normalisera avvikelser eftersom detta leder till ett fenomen som kallas för "the new normal" där en gång avvikande fenomen nu betraktas som normala.

Guldammo är absolut ett problem och jag kan inte påtala det nog med gånger. Guldammo är ett fundamentalt fel i spelet enligt mig.

Även premium equipment (bond equipment) och directives är felaktiga element i spelet eftersom det är pay2win (man måste spelar mycket tier 10 för att tjäna tillräckligt bonds eller ha premiumkonto). Om WG ville att alla skulle ha tillgång till dessa pay2win element skulle de göra det lättare för alla att ha tillgång till dessa och där med skulle dessa ersätta den vanliga utrustningen i spelet.

Att "alla kan använda" dessa obalanserade elementen i spelet är ett dåligt argument eftersom 1: alla har inte tillgång till dessa, och 2: ett aspekt av spelet kan fortfarande vara dåligt även om alla nu skulle ha tillgång till det.

Här är exempel som illustrerar den absurda situationen med guldammo, till er som inte fattar vad det innebär:

1.

För det första är det orationellt att skjuta "upper plate" som dessutom är vinklad, mer rationellt vore att skjuta "lower plate" eftersom den är generellt svagare och vinklas bakåt vilket gör att den effektiva tjockleken blir betydligt mindre. För det andra är det sjukt att det ska finnas en ammo som kan ha så mycket bättre pen att den motverkar en tanks allra starkaste armor som dessutom är vinklad på ett sätt som aldrig skulle kunna pennas med normal ammo.

2.

Samma sak här. Genom premium apcr kan en tanks allra starkaste yta bli penetrerad, dessutom från väldigt långt håll. Igen ett absolut orationellt beslut av fienden att skjuta "gun mantlet" från särskilt långt avstånd när det givna valet vore att skjuta den särskilt stora "lower plate" eller till och med "upper plate" (Skorp har 246mm AP och kan penna Caerns upper plate).

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Spelet är mer absurt nu än någonsin och det är farligt att normalisera avvikelser eftersom detta leder till ett fenomen som kallas för "the new normal" där en gång avvikande fenomen nu betraktas som normala.

Guldammo är absolut ett problem och jag kan inte påtala det nog med gånger. Guldammo är ett fundamentalt fel i spelet enligt mig.

Även premium equipment (bond equipment) och directives är felaktiga element i spelet eftersom det är pay2win (man måste spelar mycket tier 10 för att tjäna tillräckligt bonds eller ha premiumkonto). Om WG ville att alla skulle ha tillgång till dessa pay2win element skulle de göra det lättare för alla att ha tillgång till dessa och där med skulle dessa ersätta den vanliga utrustningen i spelet.

Att "alla kan använda" dessa obalanserade elementen i spelet är ett dåligt argument eftersom 1: alla har inte tillgång till dessa, och 2: ett aspekt av spelet kan fortfarande vara dåligt även om alla nu skulle ha tillgång till det.

Som F2P kan jag säga att jag stör mig enormt mycket mer på enstaka premium/rewardvagnar som är "lite" för bra snarare än fördelar genom bond equipment och directives. Dessa fördelar är inte heller stora jämfört med andra fördelar man får genom att vara ha ett lite mer moget konto med vältränade bestättningar, vilka väl funnits sedan spelets start. Ta t.ex. gun rammern, är väl 1% eller 2.5% bättre jämfört med vanlig/vanlig i specialicerad slot, jämför med t.ex. BIA som påverkar allt några procent. Bond equipment blir sista steget i en grind att förbättra sina vagnar, ser inget fel i det.

Tycker inte heller guldammo i sig är ett problem, men kunde önska att det var mer nyanserat snarare att dyr-ammo-är-(nästan)-alltid-bättre.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Sporadisk spel för mig, men hittepåstridsvagnar, power creep, gold spam, medvetna OP-stridsvagnar och hjulfordon förstör spelet.

Folk vill ha spelet så tydligen. Till och med "bästa" spelarna som ska föreställa "bra" människor använder guldammo, prem-equipment, directives, och även prem consumables. Alla dessa ger en fördel gent emot alla andra som endast använder standard-grejor.

