PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Hur man än vrider och vänder på det så är ju EG:s expressfrakt lurendrejeri.

Jag gick in och sökte fram den här infon på 1 minut.
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-frakt-leverans/frakt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Jag gick in och sökte fram den här infon på 1 minut.
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-frakt-leverans/frakt...

Vad ville du ha sagt med den länken?

Eftersom du verkar veta hur EG arbetar så får du ju gärna förklara varför folk som betalt extra för att få sina paket tidigt inte ens fått sin order packad medan folk med standardfrakt just nu sitter å spelar?

Jag är i stort sett mkt nöjd med EG, jag får nog mitt paket i tid men jag undrar fortfarande varför express erbjuds om det inte betyder något. Pengarna skiter jag i, det är principen.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

My fellow Stockholmare.. hur är statusen för er? ^^ här är det tyst som i graven än så länge..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Vad ville du ha sagt med den länken?

Eftersom du verkar veta hur EG arbetar så får du ju gärna förklara varför folk som betalt extra för att få sina paket tidigt inte ens fått sin order packad medan folk med standardfrakt just nu sitter å spelar?

Jag är i stort sett mkt nöjd med EG, jag får nog mitt paket i tid men jag undrar fortfarande varför express erbjuds om det inte betyder något. Pengarna skiter jag i, det är principen.

Låter ju mer som att dessa personer borde ha köpt express packning. Expressfrakten gör ju bara att det går snabbare när paketet är i händerna hos speditören.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

My fellow Stockholmare.. hur är statusen för er? ^^ här är det tyst som i graven än så länge..

Inte Stockholmare men helt tyst för mig också 😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Inte Stockholmare men helt tyst för mig också 😔

Segt! 12.25 ordbekräftelse här

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Elgiganten
Fraktmetod: Express
När: 19 November 2020
Modell: Disc
Status: Leverans ska ske i morgon måndag 7 Dec 2020
Bor: Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Segt! 12.25 ordbekräftelse här

Ja verkligen, verkar ju ha lugnat ner sig med leverans bekräftelser nu också vilket bara gör en mer orolig och undrande varför man inte kom med i den vågen heller 🤔

Permalänk
Medlem

Jag fick mail från bring för en stund sen. Men inte mer info än att de fått info om paketet. Bekräftelse 12:22 SE stockholm(norrort)

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

My fellow Stockholmare.. hur är statusen för er? ^^ här är det tyst som i graven än så länge..

Bor i vällingby och beställde runt 12.20. Mitt paket är i Jönköping sen i fredag kl. 16. Efter det har de stått stilla. Hoppet lever dock att få den på måndag!

Express och hemleverans..

Permalänk
Medlem

1630 fick både jag och polaren mail ifrån Bring, att försändelse är på gång, 6,6kg och vi bor i Jämtland.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer från Webhallen, om de kommer få in några fler innan jul/nyår? Beställde i december -19.

Permalänk
Medlem

Har också äntligen fått mail och tracking hos Bring. Beställde 19/11 12:16 enligt mailet. Bor i skåne.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

My fellow Stockholmare.. hur är statusen för er? ^^ här är det tyst som i graven än så länge..

Riktigt tyst.. inte hört något heller. Förhoppningsvis får vi vår leveransbekräftelse imorgon. Känns ju sådär när personer som beställt efter en redan har fått sitt PS5.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Låter ju mer som att dessa personer borde ha köpt express packning. Expressfrakten gör ju bara att det går snabbare när paketet är i händerna hos speditören.

Är du säker?
Andra säger att det enda expressfrakt gör är att det går snabbare att lämna över paketet till speditören.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

My fellow Stockholmare.. hur är statusen för er? ^^ här är det tyst som i graven än så länge..

Fick lev bekräftelse i fredags med spårningsnummer. Kikade idag att "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 14:49 - 556 52 JÖNKÖPING"
Den stod stilla i lagret hela fredagen och lördagen. Så supporten som jag pratade med har varit helt korrekt för en som är i liknande situation som jag, kommer förmodligen få den på måndag. Men ska ändå kräva att de återbetalar kostnaden för express xD då andra som beställt standard har redan fått sina.
Har faktiskt inte fått någon notis från Bring ännu tho xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Någon som hört något mer från Webhallen, om de kommer få in några fler innan jul/nyår? Beställde i december -19.

Stod ett gäng på hyllan när jag var inne i fredags, de hade fått in förra veckan men folk hade inte hämtat så de låg på hyllan tills de går vidare i kön. Killen sade att det kommer in batchar regelbundet. Säger inte så mycket kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

My fellow Stockholmare.. hur är statusen för er? ^^ här är det tyst som i graven än så länge..

