3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

du får väl mäta snabbt i lådan 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Produkt Palit GeForce RTX 3080 GamingPro OC HDMI 3xDP 10GB
Länk: https://www.arsadata.se/sv-se/product/palit-geforce-rtx-3080-...
Pris: 10012kr (+913 vs Elgiganten)
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5509047
86 omdömmen https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=6844
SLUT

slut
Permalänk

Nån som vet om det är Webbhallen eller Inet som får in flest MSI kort? Står redan i kö på gaming X på båda, och Suprim på Webbhallen, men funderar på att ställa mig även på Inet..

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Verkar vara 12 st Palit Gaming Pro OC på ingång hos Webhallen: https://www.webhallen.com/se/product/324207-Palit-GeForce-RTX...

Varför ställde jag mig i kön för icke-OC för att spara någon hundralapp på ett kort för 9k!?

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Vad jag kan se är det planerat att skickas både TUF OC och STRIX OC till Webhallen denna veckan. TUF både OC och icke OC skickades lite till Webhallen förra veckan som borde landa/landat denna veckan.
Men bäst att höra med Webhallen/Patrik direkt då han/de har bättre bild av inleverans och kön.

Det är väl ändå de större distarna korten går via, dvs TD, IM och Exertis eller, så det dom får in får dom dela ut efter hur beställningar ser ut från ÅF.
Eller är det nån specialare så ÅF får skeppningar direkt?

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Vad jag kan se är det planerat att skickas både TUF OC och STRIX OC till Webhallen denna veckan. TUF både OC och icke OC skickades lite till Webhallen förra veckan som borde landa/landat denna veckan.
Men bäst att höra med Webhallen/Patrik direkt då han/de har bättre bild av inleverans och kön.

@webhallen ser inte de har blivit uppdaterat hos er än icke oc tuf.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av morper:

Wow vilken trevlig stämning det var i denna tråden idag - nu tycker jag att alla tar varann i hand och så sjunger vi "We shall overcome"

Någon torrboll som är sur över att inte fått sitt kort bara. Inget att bry sig om. :=)

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _niko_:

Det är väl ändå de större distarna korten går via, dvs TD, IM och Exertis eller, så det dom får in får dom dela ut efter hur beställningar ser ut från ÅF.
Eller är det nån specialare så ÅF får skeppningar direkt?

det kan variera, olika butiker och distar har olika upplägg med oss

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lyrael:

Fast nu var ju frågan till Asus som precis berättade i inlägget innan att webhallen får leverans nästa vecka. Så att fråga hur det ser ut för Inet känns väl rätt logiskt 😊 det vill jag också veta.

De va mest för att infon Webhallen hade på inkommande inte kändes som samma info som jag såg och att dem själva valt att svara här i tråden också. Annars så vill jag helst inte kommentera på inkommande för specifik butik då förväntingarna lätt kan bli fel eller feltolkade. Så det bästa är egentligen endast att gå på vad som faktiskt levererats in innanför dörrarna på butikernas lager. Men ja, Inet och övriga partners till oss får också löpande leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

De va mest för att infon Webhallen hade på inkommande inte kändes som samma info som jag såg och att dem själva valt att svara här i tråden också. Annars så vill jag helst inte kommentera på inkommande för specifik butik då förväntingarna lätt kan bli fel eller feltolkade. Så det bästa är egentligen endast att gå på vad som faktiskt levererats in innanför dörrarna på butikernas lager. Men ja, Inet och övriga partners till oss får också löpande leveranser.

Skulle du kunna kommentera om hur läget kommer se ut mer åt nästa år? Kommer leveranserna att trappas upp mer i januari/februari? Jag antar att julhelgen + kinesiska nyåret lär stoppa kommande leveranser?

Undrar mest då man alltid hört att "Slutet av oktober, slutet av november så ska det trappas upp mer" men det känns inte som att upptrappningen är en stor skillnad.

Om man kanske kan fråga något mer men som jag antar inte kommer bli besvarat. När tror du att ASUS kommer kunna fullborda dom bokningarna som ÅF gör till er? Med det då menar jag ex att Proshop har ca 4k beställningar på bara 3080 Tuf icke/OC, när lär de 4k beställningarna bli fullbordade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Kan inte mycket om palit men kortet verkar vara on par med ett strix oc kort https://versus.com/sv/asus-rog-strix-geforce-rtx-3080-gaming-...
och priset nästan samma. Tror inte du kommer hitta ett "oc-kort" för mycket mindre än det där.

