LG OLED 2020 (BX/CX/GX/WX/ZX/RX), samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag köpte dock till gamla TVn, men det borde funka lika bra till CX också.
Köpte också den som är Ultraslim, av den enkla anledningen att den var ultraslim. Funkar väldigt bra! Sitter kvar och var enkel att montera.

Tackar

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Har nu beslutsångest mellan 65 GX och CX. ÄR det värt 5k för designen?

Var ute efter CX:en till en början som jag räknade hamna på 20k men beställde istället GX:en
Nu när CX dök upp enligt förutspått pris valde jag att låta min order ligga kvar, skulle bara ångra mig annars, kommer att bli trevligt med en Flush TV på väggen

Då jag spelar mest på PC offrade jag min beställning PS5:an och köper den vid ett senare tillfälle istället så får den kostnaden täcka mellanskillnaden mellan CX och GX

This:

Or This:

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa LG CX 66", någon som har ett schysst väggfäste att rekomendera till den varianten?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tänkte köpa LG CX 66", någon som har ett schysst väggfäste att rekomendera till den varianten?

Jag kör med Multibrackets M Universal Wallmount Super Slim Large för 46"-63" till min LG OLED55B6V
Fästet klarar 55kg, 65CX väger 25 kg så det borde inte vara några problem hade det inte följt med ett fäste till GX:en så hade jag använt denna..

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Var ute efter CX:en till en början som jag räknade hamna på 20k men beställde istället GX:en
Nu när CX dök upp enligt förutspått pris valde jag att låta min order ligga kvar, skulle bara ångra mig annars, kommer att bli trevligt med en Flush TV på väggen

Då jag spelar mest på PC offrade jag min beställning PS5:an och köper den vid ett senare tillfälle istället så får den kostnaden täcka mellanskillnaden mellan CX och GX

This:
https://www.lg.com/ca_en/images/tvs/md06244477/gallery/desktop-04.jpg

Or This:
https://www.red-dot.org/fileadmin/bilder/Webnews_PMs/2020/20200622_PD_Design_Week_Tag_1_BoBs/Red_Dot_OLED.jpg

Jag skulle också ångra mig tror jag, men mitt samvete kan inte riktigt tillåta 5k tillägg för ett väggfäste. Men när jag tänker efter så kan den få agera tavla i nått rum när jag är less på den vilket blir svårare med cx

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Jag skulle också ångra mig tror jag, men mitt samvete kan inte riktigt tillåta 5k tillägg för ett väggfäste. Men när jag tänker efter så kan den få agera tavla i nått rum när jag är less på den vilket blir svårare med cx

Tycker GX är given om du ska väggmontera och om det är en vägg med sådan vinkel att man passerar glipan. Är det en vägg i änden av ett rum hade jag nog sparat de extra pengarna. Men i min lägenhet t.e.x står tvn så att man från entredörren ser den helt i profil. Nu är jag inte så såld på väggmontera som andra, men om jag hade väggmonterat hade jag definitivt gått på en design som inte glipar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Jag kör med Multibrackets M Universal Wallmount Super Slim Large för 46"-63" till min LG OLED55B6V
Fästet klarar 55kg, 65CX väger 25 kg så det borde inte vara några problem hade det inte följt med ett fäste till GX:en så hade jag använt denna..

Tack, ser bra ut men hade helst velat ha någon som går att justera lite så man lättare kommer åt kablar etc. Någon som vet något annat alternativ som uppfyller det? (Och passar med CX "65)

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Tror vi på någon sänkning under veckan på CX modellerna under veckan? Någon mer som väntar? Eller ska man köpa en och utnyttja öppet köp och lämna tillbaka om det dyker upp ett bättre pris?

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Tror vi på någon sänkning under veckan på CX modellerna under veckan? Någon mer som väntar? Eller ska man köpa en och utnyttja öppet köp och lämna tillbaka om det dyker upp ett bättre pris?

Tror, nej. Väntar, ja. För dyrt för mig som det är nu med en precis nyuppgraderad overkilldator.

Men om du har råd tycker jag din taktik låter bra. Många butiker prismatchar ju också.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Köpte precis LG OLED48CX från netonnet för 12990kr, blir den nersatt mer så är jag garderad med öppetköp i 90 dagar.