Förr i världen var spelet mer sansat, den enda "boostern" var crew skills och här lönade det sig att spela samma tank/crew väldigt länge. Men numera behövs inte bra crew, för det första säljer WG premiumtanks med 0 skill crews, dvs. BIA är redan tränad, och för det andra finns flertal artificiella boosters som gör att spelaren inte behöver spela tusentals spel med samma crew för att få en fördel gent emot fienden.

WG är ute och cyklar också med sin "crew 2.0" där de vill motverka "mycket starka crews", och detta är helt fel väg att gå eftersom många har lagt ner mycket tid och pengar på att träna sina crews i flera år, inkl. mig. Om WG är ute efter balans i spelet borde de fokusera på andra element. En ny spelare med en is6 kan genom att ladda guld, i praktiken spela ut en betydligt bättre spelare eftersom 1: guldammo gör armor betydligt svagare, 2: den bättre spelaren kan inte spela effektivt om hen hela tiden blir pennad av tanks som han inte skulle bli pennad av i normala fall i den positioneringen. Lägg sedan till andra pay2win element.

Och till de som säger "oh blir man utspelad av en guldspammare är man noob". Nej så är det inte, en bra spelare läser av situationen och utbyter HP. Man måste spela aktivt för att vara effektiv och dessutom är det absurt att tvingas spela passivt eller stå hull down in en HT, som i normala fall och med korrekt positionering inte skulle bli pennad av dessa guldspammare.

Jag har spelar nästan 60k spel och 3 markat alla mina tier 8 HT utan någon guld eller bond-equipment eller prem consumables. Jag vill påstå att jag "vet" hur man ska spela vid detta laget men jag är inte lika effektiv längre pga. dessa faktorer ovan och det är sorgligt att se sin WR och WN8 krypa neråt trots att ens kunskaper som spelet har ökat.

Slutsats: det lönar sig inte att förlita sig på personlig skill och hängivenhet längre, vilket är synd eftersom detta var kärnan i WOT. Du spelar bra och tränar din crew = fördel, men inte längre.

Ett exempel kan även vara en, låt oss säga VK45A, den har 200mm pen, den kan aldrig vinna 1v1 med en Defender rent realistiskt. Defender kan ladda guld och penna hela fronten och göra 440 dmg gång på gång. VK45A även om den laddar apcr kan inte penna Defender framifrån ens, förutom kupolerna, men dessa är svåra att träffa i medium avstånd: Visst spelar jag ut Defenders då och då med min VK45A men då ska man tänka på att jag har över 3000 spel i en och samma tank och har en nästan 6 skill crew som boostar parametrar så som gun handling och accuracy, men trots det är man i ett underläge eftersom hade jag haft en 6 skill crew i en Defender och dessutom skjutit guld hade jag kunnat uppnå samma resultat eller bättre.

Folk fattar inte detta och de vill inte fatta heller eftersom de är glada med att boosta sina stats genom att betala pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Som F2P kan jag säga att jag stör mig enormt mycket mer på enstaka premium/rewardvagnar som är "lite" för bra snarare än fördelar genom bond equipment och directives. Dessa fördelar är inte heller stora jämfört med andra fördelar man får genom att vara ha ett lite mer moget konto med vältränade bestättningar, vilka väl funnits sedan spelets start. Ta t.ex. gun rammern, är väl 1% eller 2.5% bättre jämfört med vanlig/vanlig i specialicerad slot, jämför med t.ex. BIA som påverkar allt några procent. Bond equipment blir sista steget i en grind att förbättra sina vagnar, ser inget fel i det.

Tycker inte heller guldammo i sig är ett problem, men kunde önska att det var mer nyanserat snarare att dyr-ammo-är-(nästan)-alltid-bättre.

Premiumvagnar är absolut ett problem enligt mig och jag håller med. Men WG har sedan länge övergivit iden om att premiumvagnar ska vara sämre än vanliga, tvärt om de erkänner att kunderna vill ha bättre och bättre utrustning och där med kan man förvänta sig att majoriteten av premiumvagnar är bättre än motsvarigheten i tech tree.