Sämre kylare och kvalitetsintryck men väldigt litet kort (haft ett hemma), hade aldrig valt det över ett strix dock.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Webhallen

Drog en till koll i min bottenlösa inkorg nu och mycket riktigt så har jag ett extremt få antal 3080 TUF OC/Icke OC denna vecka. Och även ett mindre parti 3080 STRIX nästa vecka. Har uppdaterat berörda produktsidor nu.

Det är hur som helst TUF 3080 OC som kommer se mest action nästa vecka

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Det är absolut kul att se att det levereras en hel del kort. Men det börjar kännas som ett rejält fulspel att ha en introkampanj som säljer ”över förväntan”. Därefter släpper man nya varianter på korten med ett påslag på priset och fullständigt struntar i att leverera korten man saluförde vid introduktionen.

Nu tänker jag närmast på Zotac och deras Trinity-serie, OC-versionen har ju t.o.m. haft lagersaldo hos Komplett vid ett par tillfällen och man ser en hel del AMP Holo levereras. Den vanliga non-OC versionen däremot verkar helt utgått från tillverkning. Nyss uppdaterade @Komplett från 2 januari till 2 februari = inga info om leveranser från Zotac. Detta på en leverans gjord 17 september 15:15.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Drog en till koll i min bottenlösa inkorg nu och mycket riktigt så har jag ett extremt få antal 3080 TUF OC/Icke OC denna vecka. Och även ett mindre parti 3080 STRIX nästa vecka. Har uppdaterat berörda produktsidor nu.

Det är hur som helst TUF 3080 OC som kommer se mest action nästa vecka

/Patrik

Vågar du gå in mer specifikt på hur många kort det handlar om eller är det för osäkert för att berätta?

Personligen är jag intresserad av att veta om 3080 Strix OC.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teicaus:

Skulle du kunna kommentera om hur läget kommer se ut mer åt nästa år? Kommer leveranserna att trappas upp mer i januari/februari? Jag antar att julhelgen + kinesiska nyåret lär stoppa kommande leveranser?

Undrar mest då man alltid hört att "Slutet av oktober, slutet av november så ska det trappas upp mer" men det känns inte som att upptrappningen är en stor skillnad.

Om man kanske kan fråga något mer men som jag antar inte kommer bli besvarat. När tror du att ASUS kommer kunna fullborda dom bokningarna som ÅF gör till er? Med det då menar jag ex att Proshop har ca 4k beställningar på bara 3080 Tuf icke/OC, när lär de 4k beställningarna bli fullbordade?

Tja!

Jag skulle säga den här nyheten beskriver det ganska bra.
https://www.sweclockers.com/nyhet/30913-nvidia-brist-pa-gefor...

Undrar mest då man alltid hört att "Slutet av oktober, slutet av november så ska det trappas upp mer" men det känns inte som att upptrappningen är en stor skillnad. - Detta var den infon vi fick också och försökt vara transparanta med, men bevisligen ökade inte produktionen som planerat ännu.

Om man kanske kan fråga något mer men som jag antar inte kommer bli besvarat. När tror du att ASUS kommer kunna fullborda dom bokningarna som ÅF gör till er? Med det då menar jag ex att Proshop har ca 4k beställningar på bara 3080 Tuf icke/OC, när lär de 4k beställningarna bli fullbordade? - Detta vågar jag inte gissa på, vi har inte tillräckligt info om Q1 än. Man ser ju hos Proshop att TUF OC 3080 är det kort som det levererats mest av 3080 hos dem men förbokningarna är mycket högre också så därför ser det ju ut att gå långsammare. 4k är dock vad dem beställt av oss och inte vad dem har på förbokningar, när vi kommer ha tillgång utöver förbokningar är svårare att sia om. nVidia säger det kommer öka på under första månaderna nästa år men det är ju även det vi hörde för November/December. Men nu måste det ju fan släppa snart tycker jag

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Drog en till koll i min bottenlösa inkorg nu och mycket riktigt så har jag ett extremt få antal 3080 TUF OC/Icke OC denna vecka. Och även ett mindre parti 3080 STRIX nästa vecka. Har uppdaterat berörda produktsidor nu.