Ska ha den som kombinerad monitor/tv, blir första gången jag testar 4k. Dock kommer jag behöva ett nytt grafikkort också eftersom mitt gamla 980ti kommer bli lite trögt. Är så många turer med nya korten från amd/nividia så jag tror jag kommer avvakta ett tag med det köpet dock.

Permalänk
Medlem

Gammalt väggfäste till CX65/77?

Jag funderar på ifall jag kan återanvända mitt fäste jag haft sedan 2013 till min 50" Panasonic plasma-TV som väger 26 kg. Jag låter den hänga 40 cm från väggen så att bilden upplevs större från soffan och tänkte göra likadant igen. Hänga platt på väggen känns meningslöst när man har både golvhögtalare och TV-bänk som sticker ut en halvmeter liksom.

Deltaco ARM-415

Det står att den är för 30-63", men det står också att den klarar 75kg. 63"-are kanske vägde strax under 75 kg på den tiden tänker jag

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jojkenstein:

Jag funderar på ifall jag kan återanvända mitt fäste jag haft sedan 2013 till min 50" Panasonic plasma-TV som väger 26 kg. Jag låter den hänga 40 cm från väggen så att bilden upplevs större från soffan och tänkte göra likadant igen. Hänga platt på väggen känns meningslöst när man har både golvhögtalare och TV-bänk som sticker ut en halvmeter liksom.

Deltaco ARM-415

Det står att den är för 30-63", men det står också att den klarar 75kg. 63"-are kanske vägde strax under 75 kg på den tiden tänker jag

Det är bara VESA-måtten och vikten som spelar roll egentligen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är bara VESA-måtten och vikten som spelar roll egentligen.

Tack Emil ☺️ Det kändes som så, men ville vara helt säker så jag inte missat något under sju år, hehe. Den ska hänga 20 cm ovanför TV-bänken så jag får plats med centerhögtalaren under TV:n. I mittersta delen, av tre utrymmen i IKEA-bänken, står förstärkaren, så måste ha den lösningen. Alternativet är väl kanske att sätta centerhögtalaren i det utrymmet (och luta den något uppåt) och sätta förstärkaren vid sidan någonstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Tror vi på någon sänkning under veckan på CX modellerna under veckan? Någon mer som väntar? Eller ska man köpa en och utnyttja öppet köp och lämna tillbaka om det dyker upp ett bättre pris?

De verkar sälja jävligt bra för 20tkr så svårt att se att det blir någon mega-sänkning på fredag. Kemikalieskatten ställer ju till det lite också. Om det blir en sänkning lär det handla om ett par hundralappar.

Själv letar jag fortsatt soundbar-fynd på BF. Vilka modeller är CX-anpassade? Väggen lär den hamna på så småningom men ändå snyggt med en tunn soundbar. Givetvis vill jag inte kompromissa på ljud. Budget åtminstone 10tkr i ordinariepris, men BF-pris omkring 5-6tkr (sett att just soundbars reas rätt så aggresivt just nu).

Alternativt om någon sjukt bra soundbar (som inte är CX-anpassad) är på kraftig rea så att jag i väntan på att den hängs på väggen (väntar på tv-möbeln) får hitta på en provosorisk lösning.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk

Rätt säker på att Fredagens stora rea tv är LG C9 då beståndet på ELgiganten gick från fulla lager förra veckan till inga alls men inkommer på fredag!

Vad tror ni en 55:a landar på 9999kr? 10999kr? Blir ett riktigt fin tv köp för oss med mellan budget då den är så nära cx i funktion.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyarlathotep:

Rätt säker på att Fredagens stora rea tv är LG C9 då beståndet på ELgiganten gick från fulla lager förra veckan till inga alls men inkommer på fredag!

Vad tror ni en 55:a landar på 9999kr? 10999kr? Blir ett riktigt fin tv köp för oss med mellan budget då den är så nära cx i funktion.

Nästan värt att ha en 55" C9 i sovrummet å en 65" CX i vardagsrummet då haha! Vet att Netonnet helt stängt sina "hämta i lager hos butik X" under denna veckan pga corona-hetsen iaf. Elgiganten kanske kör samma? En 55" C9 för 10tkr är ett riktigt kap iaf.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyarlathotep:

Rätt säker på att Fredagens stora rea tv är LG C9 då beståndet på ELgiganten gick från fulla lager förra veckan till inga alls men inkommer på fredag!