Bond equipments och directives är ett stort problem eftersom man måste betala för att ha råd med dessa, förslagsvis genom att lira tier 10 eller ha premiumkonto så man kan låsa upp missions. Dessutom måste man hela tiden fylla på med crew och equipment directives efter varje spel, det är inget man kan köpa en gång och sedan använda i all oändlighet. Jag t.ex. lirar inte tier 10 och jag har nästan 60k spel under bältet, ändå har jag bara ackumulerat 12k bond eller något och detta räcker till drygt 3 st improved equipment, och man kanske har flertal tanks var av alla har 3 slots med equipment. Att pimpa sin tank är absolut en fråga om ekonomi, för att realistiskt kunna spela på en nivå i tier 10 som möjliggör att man tjänar tillräckligt med bonds måste man ha premiumkonto. Dessutom kan man köpa directives för krediter, vilket åter igen kräver premiumkonto för att ackumulera tillräckligt men pengar för att bekosta ens konsumtion.

Träna crews är inte en fråga om pengar. Visst går det snabbare om man har premiumkonto, men alla människor kan låsa upp crew skills genom att spela samma tank x-antal gånger, man behöver ingen speciell valuta eller betala krediter för att boosta sin crew till t.ex. full repair, eller full camo, eller full BIA. Numera säljer även WG premiumvagnar där crews är fullt tränade, vissa med BIA som 0 skill, vilket faktiskt innebär att man kan köpa crews som har en fördel gent emot andra redan från start.

Men till oss som kanske har 10 eller 20 tusen spel på samma crew känns det som ett slag i käften när någon kan betala för att komma till liknande nivå som oss, det är omotiverade.

Spelet har många credit-drains, t.ex. vanlig ammo, reparation och standard consumables. Som "bra" spelare går jag +/-/0 i ett tier 8 spel på standardkonto, ibland mer plus och ibland mycket minus. Om jag inte hade hundratals miljoner crediter sparade skulle jag i det långa loppet kanske även gå minus genom att lira tier 8 hela tiden. Detta kan motverkas genom att ha premiumkonto, inget fel med det. Felet är att WG introducerar mer credits-drains än vad spelet behöver och om man inte tar del av dessa är man i en ofördelaktig situation rent mekaniskt. Om två stycken har samma crew i samma tank, den som skjuter guld och har bond-equipment och directives kommer ha en mekanisk fördel (bättre pen och bättre tank-stats). WG borde minska antalet credit drains i spelet, inte utöka det. Lösningen kan t.ex. vara att öka kostnaderna som förr i världen dvs. man måste ha pemiumkonto för att lira högre tiers och belöningen skulle då vara att tjäna mer pengar och XP som man sedan kan investera i sin värdefulla crew, inte i guldammo eller obalanserade equipment eller directives.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Träna crews är inte en fråga om pengar. Visst går det snabbare om man har premiumkonto, men alla människor kan låsa upp crew skills genom att spela samma tank x-antal gånger, man behöver ingen speciell valuta eller betala krediter för att boosta sin crew till t.ex. full repair, eller full camo, eller full BIA. Numera säljer även WG premiumvagnar där crews är fullt tränade, vissa med BIA som 0 skill, vilket faktiskt innebär att man kan köpa crews som har en fördel gent emot andra redan från start.

Men till oss som kanske har 10 eller 20 tusen spel på samma crew känns det som ett slag i käften när någon kan betala för att komma till liknande nivå som oss, det är omotiverade.

Alla kan också grinda credits för att lira Tx för att få bonds, genom att spela lägre tiers eller alternativt premiumvagnar allt eftersom man låser upp dem. Det är bara en fråga om tid, på samma sätt som hur mycket tid man lägger på enstaka besättningar.

Alla har också tillgång till vägar för att få 0-skill-besättning, visst man kommer inte ha lika många som om man köper en vagn full av dem, men tycker det är en rimlig avvägning att man får köra lite färre vagnar med dem.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Alla kan också grinda credits för att lira Tx för att få bonds, genom att spela lägre tiers eller alternativt premiumvagnar allt eftersom man låser upp dem. Det är bara en fråga om tid, på samma sätt som hur mycket tid man lägger på enstaka besättningar.

Alla har också tillgång till vägar för att få 0-skill-besättning, visst man kommer inte ha lika många som om man köper en vagn full av dem, men tycker det är en rimlig avvägning att man får köra lite färre vagnar med dem.