Fick min leveransbekräftelse idag 16:08. Spårningslänken visar bara ”Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta”. Hoppas på leverans imorgon då (innanför tullarna).

Permalänk
Medlem

För min del är det inte så viktigt när den kommer, även om man hellre får den förr än senare.
Men vill så gärna bara ha en bekräftelse på att den finns och är på gång så man kan slutat oroa sig för att bli utan.
Tär ju på psyket detta 😔

Permalänk

Va fan Amazon, sluta ta kaffepauser och ge oss bekräftelse också haha. 😂

Permalänk

Fått mail från elgiganten nu också. Leveransbekräftelse, ditt paket är snart påväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Någon som hört något mer från Webhallen, om de kommer få in några fler innan jul/nyår? Beställde i december -19.

Jag kommer aldrig mera handla saker där, någonsin.
Efter flertalet uteblivna leveranser och nu senaste PS5 haveriet så är det färdigt från min sida i alla fall.
Avbeställde mitt PS5 SE nyss! Så kanske gör det någon annan lite gladare.

Beställde 6e december -19, vet inte när de har tänkt sig att leverera den, men 2021 stod det i alla fall haha.

Permalänk
Medlem

Känns inte som att det kommer att hända något mer idag i vilket fall, ska försöka fokusera på något annat nu en stund 😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Känns inte som att det kommer att hända något mer idag i vilket fall, ska försöka fokusera på något annat nu en stund 😔

Nä folk börjar ju redan få liknande info

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 18:14 - 556 52 JÖNKÖPING

Så är man inte med på denna sändning så dröjer de nog ett tag till tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Nä folk börjar ju redan få liknande info

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 18:14 - 556 52 JÖNKÖPING

Så är man inte med på denna sändning så dröjer de nog ett tag till tyvärr

Än är det inte "kört"
Har fått mail från bring så sent som 22:41 senaste leveransen från EG, det var visserligen den 19e nov, en torsdag, och utan någon förvarning eller mellaninfo i appen så fick jag ett meddelande om att det låg hos ombudet kl 12:41 dagen efter.
Skulle tro att de jobbar hårt och svettas i dessa tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BENPA:

Än är det inte "kört"
Har fått mail från bring så sent som 22:41 senaste leveransen från EG, det var visserligen den 19e nov, en torsdag, och utan någon förvarning eller mellaninfo i appen så fick jag ett meddelande om att det låg hos ombudet kl 12:41 dagen efter.
Skulle tro att de jobbar hårt och svettas i dessa tider.

Tack för uppmuntrandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

Fick lev bekräftelse i fredags med spårningsnummer. Kikade idag att "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 14:49 - 556 52 JÖNKÖPING"
Den stod stilla i lagret hela fredagen och lördagen. Så supporten som jag pratade med har varit helt korrekt för en som är i liknande situation som jag, kommer förmodligen få den på måndag. Men ska ändå kräva att de återbetalar kostnaden för express xD då andra som beställt standard har redan fått sina.
Har faktiskt inte fått någon notis från Bring ännu tho xD

Jag har med leverans 7e Dec, hemleverans med Bring. Inte hört av bring och ingen status på deras hemsida.

Är inställd på att jag inte får den imorgon och kommer kräva återbetalning för expressfrakten. Har inga problem med att vänta, men har problem med tjänster som erbjuds, som man betalar dyra pengar för, som sedan visar sig vara en påse med fylld med luft.

Blir väldigt imponerad om de hinner leverera imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Tack för uppmuntrandet

Japp, fanns väldigt många som fick leveransbekräftelse så sent som 23:00 och de fick den dagen efter. Så ge inte upp

Permalänk
Inaktiv

Inte fått någon notis eller uppdatering alls så får se hur det blir.

Blev lite extra paranoid över om simkortet fungerar så stoppade i det jag försökt köra som dual SIM i en gammal telefon. Mitt uppe i nummer/leverantörs byte och min skittelefon verkar inte kunna hantera sms från sim2 vettigt. Kommer behöva släpa på tre telefoner i veckan, privat, jobb och backup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Japp, fanns väldigt många som fick leveransbekräftelse så sent som 23:00 och de fick den dagen efter. Så ge inte upp

Det var ju dock en vanlig vardag, så jag ställer mig tveksam och väldigt försiktigt optimistisk ☺️
Men självklart så vet man ju aldrig men då ingen får bekräftelse för tillfället så känns det mörkt just nu.
Har leverans datum imorgon och blir också väldigt imponerad om dom hinner med det 😁