Det är hur som helst TUF 3080 OC som kommer se mest action nästa vecka

/Patrik

Vet man hur många beställningar det är på dom? Kliar rejält i fingrarna, har köpt allt utom grafikkort men min tanke har varit, om jag inte köper ett idag genom att sätta mig i kö, så har jag pengarna att köpa ett 3080 istället för 3070 som jag tänkt.
Men om det är 200 pers i kö och månaders väntetid känns det bättre att sitta på pengarna en stund.
Kan säga att jag vill gärna köpa från Webhallen då jag sett så oerhört mycket support och bra information av dig. Just därför frågar jag om köerna hos er.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mecc:

Vågar du gå in mer specifikt på hur många kort det handlar om eller är det för osäkert för att berätta?

Personligen är jag intresserad av att veta om 3080 Strix OC.

Det är en pandoras ask jag inte är beredd att öppna men kollar man produktsida så kan man se sin förväntade mängd kort i inkommande-rutan.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av for_each_while:

Vet man hur många beställningar det är på dom? Kliar rejält i fingrarna, har köpt allt utom grafikkort men min tanke har varit, om jag inte köper ett idag genom att sätta mig i kö, så har jag pengarna att köpa ett 3080 istället för 3070 som jag tänkt.
Men om det är 200 pers i kö och månaders väntetid känns det bättre att sitta på pengarna en stund.
Kan säga att jag vill gärna köpa från Webhallen då jag sett så oerhört mycket support och bra information av dig. Just därför frågar jag om köerna hos er.

Allt står på vår hemsida

TLDR: Glöm ASUS/MSI/Gigabyte om du inte står i kö redan :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är en pandoras ask jag inte är beredd att öppna men kollar man produktsida så kan man se sin förväntade mängd kort i inkommande-rutan.

/Patrik

Du uppdatera precis? Stod nämligen 50+ nyss och nu 10 stycken. Ja då håller jag tummarna att jag ligger med där, jag borde men vågar inte hoppas på något ännu.

Tack för svar!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mecc:

Du uppdatera precis? Stod nämligen 50+ nyss och nu 10 stycken. Ja då håller jag tummarna att jag ligger med där, jag borde men vågar inte hoppas på något ännu.

Tack för svar!

Japp glömde ta bort tidigare inkommande volymer som försvann :'(

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Allt står på vår hemsida

TLDR: Glöm ASUS/MSI/Gigabyte om du inte står i kö redan :/

/Patrik

Usch då, så om man ställde sig i kö på gaming oc den 2/12 och suprim x den 6/12 så är man ganska rökt alltså?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Skrivet av Spektra:

Det är absolut kul att se att det levereras en hel del kort. Men det börjar kännas som ett rejält fulspel att ha en introkampanj som säljer ”över förväntan”. Därefter släpper man nya varianter på korten med ett påslag på priset och fullständigt struntar i att leverera korten man saluförde vid introduktionen.

Nu tänker jag närmast på Zotac och deras Trinity-serie, OC-versionen har ju t.o.m. haft lagersaldo hos Komplett vid ett par tillfällen och man ser en hel del AMP Holo levereras. Den vanliga non-OC versionen däremot verkar helt utgått från tillverkning. Nyss uppdaterade @Komplett från 2 januari till 2 februari = inga info om leveranser från Zotac. Detta på en leverans gjord 17 september 15:15.

Jag känner likadant och om man inte har lust att ställa sig i kö på 15 olika kort hos 5 olika återförsäljare är det bara om man råkade ha tur att boka "rätt" kort som kommer hem. Ett par månader till så är det snarare dags att börja snegla mot nästa generation istället för att köpa halvgammal teknik.

Jag skulle gärna ha spelat Cyberpunk med raytracing och högsta kvalitet men som det ser ut så sparar jag 9-10 lök på den här bedrövliga lanseringen och tillverkare/återförsäljare förlorar motsvarande.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Vintervilan:

Usch då, så om man ställde sig i kö på gaming oc den 2/12 och suprim x den 6/12 så är man ganska rökt alltså?

