Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Man kan alltid hoppas! Fick du mailet samt tvetydiga supportsamtal?

Ja fick mailet sen när man frågar i chatten så säger dom en annan sak.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Jag har inte fått det mailet, och ska enligt supporten få leverans ”om inget oväntat inträffar”

Bokade i fredags.

Fick du det mailet?

Jag fick det mailet ja, med en bekräftad order per mail kl 11.16. Damen i kundservice sa att alla skulle få mailet, men det verkar ju onekligen som att hon hade fel När fick du din orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

Kunde inte hålla mig längre.. Ringde Elgiganten för att kolla läget.
Vet inte pm det lugnade nerverna precis.

Frågade dem om hur det går för min order
Svar: Den ska vara under packning och du "borde" få ett sms att den är på väg idag och att du "borde" få den imon..
Puuhh tänkte jag, jag kommer få den!
Sen så sa hon:
Har du inte fått sms/varan imon så får du höra av dig igen.

Doooh!!

Bli galen!

Haha, men ja blev nästan vara värre av det där svaret. Jag frågade på chat o gav mitt Ordernr o fick bara svaret att han kunde se att jag skulle få den på release, hur nu det ska gå till när den inte är skickad ens

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av Frenchguy:

Någon som hört något om netonnet? Min beställning från den 17e september står fortfarande bara som mottagen..

Kan ej se status på sidan men har inte fått något mail än iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Någon som hört något om netonnet? Min beställning från den 17e september står fortfarande bara som mottagen..

Min står också som mottagen ännu. Beställde 17e med.

Edit: en kompis fick sin uppdaterad nyligen till skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muggen76:

Min står också som mottagen ännu. Beställde 17e med.

Edit: en kompis fick sin uppdaterad nyligen till skickad.

Wtf hoppet lever än. Synd bara att kundtjänsten är så j**la inkonsekventa. Klara besked tack...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matteume:

Det ända som är surt med Elgiganten är att dom levererar via Bring, fanns iaf bara det alternativet för mig.
Dom är väl inte välkända för snabba leveranser.
Jag bor 15 km utanför Umeå och mitt Pulse 3D från EG har stått i Umeå och väntat på utkörning sen igår kl 08:32, blir det samma sak med PS5 kommer jag fan att gå i taket!

Pest eller kolera (Postnord eller Bring)

Fy f'n var surt om det bli så!

Skrivet av TriNitro:

Haha, men ja blev nästan vara värre av det där svaret. Jag frågade på chat o gav mitt Ordernr o fick bara svaret att han kunde se att jag skulle få den på release, hur nu det ska gå till när den inte är skickad ens

Det ska bli intressant och se hur dem löser detta..

Bli en rejäl nagelbitare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

Någon som hört något mer om ordrarna från i fredags på NetonNet?

Skrivet av Konve:

Inte mer än det mail vi fick angående systemfelet. Enligt supporten kommer vi inte att få en tilldelning till release.

Inte heller hört något från Netonnet mer än mailet, skrev till chatten igår och han klistrade bara in mailet i chatten igen..!

Sitter och trycker F5 på mina sidor samt mailen i hopp om att de kanske lyckades hitta dessa 80 extra enheter!

Permalänk

Ni som har bokat med Elgiganten för frakt till ombud. Eg skickar aldrig innan release. Så era maskiner lär skickas imorgon. Med lite tur så har ni dom på fredag. I värsta fall måndag. Bring är inte kända för att jäkta

Permalänk
Medlem

Fick svar på att dem flesta ligger i kö för nästa omgång i december på Netonnet. Men frågade ifall dem skulle få en våg av avbokningar kommer dem täckas med bokningarna från i fredags 😁👍 som sagt så lever den!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick svar från elgiganten att min konsol gått iväg till Bring och ska levereras imorgon. Här i Skaraborg har jag än så länge aldrig varit missnöjd med bring, men lagen om alltings jävlighet betyder väl att dom klantar till det på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Fick svar på att dem flesta ligger i kö för nästa omgång i december på Netonnet. Men frågade ifall dem skulle få en våg av avbokningar kommer dem täckas med bokningarna från i fredags 😁👍 som sagt så lever den!

Hoppas på den med! Kan leva med att få nästa vecka också!