Du har ett grundläggande fel i argumentet, alla kan träna skills, skills kan man inte köpa loss. Där emot kan vilken noob som helst köpa ett credit-pack för några miljoner och skjuta hur mycket fusk-ammo som helst. Skills är något man får om man lägger ner tid på spelet, inget som man bara kan köpa.

Hela konceptet med bonds och directives är felaktigt och ytterligare credit-sinks i spelet som inte behövs. Varför skulle det vara bra att behöva betala extra krediter för att bli med kompetitiv i spelet? Det är absurt. Bonds, directives och guld ammo borde tas bort helt, om nu WG är seriösa med att göra spelet med skill-baserat.

Dessutom måste man betala för premiumvagnar eller fuska för att få de lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Du har ett grundläggande fel i argumentet, alla kan träna skills, skills kan man inte köpa loss. Där emot kan vilken noob som helst köpa ett credit-pack för några miljoner och skjuta hur mycket fusk-ammo som helst. Skills är något man får om man lägger ner tid på spelet, inget som man bara kan köpa.

Hela konceptet med bonds och directives är felaktigt och ytterligare credit-sinks i spelet som inte behövs. Varför skulle det vara bra att behöva betala extra krediter för att bli med kompetitiv i spelet? Det är absurt. Bonds, directives och guld ammo borde tas bort helt, om nu WG är seriösa med att göra spelet med skill-baserat.

Dessutom måste man betala för premiumvagnar eller fuska för att få de lite bättre.

Att kalla guld fuskammo är ett grundläggande fel i argumentet då det inte är fusk.

Guldammo är något man får råd med om man lägger ner tid på spelet och grindar credits.

Skills är helt klart något man kan köpa loss. Premkonto, boosters etc. hjälper till att göra din besättning bättre än någon som inte betalar för sådant kan göra.

Jag hänger inte helt med på ditt argument här?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Att kalla guld fuskammo är ett grundläggande fel i argumentet då det inte är fusk.

Guldammo är något man får råd med om man lägger ner tid på spelet och grindar credits.

Skills är helt klart något man kan köpa loss. Premkonto, boosters etc. hjälper till att göra din besättning bättre än någon som inte betalar för sådant kan göra.

Jag hänger inte helt med på ditt argument här?

Hur bra måste man vara för att gå plus. Jag har lite över 2000 wn8 och 54% win de senaste 1000 matcherna, skjuter lite premium men använder strakt kaffe, dock köpt på 50%. Inte går jag plus i Tx, måste minst köra var tredje match i en tier 8 premium för att gå plus.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Att kalla guld fuskammo är ett grundläggande fel i argumentet då det inte är fusk.

Guldammo är något man får råd med om man lägger ner tid på spelet och grindar credits.

Skills är helt klart något man kan köpa loss. Premkonto, boosters etc. hjälper till att göra din besättning bättre än någon som inte betalar för sådant kan göra.

Jag hänger inte helt med på ditt argument här?

Kan kan inte köpa sig till crew skills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Kan kan inte köpa sig till crew skills.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Du har ett grundläggande fel i argumentet, alla kan träna skills, skills kan man inte köpa loss. Där emot kan vilken noob som helst köpa ett credit-pack för några miljoner och skjuta hur mycket fusk-ammo som helst. Skills är något man får om man lägger ner tid på spelet, inget som man bara kan köpa.

Hela konceptet med bonds och directives är felaktigt och ytterligare credit-sinks i spelet som inte behövs. Varför skulle det vara bra att behöva betala extra krediter för att bli med kompetitiv i spelet? Det är absurt. Bonds, directives och guld ammo borde tas bort helt, om nu WG är seriösa med att göra spelet med skill-baserat.

Dessutom måste man betala för premiumvagnar eller fuska för att få de lite bättre.

Nope, som tidigare postare skrev kan man visst köpa crew skills (eller ja, experience) numera.