Med den info som finns just nu så finns det inget som pekar på tilldelning inom kort tyvärr :/ låg kö och Palit/Gainward/Zotac är de som är mest oväntade och kan rassla till då och då. Men sitter inte på någon information som inte redan står på produktsidorna, man får göra sin egen bedömning!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Allt står på vår hemsida

TLDR: Glöm ASUS/MSI/Gigabyte om du inte står i kö redan :/

/Patrik

Tack för svar, du har iaf vunnit en kund, jag kan spela spelen jag vill, men får dras med lite lägre fps på mitt 1060 så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigDuke:

Vore trevligt med en värdinna eller en concierge som man kunde fråga efter en aktuell överblick när man känner för det.
311 sidor och ökande...

Eller en FAQ 😂 får se om vi kan få ett eget forum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är en pandoras ask jag inte är beredd att öppna men kollar man produktsida så kan man se sin förväntade mängd kort i inkommande-rutan.

/Patrik

Hej! Såg att du även uppdaterat listan för ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC. Tack så mycket.
Du skriver att ni inte har någon ETA. Men på min order står det följande:

Webhallen Centrallager
2020-11-17 11:42
Leveransen inväntar följande produkter.
324101 transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Söndag 2020-12-13

På produktsidan står det även att 50st är på väg in:
Lagerstatus
Webblager Ej i lager (50+ st på väg)

Vad stämmer?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chuck Pounder:

Jag känner likadant och om man inte har lust att ställa sig i kö på 15 olika kort hos 5 olika återförsäljare är det bara om man råkade ha tur att boka "rätt" kort som kommer hem. Ett par månader till så är det snarare dags att börja snegla mot nästa generation istället för att köpa halvgammal teknik.

Jag skulle gärna ha spelat Cyberpunk med raytracing och högsta kvalitet men som det ser ut så sparar jag 9-10 lök på den här bedrövliga lanseringen och tillverkare/återförsäljare förlorar motsvarande.

Hopper lär ju släppas tidigast 2022 så halvgammal teknik är det ju inte på ett tag. Sen lär AMD/Nvidia släppa refresh varianter (6850XTZ/Superduper) av korten nästa år men det är ju inget nytt.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebbesson:

Hej! Såg att du även uppdaterat listan för ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC. Tack så mycket.
Du skriver att ni inte har någon ETA. Men på min order står det följande:

Webhallen Centrallager
2020-11-17 11:42
Leveransen inväntar följande produkter.
324101 transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Söndag 2020-12-13

På produktsidan står det även att 50st är på väg in:
Lagerstatus
Webblager Ej i lager (50+ st på väg)

Vad stämmer?

Tack!

Om man följt tråden så vet man från alla webhallens svar så är det den infon som är uppdaterad på produktsidan som gäller. Det har stått +50 sedan launch i princip. Behöver inte betyda något.

Sedan att det står lev. söndag. Det har det stått flera gånger och verkar vara en bugg. Behöver inte heller betyda något.
Håll koll på produktsidan. Där uppdaterar webhallen när de får mer info...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ebbesson:

Hej! Såg att du även uppdaterat listan för ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC. Tack så mycket.
Du skriver att ni inte har någon ETA. Men på min order står det följande:

Webhallen Centrallager
2020-11-17 11:42
Leveransen inväntar följande produkter.
324101 transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Söndag 2020-12-13

På produktsidan står det även att 50st är på väg in:
Lagerstatus
Webblager Ej i lager (50+ st på väg)

Vad stämmer?

Tack!

Ja i detta fallet vet jag inte vart 50+ kommer just nu (kanske stod så innan jag gjorde min första raid) men antal inkommande är uppdaterade med rätt datum, och det är senast nästa fredag. (säger senast då många av er taggar till lite för mycket när ett tidigast förväntat datum anges ) Så 18 december med andra ord

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Med den info som finns just nu så finns det inget som pekar på tilldelning inom kort tyvärr :/ låg kö och Palit/Gainward/Zotac är de som är mest oväntade och kan rassla till då och då. Men sitter inte på någon information som inte redan står på produktsidorna, man får göra sin egen bedömning!

/Patrik

Står i kö på ett palit gamerock OC men såg att kön minskade från 18 till 11 för inte så länge sedan men hittar ingen info om kommande leveranser från dem nånstans. Dyker de upp lite då och då utan förhandsbesked?