Hoppas alla som fått bekräftelse börjar avboka deras andra köer! När jag får min bekräftelse från netonnet kommer jag omedelbart avboka min från MM!

Permalänk
Medlem

Ny fick jag mail om min var skickad från Netonnet

Permalänk
Skrivet av muggen76:

Ny fick jag mail om min var skickad från Netonnet

Får man fråga vilken tid du beställde så att man vet om de packar i turordning 😅

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från media markt? Fick mail den 13e att jag kommer få min på release den 19e.

Permalänk
Medlem

Känns lite som MediaMarkt kommer göra en repris igen(XSX releasen).

Permalänk
Skrivet av Frenchguy:

Får man fråga vilken tid du beställde så att man vet om de packar i turordning 😅

Min orderbekräftelse kom 11.53 och jag har inte fått något mail än. Du då?

Permalänk
Medlem

Allt från Spelbutiken skulle skickats igår, men kontaktade deras kundservice varpå min order inte har skickats ännu 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av grohl:

Fick svar från elgiganten att min konsol gått iväg till Bring och ska levereras imorgon. Här i Skaraborg har jag än så länge aldrig varit missnöjd med bring, men lagen om alltings jävlighet betyder väl att dom klantar till det på något sätt.

Jag fick precis samma svar. Tydligen har dom bara inte uppdaterat status från "Reserverad" på hemsidan ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Får man fråga vilken tid du beställde så att man vet om de packar i turordning 😅

Ordererkännande 11:07 17/9

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har fått det bekräftad att dem kommer att få deras konsoler på releasedagen hos Mediamarkt och ska hämta i deras varuhus? Undrar när dem skickar ut mailen att man kan hämta ut dem, blir det idag eller imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Får man fråga vilken tid du beställde så att man vet om de packar i turordning 😅

Garanterat turordningen, vore pinsamt att missa en order och förklara det senare 😅🤪

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lsociety:

De flesta TV apparater har "game mode" vilket är det som gör att latencyn minskar. Denna slås förmodligen på automatiskt vid 120Hz. Det är en del funktioner som slås igång per automatik, iallafall med Xbox one series x.

Nej gamdemode är aktiva i båda lägen du får aldrig latens under 80ms utan gamemode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Garanterat turordningen, vore pinsamt att missa en order och förklara det senare 😅🤪

Jag har fan ont i magen 🙄

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Skrivet av Gedzi:

Någon som hört något från media markt? Fick mail den 13e att jag kommer få min på release den 19e.

Skrivet av marmulax:

Finns det någon som har fått det bekräftad att dem kommer att få deras konsoler på releasedagen hos Mediamarkt och ska hämta i deras varuhus? Undrar när dem skickar ut mailen att man kan hämta ut dem, blir det idag eller imorgon?

Fick ett mail den 5/11 om att jag ska få den på release, men inte hört något sedan dess. Beställde med upphämtning i butik så misstänker att det kommer vara tyst tills imorgon, när mailet om upphämtning kommer (förhoppningsvis!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffar:

Jag fick precis samma svar. Tydligen har dom bara inte uppdaterat status från "Reserverad" på hemsidan ännu.

Tycker det är skumt då man ju brukar få mail med levinfo även om status på hemsidan visar fel. Har i alla fall varit så flera gånger tidigare för mig men då med spel.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av glennuendo:

Min orderbekräftelse kom 11.53 och jag har inte fått något mail än. Du då?

17:28, blir svettigt det här..

Permalänk
Skrivet av muggen76:

Ordererkännande 11:07 17/9

Toppen 👍 då måste det vara turordning

Permalänk
Skrivet av Frenchguy:

17:28, blir svettigt det här..

Oj, det var sent! Ja, jag är riktigt nervös nu alltså

Permalänk
Medlem

Såhär skrev MediaMarkt till mig när jag frågade om jag hade valt "Hämta i butik" eller hämta på postombud:

"Din order ligger med leverans så den hämtar du hos ditt närmaste postombud på releasedagen."
Kan dom skicka ett paket till postombud, utan att jag blir varse om det?
Känns inte så troligt att jag kan hämta det imorgon, eller hur gjorde dom på Xbox-releasen?