Därav vill jag hävda att bonds fortfarande inte kan vara mer "fel" än t.ex. crew skills, då det fortfarande kräver att man man åtminstone lägger tid på att spela TX, låsa upp levlar i battle pass, spela ranked eller whatever. Även om man då eventuellt behöver credits, som kan köpas för riktiga pengar, för att spela t.ex. TX för att grinda sina bonds.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Åter igen köper man XP som kan användas till att träna upp skills som man ändå hade kunnat uppnå om man bara spelade länge nog. Skillnaden är dock att alla har tillgång till samma antal skills. Så är inte fallet med guldammo, man måste betala mer för att kunna använda denna speciella typ av ammo vilket dessutom skiljer sig drastiskt från normal ammo. Liknande med directives, man måste köpa dessa utöver det vanliga credit sinket i spelet.

Dessutom är guldammo totalt obalanserat vilket jag har bevisat, lika så directives. Man måste spendera mycket krediterför att boosta sin tank. Detta behöver man inte göra med standardammo och standard consumables då dessa helt enkelt kostar mindre än motsvarande premiumfunktioner. Ponera att någon har uppnått 5 skill crew, denna spelaren behöver aldrig spendera pengar mer mer eftersom hen redan uppnått alla "bra" crew skills. MEN för att kunna använda directives eller premium consumables och guldammo då måste spelaren konstant grinda crediter eller ha premiumkonto för att kunna "fortsätta" att boosta sin tank utöver det vanliga.

Jag behöver t.ex. aldrig mer ha premiumkonto, mina crews är så pass bra. Men om jag skulle börja skjuta guld, använda premium consumables och directives (som dessutom boostar redan befintliga skills) ja då skulle jag vara tvungen att ha premiumkonto för att finansiera dessa obalanserade boosters i tier 8 eller liknande och det är inte säkert jag hade gått pluss då heller.

Om vi tar ett räkneexempel för att illustrera hur obalanserade dessa priser är och orättvist för majoriteten av spelare oavsett hur bra de är:

Panther II
AP ammo 252 kr - guldammo 4400 kr
Standard consumables 5000 kr - premium consumables 20 000 kr
Directives 10 000 kr till 20 000 kr.

Om vi säger att jag skjuter 10 AP med panther II i genomsnitt och använder alla tre standard consumables då kommer det kosta 17 520 kr exklusive reparation. Om vi sedan skulle skjuta guld, vi säger 5 apcr och resten AP och dessutom använda oss av 3x premium consumables och 1x directives á 20 000 kr, då skulle kostnaden istället bli 103 260 kr per spel exklusive reparationer, endast för att åtnjuta bättre prestanda.

Nu är mitt exempel förenklat då man kan köpa premium consumables på rea, vinna dem i missions, och det är inte alltid man behöver skjuta apcr eller använda alla consumables. Men det är korrekt att jämföra skillnaden i kostnad under samma förutsättningar eftersom man även kan vinna standard consumables i missions och även köpa dem på rea.

Under samma förutsättningar skulle det alltså kosta över 100 000 krediter per spel exkl. reparation att spela panther II med premiumfunktioner respektive 17 000 krediter genom att endast använda AP ammo och standard consumables. Detta betyder att även med premiumkonto är det inte ovanligt att man går +/-/0 i vissa spel med en tier 8 MT.

Det är korrekt att se detta som en "kredit-sink" där premium är en mycket högre kredit-sink som även ger bättre prestanda. WG hade aldrig introducerat dessa funktioner om det inte hade givit dem klirr i kassan, tyvärr är det en dåligt implementering enligt mig då man i princip betalar rikliga pengar för att få en fördel gent emot fienden. Realistiskt sett måste man ha premiumkonto för att finansiera sin användning av premiumfunktioner och man "måste" ha dessa för att bli kompetitiv gent emot andra spelare som också har dessa funktioner. Man tvingas att spendera mer krediter för att boosta sin tank, men så är inte fallet med crew skills. En spelare som uppnått 3 eller 4 skills behöver aldrig spendera krediter för att "fortsätta" att åtnjuta fördelarna som sin crew.

Tänk om man bygger en fet dator och sedan skulle behöva betala pengar varje gång för att få högre fps låt oss säga från 60 till 120 fps genom att betala "extra", på samma vis fungerar premiumgrejer i WOT och det är provocerande.

Pay2play är fasen bättre än pay2win eftersom pay2win strular med spelbalansen i spelet. Och dessutom, vi äldre spelare kan ha råd att spendera krediter och ha premiumkonto men det är absurt att behöva betala så mycket mer krediter per spel för att vara kompetitiv och dessutom finns andra negativa aspekt med att boosta en tanks stats utöver det som crew skills och standard equipment erbjuder. Om WG verkligen hade velat boosta alla tanks hade dem gjort det från början och balanserat spelet korrekt, men WG lever på obalans och power creep vilket är sorgligt. Å ena sidan nerfar de tanks som är "för bra" och å andra sidan erbjuder de lösningar som buffar tanken till absurda nivåer, bara spelaren betalar..pfft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Åter igen köper man XP som kan användas till att träna upp skills som man ändå hade kunnat uppnå om man bara spelade länge nog. Skillnaden är dock att alla har tillgång till samma antal skills. Så är inte fallet med guldammo, man måste betala mer för att kunna använda denna speciella typ av ammo vilket dessutom skiljer sig drastiskt från normal ammo. Liknande med directives, man måste köpa dessa utöver det vanliga credit sinket i spelet.

Man kan också uppnå guldammo om man bara spelar länge nog. Det tar tid att grinda crew, det tar tid att grinda credits för guldammo. Man kan betala riktiga pengar för att kunna köpa mer guldammo och man kan betala riktiga pengar för att få crewskills snabbare.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Man kan också uppnå guldammo om man bara spelar länge nog. Det tar tid att grinda crew, det tar tid att grinda credits för guldammo. Man kan betala riktiga pengar för att kunna köpa mer guldammo och man kan betala riktiga pengar för att få crewskills snabbare.

Nej det kan man inte. Man måste aktivt köpa guldammo och sedan fylla på efter varje spel. Guldammo är en konstant kostnad, en kredit-sink, men detta är inte crew skills. De skills du tränar de behåller du i all evighet. Så är det inte med guldammo.

Att betala för att få crew skills snabbare är inte samma sak som att betala för att låsa upp speciella crew skills ingen annan kan, om de inte spenderar bonds eller 5 gånger mer. Guldammo kan inte uppnås om man inte betalar 3 till 10 gånger mer krediter än vad standardammo kostar. Notera även att det finns "standardammo" och "guldammo", priset skiljer sig och lika så karaktären. MEN det finns bara en typ av crew skills i spelet alla vilka kräver lika mycket XP för att levla upp och de skillsen man erhåller behåller man för alltid även om man tränar om sin crew i en annan tank.

Att betala för att levla snabbare är inget fel, det är det grundläggande konceptet i WOT, men att betala "mer" för att låsa upp speciella funktioner som rent av är skadligt för spelets balans, det är en annan femma.

Jag vet inte om du vill göra dig lustig, men mitt exempel ovan demonstrerar tydligt skillnaden mellan crew skills och premiumfunktioner. En spelare som betalar och en spelare som inte betalar kan ändå komma upp till samma nivå i crew skills, bara det att tiden skiljer sig, men så är det med allt i WOT, betalar man kommer man kunna låsa uppå tanks snabbare också och ha råd med grundläggande utrustning. Men premiumfunktioner är annorlunda, dessa måste man fylla på med hela tiden för att fortsätta vara kompetitiv och de kostar dessutom så mycket att man är tvingad att ha premiumkonto om man ska använda dessa funktioner i samma omfattning som standardutrustning.

Åter igen, jag behöver inte spendera ett dyft för att fortsätta att lira min tanks med 5-6 crew skills, men jag MÅSTE fortsätta att spendera mycket krediter för att t.ex. kunna skjuta guld, använda directives och premium consumables. Detta är skillnaden mellan att levla snabbare och kredit-sink. Målet borde vara att minska antalet kredit-sink för att göra spelet mer jämlikt, inte utöka det. Vill man spendera pengar ska det vara på element som inte stör balansen i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Skillnaden är dock att alla har tillgång till samma antal skills.

Precis som att alla har chansen att bli kapitalister och bli ekonomiskt oberoende så ser utfallet olika ut beroende på parametrar utanför minst den ena gruppens kontroll.
Att få samma skills betyder för den ena att investera 70 lax för att maxxa crew under sin totala speltid, emedan den som inte hostar upp inte rimligen kan nå max under rimlig total speltid. Heck, man kan argumentera att de som har tid att spela istället för att jobba är priviligerade liksom de som har råd att betala för att ta bort nackdelar.

Tid är verkligen pengar i det här spelet och den som ska nå en jämn nivå med en spelare som betalat av sin tid i pengar är i en ständig relativ uppförsbacke. Dvs, alla har inte samma tillgång till onackdelar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Precis som att alla har chansen att bli kapitalister och bli ekonomiskt oberoende så ser utfallet olika ut beroende på parametrar utanför minst den ena gruppens kontroll.
Att få samma skills betyder för den ena att investera 70 lax för att maxxa crew under sin totala speltid, emedan den som inte hostar upp inte rimligen kan nå max under rimlig total speltid. Heck, man kan argumentera att de som har tid att spela istället för att jobba är priviligerade liksom de som har råd att betala för att ta bort nackdelar.

Tid är verkligen pengar i det här spelet och den som ska nå en jämn nivå med en spelare som betalat av sin tid i pengar är i en ständig relativ uppförsbacke. Dvs, alla har inte samma tillgång till onackdelar.

Åter igen, crew skills är något som man tränar och sedan behåller i all oändlighet. Så är inte fallet med guldammo eller directives eller consumables, man måste spendera krediter för att fylla på hela tiden. Kostnaden är dessutom massiv från att spela med standardutrustning och premiumutrustning som du kan se i mitt räkneexempel. Jag personligen stödjer inte sådana extrema credit-drains även om jag skulle ha råd då jag har hundratals miljoner krediter och tusentals directives som jag har vunnit genom missions. Directives är uppenbart pay2win, 10 000 till 20 000 krediter per spel för att boosta ens equipment eller crew skills till absurda nivåer. Nej tack för sånt trams. WG hamnade i blåsväder när de ville introducera dekaler för krediter som boostade prestandan (Rubicon) och nu gör de samma sak fast värre med directives och bond-equipment och annat trams.

Jag säger inte att systemet med crew skills är perfekt, det tar enormt med tid att träna ens crew och vissa skills borde ges till alla från början. MEN lösningen är absolut INTE att introducera mer pay2win element i spelet eller element som innebär att man måste grinda som en no-lifer bara för att ha råd att spendera krediter på obalanserat lull-lull.

Viss artificiell modifikation av tankens prestanda är okej, men inte till de nivåerna vi har i WOT idag då det är massiv skillnad att spela vanilla med endast crew skills som booster, och spela med premium och bond-funktioner OCH dessutom en tränad crew. Powercreep är ett problem och WG har utökat det de senaste åren. Guldammo är det mest uppenbara vilket ökar en tanks penetrering i sjukt mycket i vissa fall. Guldammo är ett dåligt koncept helt enkelt, man spenderar mer krediter för att penna tanks man inte ska penna eller kan penna med AP i en viss situation, ingen logik med det. Om högpenetrerande ammo ska existera ska det balanseras som HE, dvs. mycket mindre skada men mer pen så att det blir situationsbundet. Men då måste dmg nerfas rejält så att inte folk spammar det eftersom det är bättre att göra lite skada och penna än att inte göra skada alls. Guldammo borde transformeras till liknande roll och HE enligt mig. En viktig ammotyp men absolut inget som ersätter standardammo, sedan ska priser vara det samma inte 5 gånger mer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad folk spenderar på spelet känns dessa presenter en aning fattiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Med tanke på vad folk spenderar på spelet känns dessa presenter en aning fattiga.

Finns det något positivt överhuvudtaget med WoT enligt dig?
Jag begriper inte varför du spelar WoT, så mycket du gnäller om det...

Permalänk
Medlem

mitt konto var 7 år gammalt visst, fick en super chafee light tank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Med tanke på vad folk spenderar på spelet känns dessa presenter en aning fattiga.

Med tanke på att medel-Ivanov lägger någonstans runt 5 euro på spelet så är ett paket om någon Birgit Nilsson eller rent av en Hammaskjöld, helt hyggligt.
Heck, ska man ta i så är värdet i vissa paket ovärdeligt, med tanke på att man inte kan resa tillbaka i tiden och få sig ett Beta-märke. Men värdet finns ju bara om det uppskattas, så tack för att du devalverar värdet, tack tack.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.