Vad tror ni en 55:a landar på 9999kr? 10999kr? Blir ett riktigt fin tv köp för oss med mellan budget då den är så nära cx i funktion.

Produceras dem ens längre? Var skulle de få nya från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Produceras dem ens längre? Var skulle de få nya från?

Tror han menar att de har lagt undan dem just för black friday då det fanns väldigt många i lager som försvann över en kväll men sen kommer in i lager igen på fredag. Tror inte ens CX produceras längre, och om de gör det så är det i liten skala. Är väl C11 eller CXI eller vad de nu kommer kalla den som är på väg.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Är väl C11 eller CXI eller vad de nu kommer kalla den som är på väg.

Att de börjar om på C1 är ryktet jag läste nånstans. (kan varit en video på HDTVtest)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Bara jag som sitter och väntar på en schysst rea på typ C9? Tänker att det borde vara möjligt att få tag i en 55” c9 för drygt 10 000kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Jag kör med Multibrackets M Universal Wallmount Super Slim Large för 46"-63" till min LG OLED55B6V
Fästet klarar 55kg, 65CX väger 25 kg så det borde inte vara några problem hade det inte följt med ett fäste till GX:en så hade jag använt denna..

Har du bild på slutresultatet?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av Mainman:

Bara jag som sitter och väntar på en schysst rea på typ C9? Tänker att det borde vara möjligt att få tag i en 55” c9 för drygt 10 000kr!

Eh? Du läste inte vad jag skrev ovan antar jag ha ha.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Skulle det inte vara något problem med C9 och högre upplösningar/frekvenser, eller var det VRR? Kan inte placera riktigt vad det var. C9 alltså, är medveten om problemen med 3080 ock CX.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Skulle det inte vara något problem med C9 och högre upplösningar/frekvenser, eller var det VRR? Kan inte placera riktigt vad det var. C9 alltså, är medveten om problemen med 3080 ock CX.

Jättesvårt få info C9 har tom bättre bild ibland men jag tror c9 garanterar 60 4k vrr isället för cx som lovar 120 och har en ny processor för det med blackshit insertion ingen vill ha. Omöjligt bli klok på det då alla verkar hata info. Det enda som framgår är att c9 är guld om man inte bryr sig om 4k 120hz spel.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyarlathotep:

Jättesvårt få info C9 har tom bättre bild ibland men jag tror c9 garanterar 60 4k vrr isället för cx som lovar 120 och har en ny processor för det med blackshit insertion ingen vill ha. Omöjligt bli klok på det då alla verkar hata info. Det enda som framgår är att c9 är guld om man inte bryr sig om 4k 120hz spel.

LG C9 stödjer 4K i 120Hz. Det bör vara mer eller mindre samma panel på C9 och CX.
CX har en något vassare processor och stöd för BFI i 120hz (men på det stora hela är de väldigt snarlika).

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle:

LG C9 stödjer 4K i 120Hz. Det bör vara mer eller mindre samma panel på C9 och CX.
CX har en något vassare processor och stöd för BF! i 120hz (men på det stora hela är de väldigt snarlika).

Tack för info! Vad står bf för? Eller vad är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Tack för info! Vad står bf för? Eller vad är det?

Skrivfel från min sida, det ska stå BFI dvs black frame insertion. En teknik för att baka in en svart ruta med jämna mellanrum för att öka rörelseskärpan. Intressant teknik men som jag har förstått det en trasig implementation på CX i skrivande stund (kanske kommer nån firmware som fixar det framåt).

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Har du bild på slutresultatet?

Antar att du menar på min nuvarande TV, har inte fått GX:en ännu

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Antar att du menar på min nuvarande TV, har inte fått GX:en ännu

https://i.ibb.co/JHcsWSG/LGOLED55-B6-V-WRb.jpg

Men hjälp vilken söt katt 🥰❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Men hjälp vilken söt katt 🥰❤️

Haha tack, ja hon är ett riktigt charmtroll..
Hon skall vara med överallt

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch