Permalänk
Medlem

Yeong Yang Cube 0221B

Hej,
Jag är väldigt sugen på detta chassi, och jag undrar kort och gott var man kan köpa det? Jag har hittat det på DB, men där kostar det ju 2599:-. Finns det någon annan stans? Och i så fall, är det billigare?

Och nätagget som följer med, klarar det av att driva moderkort, 8st hårddiskar, cdrw och dvd?

Permalänk
Medlem

serverchassin är dyra... och den borde klara det du skrev

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
serverchassin är dyra... och den borde klara det du skrev

Jag vet, men jag tänkte om det fanns något ställe där de såldes snäppet billigare. Min budget ligger på lite över 2000kr, så jag har precis inte råd med den :/

Permalänk
Medlem

jag har en sådan i slutet av sommaren. whii.

*ger nordic en kjam*

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
jag har en sådan i slutet av sommaren. whii.

*ger nordic en kjam*

Ge den till mig?

Seriöst; nordic?

Permalänk
Medlem

Min svarta skönhet står i lägenhetsförrådet till ingen nytta, krook får säkert mer nytta av den än jag

Permalänk

det agget som hängde me (300w) kunde lika väll kvitta tycker jag.. uslare jävla agge får man fan i mig leta efter, fast lådan e suverän.
jag köpte ett antec truecontrol 550w till den istället.

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Net_Assassin
det agget som hängde me (300w) kunde lika väll kvitta tycker jag.. uslare jävla agge får man fan i mig leta efter, fast lådan e suverän.
jag köpte ett antec truecontrol 550w till den istället.

Så det är alltså dåligt? Om man köper ett eget, måste det vara något speciellt eller räcker kablarna ändå?

Permalänk
Medlem

Man måste se till att man har en rätt lång ATX-strömkabel till moderkortet eftersom nätagget oftast sitter i botten på kuben, inte längst upp som är vanligt i tower-lådor. Med ett Antec/Topower/Enermax får man rätt säkert bra längder.. men kolla på tillverkarens hemsida efter specifikationer.

Jag kan inte säga något om original-nätagget, jag minns aldrig att jag hade problem med det, tror jag byggde in det i min server jag hade då (1998) och köpte ett Enermax 365W (R.I.P.).

Permalänk
Medlem

annars kan man köpa en atx-förlängare på tex classe

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte lita på förlängare om jag hade ett extremt strömsuget system (tänker på hög VCore och fett grafikkort), du får stora förluster i kontakterna om du förlänger kabeln.

Permalänk
Medlem

nja, det tror jag faktiskt inte...

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Har du provat? Det har jag, inte att rekommendera. Det blir nästan överslag i kontaktytorna om du kör mycket strömkrävande grejer och då oxiderar kontaktytorna.
Edit: Det kan alltså fungera jättebra under en kort period, men i förlängningen kan du se fram emot dålig kontakt.

Permalänk
Medlem

Hade en sån där Yeong Yang låda förrut, var grovt missnöjd med den för det pris man gav för den (2600kr).

Prollen överhettades nästan för det fanns inget utblås på prolle-sidan.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Kan inte heller rek att använda en förlängningskabel.

Räcker bara att det är lite klappt så börjar det oxidera och snart smälter kontakten.

Så hände med mitt moderkort och ATX kontakten.
hade ingen förlängare utan körde som vanligt.

Och då är det 300W nättagg.
Fick ta och löda bort kontakten på moderkortet och skarva atx kabeln dvs klippte av halva kablarna och tog nytt set från en gammal atx kontakt och lödda ihop.

Inget roligt.

Visa signatur

XP1800@1695mhz, Greative G3 ti 200, Epox 8kha+, 256mb Crusial DDR 2100,
2x80gig WD se 3dmark 8181p

Permalänk
Medlem

får hoppas att kabeln från mitt aopen 300w räcker då.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazman
Hade en sån där Yeong Yang låda förrut, var grovt missnöjd med den för det pris man gav för den (2600kr).

Prollen överhettades nästan för det fanns inget utblås på prolle-sidan.

Har du kvar chassit, och i så fall vill du sälja det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazman
Hade en sån där Yeong Yang låda förrut, var grovt missnöjd med den för det pris man gav för den (2600kr). Prollen överhettades nästan för det fanns inget utblås på prolle-sidan.

Jag körde först med dual Celeron i kuben men bytte sen till en TBird 1 GHz och märkte direkt att värmeutvecklingen var större än vad chassit klarade av att få bort bara genom övertrycket från fläkten man kan montera i fronten framför moderkortet. Ett hål för en 92 mm fläkt kapades upp i taket ovanför processorområdet och det blev en enorm skillnad.

Men visst var lådan dyr (och är fortfarande det) men jag tycker inte den gav lite för pengarna för sin tid när jag köpte den. Idag är det många fler finesser i vanliga chassin som saknas i chassit som det såg ut när jag köpte det.. inte för att jag skulle sakna finesserna precis (kör med egen hårddisk-upphängning etc..)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordic
Har du provat? Det har jag, inte att rekommendera. Det blir nästan överslag i kontaktytorna om du kör mycket strömkrävande grejer och då oxiderar kontaktytorna.
Edit: Det kan alltså fungera jättebra under en kort period, men i förlängningen kan du se fram emot dålig kontakt.

jag är ytters tveksam till detta, men i annat fall finns det ju div. medel att använda bl.a. kontaktspray...

Permalänk
Medlem

.. och sen är problemet tillbaka. Kopparpasta kanske är en bättre lösning.

Permalänk
Medlem

eller så förlänger man alla kablarna.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)