Permalänk
Medlem

Skärm fast på 60hz

Hejsan!
Jag fick precis min nya ps5 och jag vill spela black ops cold war på 120hz. Jag använder hdmi kabeln som kom med ps5an vilket är en hdmi 2.1. Jag har en asus VG278QR vilken enligt användarhandboken stödjer den 1080p 120hz. Via hdmi. Men jag får bara ut 60hz. Jag kopplade in skärmen till min laptop och ändrade uppdateringsfrekvensen till 120hz. Det var inga problem men då jag kopplade tillbaka den till min ps5 gick den ner till 60hz igen. Går det att få ut 120hz med den skärmen eller måste jag köpa en ny om jag vill ha det?

Permalänk
Keeper of the Bamse

På din PS5, gå till Settings > Screen and Video > Screen > Adjust Display Area. Sen följer du instruktionerna, det är den som bestämmer vilken uppdateringsfrekvens som skärmen körs i.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

På din PS5, gå till Settings > Screen and Video > Screen > Adjust Display Area. Sen följer du instruktionerna, det är den som bestämmer vilken uppdateringsfrekvens som skärmen körs i.

Är inte det vara för att ställa in hur mycket som visas på skärmen så att det är hela vägen ut i hörnen?